Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtfrit - hvorfor ikke?

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er 99% af mine kunder der er  erhvervsdrivende-hjemmegående-barsels-mødre der gider at betale fragt fra DKK 33.- og op til DKK 300.- eller mere....?

Cool... havde altid været nysgerrig om hvad de gik og lavede.... Indifferent

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 19:49

Helle - houseofkids.dk:

Michael Boenstedt:
Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.

Det er en meget gammel skrøne.... det koster lige så meget at drive en netshop som at have en fysisk butik... hvis man altså vil have kunder i netshoppen.!

Kunder = reklame = samme pris som en strøgbutik

Ingen kunder = ingen reklame = samme pris som et skur på en mark ude vestpå

Nu har jeg selv tidligere drevet både 2 fysiske butikker og en webshop samtidig og netop omkostningerne ved ekstra personale i butikkerne gjorde det svært at få dem til at løbe rundt. Det gennemsnitlige tidsforbrug pr. kunde var mere end 20 gange større i detailbutikkerne end i webshoppen, og da de fleste medarbejdere jo gerne vil betales for deres arbejde, gør det jo "formidlingsomkostningerne" væsentlig højere.

Lad os sige at en kunde skal bruge en ny harddisk og allerede ved at han vil have en Seagate 500GB disk. På webshoppen bestiller han bare, for der er jo ikke rigtigt noget at spørge om og skulle der være et spørgsmål er det som regel besvaret på under 2 minutter i telefonen. I butikken derimod ser han jo alle de andre dejlige produkter og skal selvfølgelig lige se hvordan den nye iPad fungerer. Så skal han også lige fortælle en længere historie om at han selvfølgelig altid selv bygger sine computere og at han også lige har fået det nyeste nVidia grafikkort og bla bla bla. Inden man får set sig om har han brugt en halv time af medarbejderens tid.

Det var ikke markedsføringsomkostninger jeg skrev om, så nej, det er ikke nødvendigvis en skrøne at det er dyrere at drive en detailbutik end en internetshop.

Med venlig hilsen 

Michael Boenstedt

Yah! Gratis auktioner på nettet

www.yah.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:09

PJEDSTED:

Så kommer det sikkert som et chok for dig at RIGTIG MANGE folk heller end gerne kører 10 km og bruger 2 timer på at spare så lidt som 50 Kr og mange gane endnu mindre...

Det er i de fleste tilfælde kun de erhvervsdrivende der tænke på de mange faktorer du nævner der.

Jeg kunne godt tænke mig dokumentation på den påstand...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:13

Michael - du skriver du ikke snakker markedsføringsomkostninger... men du skal jo netop se den samlede udgift - dvs dit tab på fragtsiden, markedsføring mv.

Hvilken type butik og netbutik har du haft? Indenfor samme branche? Hvad solgte du?

Her er det børnetøj - og jeg må sige at os 5 ansatte har mere end rigeligt at se til... telefonen ringer hele tiden: kan i nå lige at få en ordre med i dag, hvornår får i de og de varer, vil i lige måle 7 par bukser osv osv. Så er der facebook og mail korrespondence, returpakker, fotografering af hver eneste sæsonvare som udskiftes hele tiden... optælling og registrering af varer osv osv. En prof shop og økonomiløsning runder nemt 4-8.000 kr pr måned - plus husleje, varme mm. Jamen - jeg kunne blive ved.

Glæder mig til at høre mere om hvordan du kan gøre det så billigt :·) Måske du har nogle gode råd :·)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:15

Fashion-Seller:

PJEDSTED:

Så kommer det sikkert som et chok for dig at RIGTIG MANGE folk heller end gerne kører 10 km og bruger 2 timer på at spare så lidt som 50 Kr og mange gane endnu mindre...

Det er i de fleste tilfælde kun de erhvervsdrivende der tænke på de mange faktorer du nævner der.

Med de benzinpriser vi har i dag er det i hvert fald ikke særlig smart at køre langt for at spare fragten. Har lige fyldt på i dag - 11,5 kr. pr. liter Indifferent

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:37

Helle - houseofkids.dk:

Med de benzinpriser vi har i dag er det i hvert fald ikke særlig smart at køre langt for at spare fragten. Har lige fyldt på i dag - 11,5 kr. pr. liter Indifferent

Hvis man har råd til at køre Ferrari har man vel også råd til benzinen Wink

Jeg er i det mindste glad for at dieselpriserne er lidt mere spiselige, og så kører min "økonomiske sportsvogn" længere på literen Cool

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 345
Fra  YAH.DK Skrevet kl. 20:44

Jeg siger jo ikke at der ikke er udgifter ifb. med en webshop og selvfølgelig er der også noget at se til for personalet, men tidsforbruget pr. kunde er væsentlig højere i en detailbutik end i en webshop og kræver derfor mere personale. Deraf min kommentar omkring omkostninger ved forsendelse kan være billigere end ved afhentning.

Når vi taler om markedsføring er det jo heller ikke nødvendigvis billigere at være detailbutik. Det er jo trods alt ikke alle butikker der ligger på strøget og ikke behøver anden reklame end deres udstilling. Jeg brugte da rigtigt mange penge på annoncering selvom jeg havde to detailbutikker. Derudover skal der jo også laves ny udsmykning af butikken og nye produktpræsentationer jævnligt. Der er også telefonopkald, mail, facebook mv. der skal besvares i en detailbutik. Jeg kender heller ikke nogen detailbutikker, der ikke skal lave optællinger og registrering af varer osv. osv.

Jeg havde to IT butikker og en webshop også med IT produkter.

Efter at have afviklet mine egne virksomheder blev jeg ansat i en virksomhed, hvor de valgte at lukke deres detailbutikker og kun sælge online netop pga. det højere omkostningsniveau ved detailhandel.

Med venlig hilsen 

Michael Boenstedt

Yah! Gratis auktioner på nettet

www.yah.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:22

Michael Boenstedt:

Jeg siger jo ikke at der ikke er udgifter ifb. med en webshop og selvfølgelig er der også noget at se til for personalet, men tidsforbruget pr. kunde er væsentlig højere i en detailbutik end i en webshop og kræver derfor mere personale. Deraf min kommentar omkring omkostninger ved forsendelse kan være billigere end ved afhentning.

Men så er mersalg og impuls tilgengæld større i en butik...

Så det ene med det andet ik ;D

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 21:30

nu har jeg læst hele indlæget , og der er jo nogle guldkor i hvad i siger ..

Jeg har det sådan,.. sidst handlede jeg på en netbutik med computer udstyr , jeg skulle bruge et kabel og en mus det blev lige 450 og der var gratis fragt på ordre over 500 jamen så købte jeg lige en musse måtte til en 50 og bum så lavede jeg jo en god handel..

hvis man vender den. er man nærig for den 50 det koster at handle på nettet så burde man lige tænke sig om hvad man sådan går efter.

når jeg handler hos mine grossister over nettet så bestiller jeg for ca 2000 (1913)  og så får jeg alligevel gratis fragt da de kun køre b2b salg og der er det jo en lidt anden politik. 

men jeg har valgt at bruge gls i min webshop og de er billigere og mere solide i forhold til post dk. 

og jeg tager 49 for fragt ligemeget om man køber for en 50 eller 30.000 (Da jeg alligevel har de bedste priser i danmark)  så tjener man på de ene og taber på de andre i fragt. men det er jo sådan det køre, b2b gratis fragt. og så har man et solid politik på sit websted. 

Men jeg tillader mig at give gratis fragt når det er jule sæson eller konfirmations sæson, for det er der, der er en konkurrence hvor man kæmper om kundernes penge, da de alligevel skal bruges. Og det er både positivt samt negativt. 

man skal også regne at der ryger en 10-15 kroner til pap tape, skum bananer  kuverter, printe følgesedler ol. og det kan man ikke være bekendt at tage penge for. 

...

Men der er så en ting jeg vil tage op mens vi er i gang. 

Er det ok at tage 20 kr i gebyr for udlandske kort ? som jeg har set nogle gøre?? For kunne godt tænke mig at tifføje denne, da alle de der aftaler er pisse dyre, og de skal jo være der..

Skal lige siges at det er cykelbranchen  

Det var så mit indput ! 

Ha' en god aften! 

Jakub Slusarek

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:35

Fashion-Seller:

PJEDSTED:

Det kan jeg kun give dig ret i.. Jeg har oplevet folk stå i kø i en time før en butik åbnede, for at spare 5 kr. pr kilo mel.. og når så kommer de ud med 10 kilo (som er max pr. kunde)

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)