@lagersalg** "Der er aldrig nogen der er gået personlig konkurs ved at betale en del af sin omsætning i den type forretning som behandler, så det ville måske være bedre at sætte tingene i perspektiv." Det ved du ikke en hujene fis om. Det kan kun være en påstand, som du ikke kan bevise. Det er fint at du kommer med en hel masse forslag til hvordan spørgeren kan sætte en aftale sammen. Men hun har forklaret at hun ikke er stærk i det talmæssige/budgetter. Så hjælper dine forslag hende ikke. Tænk over det du skriver igen. Hvis du betaler 30% af din omsætning, det være FØR skat, moms og diverse, så går hun konkurs. Det er ikke engang sikkert at hun har 10 % i OVERSKUD. Man bør aldrig betale husleje af en omsætning, men kun af et overskud. |
Hej Mette
I udgangspunktet skal du selvfølgelig forsøge at forhandle så god en aftale som muligt.
Men i modsætning til så mange andre, synes jeg det lyder som både en fair og billig måde at komme igang på.
Samtidig har jeg ofte hørt både 30 og 40 % i lelaterede brancer, så jeg synes ikke det virker for højt.
Som der også nævnes , er der altså rigtig mange udgifter - udover huslejen - hvis du finder dit eget sted.
Det kan du tidsnok gøre når/hvis din kundekreds og indtjening er så stor at dette kan bære.
Samtidig har du her en stor fordel ved at arbejde sammen med relateret branche, og den skal ikke undervurderes.
Så hvis bare du sørger for ikke at binde dig "for evigt", så synes jeg det lyder som en god løsning .
Mvh
Jesper