Hejsa..
Har et spørgsmål som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med.
Jeg blev erklæret personlig konkurs for ca 4 år sden. Skylder ca 2.8 mill væk qua et eventyr som entreprenør. Nå men jeg har ikke rigtig høre noget fra nogen af mine kreditorer siden da. Kun skat som trækket ca 5% i min løn. Mit spørgsmål går på følgende. Hvad er reglerne for at flytte til udlandet når man er erklæret personlig konkurs?? Jeg påtænker at søge gældssanering på et tidspunkt, (har været igang med at udfylde papirene til det), men min familie og jeg overvejer at flytte til New Zealand for min 6 mdr. Dog er der gode chancer for at vi bliver der lidt længere. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Må jeg overhoved flytte ud af landet når jeg skylder skat penge?? Det er på ingen måde et forsøg på at stikke af og slippe af med min gæld, men bare at komme ud og opleve noget andet end Danmark og for at prøve at arbejde i et andet land. Håber at der er en klogere sjæl end mig der kan hjælpe mig med et eller flere svar..
På forhånd tak.
MSB |
Nu er det ikke for at lyde som en helgen, men hvis du har penge til at rejse, kan du vel også gå i gang med at afdrage din gæld. Et eller anden sted er det synd for dine kreditorer, at du kan fedte rundt og rejse udenlands, mens du skylder dem knap 3 millioner kroner. Jeg forstår godt, at gæld i den størrelsesorden er en stor psykisk byrde, men nogle gange må man sgu være en mand og stå til ansvar for sine handlinger.