Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyd på min shop

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber stadig du kan bruge nogle råd. Jeg har lidt min erfaring fra min kæreste som arbejder i herretøjsbutik og kender lidt til hvordan mænd (her tænker jeg primært på min far;) køber tøj. Jeg synes du mangler at vise dine slips på nogle skjorter, som man kan få en forstilling om at den heftige stibede med 3 farver faktisk passer rigtig flot til en nålestribet skjorte etc. Jeg kender heller ikke mange som shopper bare for et slips (men fedt at der nogen) men shopper efter en skjorte med et slips der passer. Hvis man så forstillede sig at du også havde nogle skjorter, så kunne man jo sælge en pakkeløsning og man kunne samtidig maile til kunden at man nu har fået et nyt lækkert slips i butikken som vil passe perfekt til den skjorte du købte sidst etc....
Hej Maria,
Først og fremmest så "jo", alle input kan bruges.
Jeg kan sagtens se din ide, men jeg ønsker ikke at sælge skjorte af flere grunde. 1) Det vil give nye store lagerbindinger. 2) Slips er en "standardvare" og det er skjorter ikke. Folk vil gerne se/prøve en skjorte hvis det er et mærke de ikke kender og derfor tror jeg ikke at skjorter på nettet er ligeså "let" at sælge.

Et alternativ, som dog ikke umiddelbart kan lade sig gøre med den shopløsning jeg har, ville være at folk selv kunne uploade deres skjortemønster og sætte som baggrund. At have et fuld arkiv af mønstre/farver mv. tror jeg vil være umuligt, for der kommer hele tiden nye mønster og farver til.

Synes absolut også det er genialt, hvis det kunne fungere lidt som en ''send en gave til fars dag /fødselsdag''. Jeg skal alligevel sende gaven til min far og så ville det jo være luksus, hvis du gjorde det for mig. herved ville jeg også føle at jeg fik noget ekstra service. den mangler jo tit ved webshop ctr. en fysisk butik!! Vi sender jo blomster til vores mor, hvorfor så ikke sende et slips til far??
Dette gør vi allerede brug af så husk endelig at kigge forbi til fars dag

Tænkte også på om man kunne forstille sig at henvende sig til virksomheder, som ville købe slips til deres medarbejder, evt i forbindelse med firmagaver. Eller man kunne forstille sig de kunne tænke sig at få slips med deres logo/navn på ???
Det var bare lige nogle ord fra mig...
mvh, maria
Dette er absolut en mulighed, men det koster. Slipsene er i meget høj kvalitet og hvis de pludselig skal specialfremstilles, så vil det kræve at det 1) er store mængder og 2) at virksomheden synes at det ville være ok at betale 3-400 kr. pr. slips.

Desværre tror jeg ikke at det er en mulighed. Alternativet er naturligvis at gå på kompromis med kvaliteten så man kunne sænke prisen, men så sender vi et signal som vi ikke ønsker så....
 
Men tak for dine input. Det sætter altid nogle tanker i gang.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/10/2005 1:52:07 PM Forfatter: Mikael Rieck
Hvis jeg lige må tillade mig at ''genoplive'' denne tråd, så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt omkring konverteringsrater.
 
Inden du fortvivler, så læs lige den her artikel fra Jakob Nielsen (guru): http://www.useit.com/alertbox/sales_cycle.html
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu skal man ikke lige altid tage Jakob Nielsens ord for gode varer :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/10/2005 9:53:23 PM Forfatter: fey.dk Nu skal man ikke lige altid tage Jakob Nielsens ord for gode varer :)

Næh, men hans betragtninger er jeg nu som regel enig i. I dette tilfælde er det underbygget af statistisk materiale, så det nu nok værd at tage til efterretning.
 
Det bør i hvert fald tages med i overvejelserne i forbindelse med opbygning af en e-shop, der kan gøres meget for at gøre det lettere for kunderne at vende tilbage på et senere tidspunkt og først DER gennemføre handlen.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad er det der gør det let at finde tilbage? Jeg kan komme på sådan noget som:

  • Beholde domænenavnet
  • Have et domænenavn der er let at huske
  • Bevare strukturen på siden så kunder ikke skal til at finde ud af noget nyt

Men hvad ellers?

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighed for at gemme ''kundevognen'' i en periode?

Andre udbygningsmuligheder:
 
  • Ønskeliste a la amazon''s
  • Anbefalinger (hvis skjorten er denne farve, så...)  - jeg ved ikke om der kan generaliseres
        evt. tips og tricks fra kendte tøj-folk
  • ''De kendtes slips'' - fotos (selvfølgelig et rettighedsproblem, men dog en ide)
Side 5 ud af 5 (46 indlæg)