Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procenter til udlejer?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@lagersalg** "Der er aldrig nogen der er gået personlig konkurs ved at betale en del af sin omsætning i den type forretning som behandler, så det ville måske være bedre at sætte tingene i perspektiv." Det ved du ikke en hujene fis om. Det kan kun være en påstand, som du ikke kan bevise. Det er fint at du kommer med en hel masse forslag til hvordan spørgeren kan sætte en aftale sammen. Men hun har forklaret at hun ikke er stærk i det talmæssige/budgetter. Så hjælper dine forslag hende ikke.

Tænk over det du skriver igen. Hvis du betaler 30% af din omsætning, det være FØR skat, moms og diverse, så går hun konkurs. Det er ikke engang sikkert at hun har 10 % i OVERSKUD. Man bør aldrig betale husleje af en omsætning, men kun af et overskud.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:23

Hej Mette

I udgangspunktet skal du selvfølgelig forsøge at forhandle så god en aftale som muligt.

Men i modsætning til så mange andre, synes jeg det lyder som både en fair og billig måde at komme igang på.

Samtidig har jeg ofte hørt både 30 og 40 % i lelaterede brancer, så jeg synes ikke det virker for højt.

Som der også nævnes , er der altså rigtig mange udgifter - udover huslejen - hvis du finder dit eget sted.

Det kan du tidsnok gøre når/hvis din kundekreds og indtjening er så stor at dette kan bære.

Samtidig har du her en stor fordel ved at arbejde sammen med relateret branche, og den skal ikke undervurderes.

Så hvis bare du sørger for ikke at binde dig "for evigt", så synes jeg det lyder som en god løsning .

Mvh

Jesper

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:32

Hej Mette.

En husleje på 30 % af din omsætning, inkl. markedsføring og håndklæder med vask.

Tænk dig grundig om, det lyder umiddelbart som en nem måde at komme i gang på og fælles markedsføring og adgang til andres kunder, men der er også mulighed for skuffelser

Medmindre aftalen omfatter et eksakt markedsførings budget, vil du hurtigt kunne risikere at stå med sorteper. Når forretningen begynder at gå godt, så binder du en masse penge i fælles markedsføring. men det er din udlejer der suverænt bestemmer hvornår, hvordan og hvor meget der bruges  herpå.

forestil dig at du omsætter for kr. 33.000,- månedligt, så skal du betale en husleje incl. markedsføring på kr. 9.900,- + moms pr. måned. For de penge kan du leje rimelig store lokaler andre steder.

Hvis du skal kunne leve af din forretning skulle du gerne omsætte for mindst kr. 33.000,- månedligt.

på grund af krisen, er der mange tomme lejemål, hvor man kan komme ind som lejer med enten nedsat husleje eller 1/2 - 1 års leje gratis selvfølgelig med et rimelig depositum ofte svarende til 6 mdrs. leje.

Men tag følgende tænkte eks.:

De indgår aftalen på 30 %.

De første 3 år omsætter du ialt for Kr. 1.440.000,- svarende til gennemsnitlig  kr. 40.000,- pr. md.

heraf skal du så betale en husleje på ialt kr. 432.000,- Incl. en markedsføring af ukendt værdi!

Alternativt finder du et lokale med et indskud på 6 mdrs. husleje.

En husleje på kr. 4.000,- mdl. det vil koste dig alt i alt kr. 168.000,-

Din besparelse de første 3 år er således på kr. 264.000.- som du selv har rådighed over til markedsføring, eller andet hvis du ønsker det.

Jeg finder det vil være en god ide at gå på et iværksætter kursus og lære lidt om budgetter, regnskab og markedsføring.

Hvis du har specifikke spørgsmål, hjælper jeg dig gerne, du kan sende mig en PM.

Jeg giver en del gratis god råd til iværksættere.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:39

Fantasiløs:
Tænk over det du skriver igen. Hvis du betaler 30% af din omsætning, det være FØR skat, moms og diverse, så går hun konkurs. Det er ikke engang sikkert at hun har 10 % i OVERSKUD. Man bør aldrig betale husleje af en omsætning, men kun af et overskud.

Omsætning 40.000

Bidrag til udlejer 12.000

Rest 28.000

Og hvis der er moms på den slags ydelser hvilket jeg ikke tror der er som behandler

så 32.000 - 9.600 = 22.400 heraf noget skat osv

Hvor er konkursen?

Iøvrigt er der ingen der går personligt konkurs ved ikke at tjene penge i den størrelsesorden, det er en latterlig betragtning.

Men en forudsætning for at man kan lave forretninger endsige udtale sig om dem, det kræver naturligvis man kan bruge en lommeregner og kender til de 4 regnearter.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. May 10
Skrevet kl. 10:58

Nu behøver det heller ikke være så simpelt som du skriver. Hvem siger hun starter med en omsætning på 40.000. Den kan ligeså vel være på 20.000. Der er vel også udgifter til bogføring/revisor (når hun ikke kan klare det selv), forsikringer for denne type virksomheder skal man også regne med. Hvis en kunde kommer ind og siger han er blevet uarbejdsdygtig efter en gang massage, så kan hun forvente en retssag uanset om hun kan gøres skyldig eller ej. Derfor en ansvarsforsikring.

Igen jeg vil foreslå en vægtet kvm pris frem for en del af omsætningen. Bruge sin sunde fornuft og desuden tage et iværksætterkursus.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:03

Fantasiløs:

Nu behøver det heller ikke være så simpelt som du skriver. Hvem siger hun starter med en omsætning på 40.000. Den kan ligeså vel være på 20.000. Der er vel også udgifter til bogføring/revisor (når hun ikke kan klare det selv), forsikringer for denne type virksomheder skal man også regne med. Hvis en kunde kommer ind og siger han er blevet uarbejdsdygtig efter en gang massage, så kan hun forvente en retssag uanset om hun kan gøres skyldig eller ej. Derfor en ansvarsforsikring.

Igen jeg vil foreslå en vægtet kvm pris frem for en del af omsætningen. Bruge sin sunde fornuft og desuden tage et iværksætterkursus.

Det er dig der skriver om personlig konkurs som er helt ude af proportioner for den type virksomhed. Og man skal passe på med ikke at gøre tingene mere komplicerede end de i realiteten er.

Hvis vi skal debattere, så giver det mest mening hvis du forholder dig til det jeg kritiserer dig for, nemlig udtalelserne om personlig konkurs, som jeg har tilkendegivet min holdning omkring.

Og når du nu sætter skrækscenarier op, så kom istedet med eksempler der underbygger dine postulater, herunder et eksempel på at en behandler er blevet erklæret personlig konkurs, og hvis den skal videre så en behandler der er erklæret personlig konkurs grundet fejlbehandling.

Ellers er det bare ubrugelige postulater. Og det er en selvfølge der er ansvarsforsikringer i den type business, vi debatterer ikke hjemmeklip fra en frisørelev.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 11:05

Hej fantsiløs.

Hvis huslejen skal betales ud af omsætningen, så er der jo netop ikke fradrag for disse udgifter inden beregning af huslejen. Omsætningen er jo lig varesalget eks. moms.

Og netop derfor bliver der ikke meget tilbage når også disse udgifter skal betales af de resterende 670 %. Tror du at hun skal betale husleje svarende til 30% af netto indtjeningen?

For så taler vi jo om neget helt andet!

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 11:06

Undskyld der kom et 6 tal for meget med. Jeg mener naturligvis 70% og ikke 670%.

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:13

Anders Mikkelsen, Nr1:

Undskyld der kom et 6 tal for meget med. Jeg mener naturligvis 70% og ikke 670%.

Anders Mikkelsen

Nr1

Såvidt jeg kan se, så skal man ikke nødvendigvis være tilmeldt betaling af moms som behandler. Og den rumleje hun betaler behøver heller ikke at være tillagt moms hvis udlejer er momsfritaget.

Nå men nok om disse petitesser der er i småtingsafdelingen for en succesrig igangsætning.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. May 10
Skrevet kl. 11:19

Jeg skal ikke bevise noget som helst. Hvis hendes udgifter er større end hendes indtægter, så hænger det ikke sammen. Hvis hun har et enkeltmandsvirksomhed, så betyder et underskud i længden personlig konkurs. Hvor mange iværksættere (der er dårligt klædt på) overlever første år ?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)