Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs, kan jeg flytte til udlandet?

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Hejsa..

Har et spørgsmål som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med.

Jeg blev erklæret personlig konkurs for ca 4 år sden. Skylder ca 2.8 mill væk qua et eventyr som entreprenør. Nå men jeg har ikke rigtig høre noget fra nogen af mine kreditorer siden da. Kun skat som trækket ca 5% i min løn.

Mit spørgsmål går på følgende. Hvad er reglerne for at flytte til udlandet når man er erklæret personlig konkurs??

Jeg påtænker at søge gældssanering på et tidspunkt, (har været igang med at udfylde papirene til det), men min familie og jeg overvejer at flytte til New Zealand for min 6 mdr. Dog er der gode chancer for at vi bliver der lidt længere. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Må jeg overhoved flytte ud af landet når jeg skylder skat penge??

Det er på ingen måde et forsøg på at stikke af og slippe af med min gæld, men bare at komme ud og opleve noget andet end Danmark og for at prøve at arbejde i et andet land. 

Håber at der er en klogere sjæl end mig der kan hjælpe mig med et eller flere svar..

På forhånd tak.

MSB

MSB
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu er det ikke for at lyde som en helgen, men hvis du har penge til at rejse, kan du vel også gå i gang med at afdrage din gæld. Et eller anden sted er det synd for dine kreditorer, at du kan fedte rundt og rejse udenlands, mens du skylder dem knap 3 millioner kroner. Jeg forstår godt, at gæld i den størrelsesorden er en stor psykisk byrde, men nogle gange må man sgu være en mand og stå til ansvar for sine handlinger.

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:11

Kan godt følge dig, men landet ligger nu sådan at rejsen bliver betalt og resten finansieres ved salg af vores eller rettere sagt min kones inbo da alt hvad jeg ejede gik med i konkursen...

MSB
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:59

Hej MSB,

Jeg er personligt af den holdning, at man skal gøre ALT hvad der står i sin magt, for at betale sin gæld!! Kan man ikke betale til tiden, skal man stadig tage sit ansvar for gælden og skabe aftaler som bedst muligt tilgodeser kreditorerne.

Jeg kender ikke reglerne om at rejse til udlandet, når man har den slags gæld. Men jeg ved, at Skat ikke slipper taget så let. Og det bør de vel ret beset heller ikke.
Èn ting er sikkert: Hvis nu det er muligt at rejse til udlandet og slippe for at skulle betale en gæld til staten - så forsvinder den jo ikke. I bedste fald vil du jo hænge på den, når du kommer tilbage til landet igen.

Mit bedste råd til dig er, at tage dig en snak med de parter, du skylder penge. Lad det blive en pæn og sober sag imellem jer - på den bedst tænkelige måde. Og vis, at du ikke løber fra noget. Smid nogle løsningsforslag på bordet, som viser din engagement og ansvar. Så er jeg ret sikker på at I kan finde en løsning der også er behagelig for dig.

/Rikke

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget galt i at rejse væk fra Danmark selvom du skylder penge, det gør de fleste jo hvert år.

Du er stadig dansk statsborger, og hæfter derfor stadig som du plejer.

Hvis du tager lønnet arbejde, kan der blive noget med beskatning - men det er afhængig af længden af opholdet, om den skal beskattes efter danske regler eller efter landet du arbejder i.

Der kan blive et problem med at du bliver kaldt i fogedretten, og der skal man jo møde, med mindre man har en rigtig god grund til ikke at komme - der kan jeg desværre ikke svare helt konkret, om udenlandsophold er en gyldig fraværsgrund. Men jeg så forleden en udsendelse fra cph lufthavn hvor politiet "snuppede" en person som kom hjem fra Thailand, og kørte ham direkte til fremstilling for en dommer fordi han ikke var mødt op til en fogedsag.

Du er nok nød til at snakke med dit lokale dommerkontor, for at høre hvad konsekvenserne kan blive.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Kære med-Aminoer

Nu inden vi sabler manden ned med hvad der er god og dårlig moral, så kunne vi jo prøve at forholde os til det som trådstarter faktisk spørger om - vi ved intet ombaggrunden.

Jeg ved ikke noget om emnet, men må erkende at jeg bliver lidt 'træt' af at læse om moralbegreber når vedkommende faktisk spørger om hvad han må eller ikke må gøre, med en personlig gæld i forbindelse med et udenlands ophold.

Som udgangspunkt kan jeg ikke se noget galt i at folk går personlig konkurs fordi de har prøvet at være iværksættere, af alle bør vi da vide hvad risikoen er ved at drive en virksomhed, som er bare lidt mere end en computer i et hjørne af soveværelset.

Kom så Aminoer :-D

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:43

Der var cpufan hurtig eller så var jeg langsom :-) 

Men det var da et brugbart svar og relevant!

Stjerner herfra

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

cpufan:
Du er nok nød til at snakke med dit lokale dommerkontor, for at høre hvad konsekvenserne kan blive.

Nej da, det er ikke helt korrekt.

Hvis manden er personligt konkurs, så er der jo ikke mere at komme efter umiddelbart. At han ikke giver mulighed for Skat at trække 5% af hans indtægt, betyder ikke andet end at sagen eventuelt sættes i bero indtil han er i arbejde igen.

Han kan roligt rejse hvorhen i verden han vil, da det er højst usandsynligt at hans kreditorer vil indkalde ham til fogedretten, da han er personligt konkurs.

Så skulle han vælge og få mulighed for at starte et nyt liv på den anden side af jorden, så er det fra mit synspunkt han vel ondt.

Jeg forstår godt holdningerne omkring at man skal betale enhver sit, men det er intet i forhold det at miste alt, bogstaveligt talt alt i en personlig konkurs.

Heldigvis har han stadig sin kone.

God tur, der er ingen der umiddelbart kommer efter dig. For god ordens skyld få omadresseret posten til nogen der kan kontakte jer hvis der sker noget uventet. 

Køb ren argan olie her

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

cpufan:

Nej da, det er ikke helt korrekt.

Hvis manden er personligt konkurs, så er der jo ikke mere at komme efter umiddelbart. At han ikke giver mulighed for Skat at trække 5% af hans indtægt, betyder ikke andet end at sagen eventuelt sættes i bero indtil han er i arbejde igen.

Han kan roligt rejse hvorhen i verden han vil, da det er højst usandsynligt at hans kreditorer vil indkalde ham til fogedretten, da han er personligt konkurs.

Så skulle han vælge og få mulighed for at starte et nyt liv på den anden side af jorden, så er det fra mit synspunkt han vel ondt.

Jeg forstår godt holdningerne omkring at man skal betale enhver sit, men det er intet i forhold det at miste alt, bogstaveligt talt alt i en personlig konkurs.

Heldigvis har han stadig sin kone.

God tur, der er ingen der umiddelbart kommer efter dig. For god ordens skyld få omadresseret posten til nogen der kan kontakte jer hvis der sker noget uventet. 

Det er det jeg mener - hvor er det fedt at nogen gidder ta' sig tiden til at komme med relevate og velfunderet svar! Sådan!

Lagersalg er et aktiv for Amino!

De bedste kaffe hilsner fra Søren, der ikke spiser pomfritter.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 01:09

Hej med jer,

Super indlæg fra Lagersalg.

Søren.: god humor Big Smile

Mvh

Lars H. (som heller ikke spiser pomfritter)

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)