jeg vil ikke sige at fragtfrit er en af de højeste parametre når jeg køber på nettet, men hvis jeg kan få 2 identiske varer til samme pris, så tjekker jeg da på hvilken der har bedst omdømme hvis begge er lige troværdige (og de ikke lukker inden de sender osv) så kommer fragten ind i billedet.
Jeg fornemmer lidt, at jeg er i undertal her og det er jo fair nok. Elsker bare at købe fragt- og gebyrfrit.....Det drejer sig jo ikke om at narre nogen til at købe noget til overpris, men at fastholde kunder gennem nogle gode parametre. Hvis vi alle går efter tilbud og cykler rundt, bliver det noget rod....Michael""
Men det er jo netop det du ikke gør - den er blot lagt ind i varens pris.
Mikkel: Det er jo ikke Petfoodnord der "bider noget tab i sig" - Nej det er kunderne der afhenter som betaler for fragten for de andre kunder+ en generel merpris for produktet.
Reelt set er der ingen butikker der kører "fragtfrit" - det siger sig selv at udgiften skal dækkes ind et eller andet sted
Så når du ser en side med "gratis" levering, ja så liggen det blot incl. i varens pris.
Ikke
korrekt! Børnetøjsbranchen er et godt eksempel på et område hvor der
åbenbart ikke forefindes en lommeregner i miles omkreds.... Der er
masser af shops som kører fragtfrit - men hvor priserne er de samme som
eksempelvis vores. Eller rettere sagt - der er da forsvundet en del det
sidste års tid - og det er alle nogen som kørte med gratis fragt...
Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.
Pakning af hundefoder og registrering hos Post Danmark kan gøres på ca. 3 minutter, hvorimod en ekspedition nemt kan tage op til en halv time, hvis kunden begynder at snakke om alle de fortræffeligheder deres hund har, som de jo har for vane at gøre
Men selvfølgelig er forsendelsesprisen altid indregnet i produktets pris når der annonceres med gratis fragt. Der er ingen der kan leve af at sætte penge til bare for at være flinke.
Mange virksomheder har større omkostninger ved at skulle ekspedere kunder der vil afhente varerne, end hvad de betaler for fragt.
Det er en meget gammel skrøne.... det koster lige så meget at drive en netshop som at have en fysisk butik... hvis man altså vil have kunder i netshoppen.!
Kunder = reklame = samme pris som en strøgbutik
Ingen kunder = ingen reklame = samme pris som et skur på en mark ude vestpå
Det er en meget gammel skrøne.... det koster lige så meget at drive en netshop som at have en fysisk butik... hvis man altså vil have kunder i netshoppen.!
Kunder = reklame = samme pris som en strøgbutik
Ingen kunder = ingen reklame = samme pris som et skur på en mark ude vestpå
Nu har jeg selv tidligere drevet både 2 fysiske butikker og en webshop samtidig og netop omkostningerne ved ekstra personale i butikkerne gjorde det svært at få dem til at løbe rundt. Det gennemsnitlige tidsforbrug pr. kunde var mere end 20 gange større i detailbutikkerne end i webshoppen, og da de fleste medarbejdere jo gerne vil betales for deres arbejde, gør det jo "formidlingsomkostningerne" væsentlig højere.
Lad os sige at en kunde skal bruge en ny harddisk og allerede ved at han vil have en Seagate 500GB disk. På webshoppen bestiller han bare, for der er jo ikke rigtigt noget at spørge om og skulle der være et spørgsmål er det som regel besvaret på under 2 minutter i telefonen. I butikken derimod ser han jo alle de andre dejlige produkter og skal selvfølgelig lige se hvordan den nye iPad fungerer. Så skal han også lige fortælle en længere historie om at han selvfølgelig altid selv bygger sine computere og at han også lige har fået det nyeste nVidia grafikkort og bla bla bla. Inden man får set sig om har han brugt en halv time af medarbejderens tid.
Det var ikke markedsføringsomkostninger jeg skrev om, så nej, det er ikke nødvendigvis en skrøne at det er dyrere at drive en detailbutik end en internetshop.
Michael - du skriver du ikke snakker markedsføringsomkostninger... men du skal jo netop se den samlede udgift - dvs dit tab på fragtsiden, markedsføring mv.
Hvilken type butik og netbutik har du haft? Indenfor samme branche? Hvad solgte du?
Her er det børnetøj - og jeg må sige at os 5 ansatte har mere end rigeligt at se til... telefonen ringer hele tiden: kan i nå lige at få en ordre med i dag, hvornår får i de og de varer, vil i lige måle 7 par bukser osv osv. Så er der facebook og mail korrespondence, returpakker, fotografering af hver eneste sæsonvare som udskiftes hele tiden... optælling og registrering af varer osv osv. En prof shop og økonomiløsning runder nemt 4-8.000 kr pr måned - plus husleje, varme mm. Jamen - jeg kunne blive ved.
Glæder mig til at høre mere om hvordan du kan gøre det så billigt :·) Måske du har nogle gode råd :·)