Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Procenter til udlejer?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantasiløs:

Jeg skal ikke bevise noget som helst. Hvis hendes udgifter er større end hendes indtægter, så hænger det ikke sammen. Hvis hun har et enkeltmandsvirksomhed, så betyder et underskud i længden personlig konkurs. Hvor mange iværksættere (der er dårligt klædt på) overlever første år ?

Nje du kan da godt undlade at bevise nogetsomhelst, og især det du ikke kan bevise. Men det latterlige i dine indlæg er, at du skriver personlig konkurs, jeg tror ikke du har den fjerneste anelse om hvor kompliceret det er at kræve folk personligt konkurs og hvor lidt det sker når der tales om småbløb.

Dine udtalelser er derfor helt ude af proportioner i forhold til emnet.

Og hvad hvis hun har penge i forvejen? arvet eller opsparing..?

Latterlig diskussion som er uden hold i virkeligheden i forhold til emnet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 8. May 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:35

Jeg tillod mig bare at give Mette nogle gode råd om farene, med udgangspunkt i mit eget kendskab til egen virksomhed og skatteforhold. Jeg er ikke sat i verden for, at være jubeloptimist, men nærmere realist. Det kan da godt være hun kommer med penge på forhånd til projektet, men det ændrer jo ikke ved at stadigt underskud, giver problemer. Hvis man kører med underskud i flere år, så begynder Skat at  se skævt til dig.

Jeg stopper diskussionen her.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:01

Hej allesammen

Når jeg svarer som jeg gjorde, skyldes det alene det faktum at jeg kiggede på trådstarters profil. Der er tale om en nyuddannet massør som skal opbygge sin kundekreds. Hvis vi sammenholder det med hvad man kan tage for en massage i Århus & omegn, - så er der dælme langt op til til det niveau som med 30% ordningen giver en husleje svarende til hvad hun skal betale for egne lokaler.

Det er fint nok med alle mulige teoretiske scenarier, men det vigtigste er at komme igang. Jeg har hjulpet mange iværksættere, og dem der oftest brækker nakken er dem der tror at Rom blev bygget på én dag. Der er så meget der er så godt i teorien, - men indtil der ligger en omsætning der gør 30% ordningen urentabel, - så er udgangspunktet det, at  at trådstarter kan komme igang, og se om projektet kan bære, uden at investere det store.

Fejlen ligger jo tit der, at man tror det skal vare for livet. Det gør det ikke. Det er masser af arbejde til en ussel løn, og det er frygteligt overvurderet at have foden under eget bord. Derfor lukker rigtigt mange små selvstændige igen. Derfor har Fantasiløs faktisk en pointe. 

Hvis trådstarter derfor kan blive teamet op med en person i et beslægtet fag, så er det som Lagersalg123 så rigtigt skriver, en sparring og et samvær som trådstarter kan få stor glæde af. Det gælder nemlig om at få prøvet det af, mens man har energien og gnisten til det, og så høste af andres erfaringer. Jeg synes også Lagersalg123 har anvist nogle fornuftige forhandlingsmodeller.

Jeg bliver derimod forskrækket langt ind i helvede når en professionel rådgiver mener de er er fornuft i at indgå en lejekontrakt på erhvervslejemål, - sådan en kontrakt kan i sig selv indeholde 100vis af faldgruber som kan vise sig at blive rigtigt dyre, - og hvor meget mener en rådgiver der skal kastes af penge i dette projekt, når trådstarters udgangspunkt er, som det er? Der skal 176 behandlinger til mdl., førend trådstarter har en hyre på lavtlønsområdet med pensionsopsparing på 12½ % - hvor skal finansieringen af indskud, henlæggelser m.v. komme fra, og hvordan skal det forrentes? Jeg forstår det ikke.Det er urealistisk at en ukendt massør skal starte op med 7 behandlinger dagligt fra dag ét. Sådan kan det være i teorien, budgetterne og forretningsplanen, - men i virkeligheden, - næppe.

Michael

Fra Struer
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:21

Tusinde tak for jeres interesse og indlæg Smile

Hvor har jeg dog meget at lære!!

Der er super gode råd imellem, og jeg vil tage de råd til mig, som jeg kan bruge i min situation lige nu ... på sigt kan det være jeg tyer til nogle af de andre.

Et lille hjertesuk: jeg synes måske der var uberettiget hård kritik af Fantasiløs' 1. indlæg - men vi opfatter jo forskelligt; og jeg opfattede det slet ikke som et indlæg, der var 'jordende'. Jeg er - om man kan være det - realistisk naivist Wink - så jeg tog indlægget til mig, da der også var indhold der, som jeg fandt vigtigt at være opmærksom på.

God weekend.

Mette

Tilmeldt 8. May 10
Skrevet kl. 10:27

Hej Mette

Tak for støtten. Jeg håber du lykkedes med dit projekt. Nu har vi i hvert fald sat nogle situationer op for dig, som du har læst og kan forholde dig til. Det er første step i dit erfaringsgrundlag.

hilsen

Per

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Hej Mette

Nu har jeg skimtet tråden her lidt. Og må sige at jeg er lidt rystet.

Selvfølgelig skal du prøve at forhandle en bedre handel igennem.....det siger sig selv.
Men nu er der så heller ikke blevet nævnt noget om belægningen, her i tråden, som også er en vigtig parameter, for ligger den et sted som folk hurtigt har adgang til, så koster det mere.

Og tager man fx alternativer, så vil du typisk hurtigt ende op med en husleje på over 9000 kr, hvis du lejer selv, og det netop hvis man gerne vil have toilet eller et lille tekøkken. Og den med at krisen har skabt billigere lejemål, kan du godt glemme alt om. Tværtom, så synes jeg mere priserne er steget. Specielt på erhverv ejendomme. Og så gerne i de små størrelser.

Mit råd er at prøve at forhandle, og så tage imod, med en tidbegrænsning, for kommer du ind i nogle dårlige månder her i starten, så vil du ikke komme til at hænge på en overgearet husleje. Og samtidig med dette, så vil du også kunne udnytte det samarbejde med terapauten, sådan at der evt vil kunne dråbbe noget af til dig.

Når man generalt tænker på virksomheder, så ligger en husleje omkostninger jo gerne i størrelses orden op til de 30 % af omsætningen. Hvis man bare skal have lidt vand og varme. Og så lidt mere end de 10 kvm. Og det ikke skal ligge 50 km fra nærmeste by, hvor selv posten ringer og fortæller at der er post.....og UPS smidder pakker ned med faldskærm.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 13:20

Mette Gaardsted Nielsen:

Udlejer vil have 30% af min indtjening.

Nu har jeg ikke læst alt i hele tråden. Men jeg studser over af udlejer siger du skal betale % af din indtjening. Hun/han mener vel din omsætning.

Det er jo mega stor forskel på din indtjening og din omsætning. Eller kan være alt efter hvordan man tolker ordet indtjening. Hvis det er din omsætning, må det være din omsætning efter skatter og afgifter, for det har aldrig været dine penge.

Tilmeldt 8. May 10
Skrevet kl. 13:24

Hej Kenneth.

Jeg tror du skal mere end skimme tråden igennem og så se hvad der rent faktisk skrives i de enkelte svar.

Hvis Mette ender med at få succes og tjene fx. 50.000 mdl, så har hun da også både betalt for sin egen del af huslejen og fodterapeutens. Det er bare for at give det store billede af, at ordningen kan være mere end lukrativ for udlejer. Det mest rigtige er, at undersøge kvm prisen i området (den enkelte gade) og så betale en forholdsvist passende leje for det. Derudover kan de deles om fællesudgifter.

Så er der noget jeg bliver forvirret over du skriver. Du skriver at man glemme alt om at forhandle en leje ned i forhold til tomme erhvervslejemål, men du påstår at hun skal forhandle en bedre aftale med fodterapeuten. Er det ikke lidt selvmodsigende ? Udlejere af erhvervslejemål har kun en interesse, nemlig at få mennesker ind i de tomme lokaler. Alt andet er tilsætning.

hilsen

Per

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

Hej Fantasiløs

Nu kan jeg ikke bruge de spekulationer til noget.

Havde hun nu en omsætning på 50K kr/md. Så ville vi ikke have den debat, og da man ikke lige fra dag et af, vil gå ud og få den omsætning, så ser jeg det som spild af tid.

Det gælder om at starte op, og det kan denne forudsætning være. Man kan prøve at forhandle et maksbeløb ind, eller en lavere procentdel....eller at den skal revurderes om nogle år.....og er omsætningen på daværende tidspunkt på det niveau så kan man jo altid pakke og flytte.

Og så kik på hvad opsigelses forhold der er i den kontrakt.....

Vi sidder alle her og gætter, det gør trådholder også, og selvfølgelig håber jeg på at dette lejemål bliver fordyrt for hende, men vi må også se realistisk på det. Og se hvad potentialet er.....og hvad der er af andre konkurranter til dette område.

Fik jeg sådan et tilbud her og nu, til mit firma, så pakkede jeg mine maskiner og flyttede.

/Kenneth

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)