Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diskotek Erfaring

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Vi er to drenge på henholdsvis 17 og 18 år. Vi går begge på handelsskole og leger med tanken om, at starte vores eget diskotek i Østjylland. Med vores unge alder taget i betragtning er det klart, at der er mangel på erfaring. - Selvom vi begge har arbejdet på det lokale diskotek, nemlig for at suge til hos med erfaring. Dog er da masse af hjælp at hente på hjemmefronten da vores forældre har arbejde som Revisor og Politi. 

Vi er gået i gang med at lave et udkast til et startbudget for, at få os et realistisk overblik. 

Til at starte med vil vi leje et lokale på ca. 200 m2. Det skal ikke være et overdrevet stort diskotek, da vi synes at et diskotek sagtens kan være en succes uden talhøje kvadratmeter.  Vi kender ikke huslejen endnu, da vi ikke har sat os i øje hvilket lokale det skal være, da vi stadig ligger i idéfasen.  Men et realistisk bud på en fornuftig husleje vil være 15.000 kr.

Når vi først har fået lejet bygningen skal vi have en alkoholbevilling. Der skal flertallet i bestyrelsen være over 25 år hvilket vi jo ikke er. Der har vi fået løst problemet ved at vi har fået en investorer til at skyde 250.000 kr i projektet, og dermed ejer 51%.  Vi har fået os regnet frem til, at projektet ikke behøver at være et million projekt og derved kommer vi til skyde 500.000 kr. i det som udgangspunkt.  Vi har læst lidt rundt på hjemmesiden og læst os frem til, at folk, som vil starte et diskotek vil skyde 3-4 millioner i det. Vi er overbeviste om, at vi sagtens kan starte et flot og bæredygtigt diskotek for 500.000 kr.

Vi kan sagtens se det negative i vores unge alder, men vi kan også finde en masse fordele. Når vi nu går på handelsskole, er vi jo i blandt vores egen målgruppe og kan let reklamere den vej igennem. Vi ved også hvad det er folk mangler ved et godt diskotek, da det er et stort samtale emne i lokalområdet. Vi har dog en bekymring om, at vi ikke kan konkurrer med det lokale diskotek, som der dog er utilfredshed med.

Gode råd og jeres erfaringer vil være en stor hjælp.

Med venlig Hilsen

De unge iværksættere

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:34

Tillykke med jeres beslutning om at starte selvstændigt.

3. trin som jeg altid starter med når jeg skal starte et projekt op.

1. Forretningsplan
  2. Budgetter
  3. Rådgivning

Forretningsplanen er en detaljeret oversigt over hvad i har tænkt jer at starte. Her er der taget højde for mange forskellige ting som Idé, segmentering, fremtiden, markedsføring og meget mere. Den skal i have lavet, da en investor altid vil se sådan en.

Budgetter skal alves for at se om hvordan det hele vil se ud når det kører og hvor meget der skal til for at få det op at køre. Her er det vigtigt i er realistiske. Nytter ikke man siger vi vil ha en omsætning på 5.000.000 kr. og udgifter for 10.000. Man skal kunne vise hvad man bygger de forskellige tal på. F.eks. hvis i regner med 300 besøgende på en weekend med et forbrug på omkring 500kr, osv.
Her kan i nok bruge jeres revisor forældre :)

Den sidste er rådgivning. Altid snak med forskellige folk omkring hvordan tingene skal ordnes og gøres, og hvordan man holder tingene igang når det kører. Jeg har ikke noget erfaring selv med Diskotek udover jeg har været bartender engang i mine unge dage :)

Ellers vil jeg bare ønske jer held og lykke og så regner jeg med at få et link til jeres hjemmeside når i er igang, og et par ølkort når jeg kommer og besøger jer :)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 15:58

Først tusind tak for det hurtige og bestemt nyttige svar. 

Jeg synes også vi har været omkring de tre punkter som du har skrevet. Især segmentering og markedsføring synes jeg vi vil ramme meget godt, da vi går på handelsskolen og har andre gode planer for at markedsføre. Vores investorer har også godkendt vores forretningsplan - dermed ikke sagt at den ikke kan blive bedre. :-)

Vi er i tiden igang med at opbygge vores budget, som dog er svært, da vi har problemer ved at afkode de forskellige priser såsom vedligeholdelse, annonceudgifter etc.

Rådgivning håber vi at vi også kan få herinde.

Der vil helt sikkert komme nærmere information omkring vores diskotek når vi for trådene hæklet sammen, og der vil selvfølgelig ligge et par ølkort når du kommer og besøger det. :-)

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:56

Hej Jakob

Kanon flot at have planer om sådan et projekt.

Mit råd er nøje at vælge by og bydel, fordi beligenhed er særdeles vigtig. Måske koster det ekstra med et godt sted, men kan være nødvendig hvis det skal lykkes.

Hvis I tænker på en sund energidrik som kan blandes med forskellige cocktail, så giv besked. Så har jeg et tilbud til jer.

Hilsen

Keld

---------------------------------------------------------

BerryEN A new way of thinking - a new way of marketing

http://www.keld-jensen.myberryen.com/dk/ben-up/b.en-cocktails/

Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 17:05

Hej Keld. 

Mange tak for svar og for tilbudet.

Vi har tænkt rigtig, rigtig meget på beligenhed - og giver dig helt ret i din påstand. 

Det lyder spændende med din sunde energidrik - og vi vil helt sikkert tage det til overvejelse.

Med Venlig Hilsen 

Undertegnende. 

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 17:14

Ikke for at tage modet for jer - men 500 tkr kommer i virkelig ikke langt med!!

-Barsystem (er i heldigie får i noget fra ølfirmaet og sprut firmaerne)

-Køkken/Opvasker koster snildt 200 tkr.

-Toiletter og faciliteter

-Overvågning og sikkerhed.

-Sikringsanlæg/Brand/Nødbelysning

-Inventar

-Lyd og lysanlæg (En anstændig Pioneer Dj pult alene koster +25 tkr )

-Facade, reklamer, marketing stunt m.v.

Ikke for at tage modet fra jer, jeg har været i branchen i en del år og set mange komme og tro at de kan alt for ingen penge - det kan man ikke..... Og specielt hvis det er butikslokaler m.v. som ikke allerede er indrettet til beværtning, så bliver det HAMMER HAMMER dyrt..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Hej Jakob :)

Jeg synes det er rigtig flot så langt i allerede er nået med jeres planer, synes faktisk det lyder til at i lidt mere end "leger med tanken", som du starter med at skrive :-)

Som jeg ser det ud fra hvad du skriver tror jeg at jeres næste punkt må være at gå i krig med et etableringsbudget og driftsbudget. Det lyder til i har nogenlunde tjek på finansiering (?), praktisk som alkoholbevilling og selvfølgelig det i sikkert synes er sjovest, markedsføringsdelen. Så jeg tror nogle realistiske budgetter kan hjælpe jer videre, så i ikke står halvvejs i en ombygning og har brugt etableringsbudgettet eller efter 2 måneder har overvurderet antallet af gæster.

Det lyder til at det er provinsen i vil starte siden der i forvejen kun er et diskotek, hvilket gør at i nok også skal have fokus på at have nok plads i budgettet til markedsføring i opstarten, da i nok gerne vil tiltrække gæster fra oplandet omkring jer også. Men der skal i selvfølgelig samtidig se fordelen i at markedsføringskanalerne er ret overskuelige, i kan jo evt. se på hvilke det eksisterende benytter (og revurdere om de også passer med jeres!)

Jeg synes jeres projekt så spændende ud, så jeg abonnerer lige på svar, så håber i vil opdatere her :-)

Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 17:23

Hej jstrib. 

Mange tak for, hvad skal vi kalde den, konstruktive kritik. 

Hvis du ikke synes, at vi kan komme langt med 500.000 kr. så vil jeg gerne høre hvad dit startbudget ville ligge på.  Allerede nu har vi lidt kontakter med et ølfirma. Så tror ikke det vil koste alverden. 

Køkken/opvasker siger du vil komme til at koste 200.000 kr.  Det synes jeg lyder som ret mange penge. Den vil jeg gerne have du uddyber. 

Har du nogle gode forslag til hvor man kan få sig nogle gode reklamer, så ville det være dejligt. 

Med Venlig Hilsen.

Tilmeldt 3. May 10
Skrevet kl. 17:44

Hej Riise. 

Mange tak, og ja enhver overvejelse over vores projekt, bringer os tættere på målet. :-)

Det lyder som en rigtig god idé med etableringsbudget og driftbudget. Jeg føler også selv at vi har godt styr på de punkter du nævner. Måske er det stadig tvivlsomt med finanseringen - jeg holder dog fast i, at jeg tror det kan lykkes med omkring de 500.000kr. 

Jeg er rigtig glad for du vil abonnere,  det betyder meget. Også hvis du har nogle råd i fremtiden, ville det gøre stor nytte, hvis du vil ytre dem herinde.

Med Venlig Hilsen. 

Tilmeldt 14. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:30

Det er en super drøm  i har jer, men har i spurgt jer selv hvorfor i vil ha et diskotek?

Det er nok en af de brancher der åbnes og lukkes mest.

1. 500.000 er på ingen måde nok uanset om i starter fra 0 i tomt lokale eller køber et diskotek der allerede er etableret. - Lad mig give nogle hints hvad tingene koster

- Et skrabet men funktionsdygtigt disko anlæg - købt brugt min. 50.000

- Indretning af bar til kapacitet på 250 gæster / 2 Spiritus anlæg 10.000 - Køleskabe 5000 pr. stk (Nej de er ikke gratis mere) Arbejdsløn: El arbejde 10.000 - VVS arbejde 10.000 - Tømmer 10.000 Matrialer brandgodkendte osv 25.000 kr. Glas/barudstyr 10.000 Kasseapparat Brugt 10.000 - 15.000 (kan så behandle personaleregninger - kundepleje osv.) Div. 5000 kr

Ialt 100.000 - og så er der IKKE sprut i baren

Varelager til opstart - min. 50.000 kr.

Så har i brugt 200.000 og i har en bar og et diskoanlæg og et varelager.

Øvrige ting der skal anskaffes:

Ismaskine - Brugt 15.000 - 25.000 kr.
Opvaskemaskine - 10.000 - 15.000

Overvågning 25.000 +

Personale tøj 15.000 - 20.000 med tryk.

Sikkerhedsudstyr til dørmand 5000 kr. pr. mand

Jeg kan blive ved.............

Så er der afståelse,  husleje depositum PBS oprettelser og dankort maskiner ect ect ect ect.

Så har i valgt at åbne i de værste krisetider overhovedet.. Forretninger der har skovlet penge ind i mange år går konkurs på stribe i øjeblikket.

Tilsidst men bestemt ikke mindst.

Gennemsnitskunden på et diskotek idag med målgruppe 16 - 22 år ligger på 100 kr. pr gæst.

Held og lykke med det :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)