Så det er 99% af mine kunder der er erhvervsdrivende-hjemmegående-barsels-mødre der gider at betale fragt fra DKK 33.- og op til DKK 300.- eller mere....? Cool... havde altid været nysgerrig om hvad de gik og lavede.... |
Helle - houseofkids.dk:Michael Boenstedt:Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.Det er en meget gammel skrøne.... det koster lige så meget at drive en netshop som at have en fysisk butik... hvis man altså vil have kunder i netshoppen.!
Kunder = reklame = samme pris som en strøgbutik
Ingen kunder = ingen reklame = samme pris som et skur på en mark ude vestpå
Nu har jeg selv tidligere drevet både 2 fysiske butikker og en webshop samtidig og netop omkostningerne ved ekstra personale i butikkerne gjorde det svært at få dem til at løbe rundt. Det gennemsnitlige tidsforbrug pr. kunde var mere end 20 gange større i detailbutikkerne end i webshoppen, og da de fleste medarbejdere jo gerne vil betales for deres arbejde, gør det jo "formidlingsomkostningerne" væsentlig højere.
Lad os sige at en kunde skal bruge en ny harddisk og allerede ved at han vil have en Seagate 500GB disk. På webshoppen bestiller han bare, for der er jo ikke rigtigt noget at spørge om og skulle der være et spørgsmål er det som regel besvaret på under 2 minutter i telefonen. I butikken derimod ser han jo alle de andre dejlige produkter og skal selvfølgelig lige se hvordan den nye iPad fungerer. Så skal han også lige fortælle en længere historie om at han selvfølgelig altid selv bygger sine computere og at han også lige har fået det nyeste nVidia grafikkort og bla bla bla. Inden man får set sig om har han brugt en halv time af medarbejderens tid.
Det var ikke markedsføringsomkostninger jeg skrev om, så nej, det er ikke nødvendigvis en skrøne at det er dyrere at drive en detailbutik end en internetshop.
Med venlig hilsen
Michael Boenstedt
Yah! Gratis auktioner på nettet