Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - Undgå At Tælle Sine Egne Besøg Med?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver ip adresse skal ind i sit eget filter.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:48

Æv, tåbeligt. Har ca. 12 IP-adresser der skal ekskluderes :-(

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:51

Er de meget ens? Måske man kan bruge *

Ellers tager det 5 min at lægge dem ind (tror jeg)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:00

hvad så hvis man har dynamiske IP-adresser? jeg logger på flere forskellige net, flere gange om dagen, og får en ny IP-adresse hver gang, og så virker filtret jo ikke rigtigt længere, eller hvad?

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:03

Køb Analyticsbogen, den forklarer hvordan du gør det med en cookie i stedet Wink (du kan placere en cookie i din browser, der gør, at du ikke tæller med i dine statistikker...)

Måske står det endda i deres light-version, det ved jeg ikke. 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:21

Niels:
Ellers tager det 5 min at lægge dem ind (tror jeg)

Desværre nej, det er for mange forskellige sites...
Jeg må kigge på det cookies halløj, som Matthias nævner.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:32

I Sitemagic CMS indsættes Analytics koden kun på indholdssider, og ikke administrations-moduler (med mindre man har valgt det). Så her bruger vi tricket med kun at indsætte koden hvor vi vil have det registreret i Analytics. Om man så deaktiverer koden på serversiden, eller på klient-siden, burde være hip som hap :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:35

KTJ-Media.dk:

Jimmy Thomsen:
Sørg blot for at Google Analytics koden ikke bliver indsat i koden til dit website, når det er dig der besøger siden. Det kan fx gøres ved at tjekke på IP-adressen. Hvis denne er forskellig fra din egen, så skal koden indsættes, ellers ikke
Hvis man skulle bruge den løsning, vil funktioner i analytict også være fjernet, forstået på den måde at Analytics koden skal være aktiv for at man kan se fx webstedsoverlejring. Så den duer ikke rigtig den løsning.

MVH Kim

Ja, vær opmærksom på at Kim har ret i ovenstående. Site overlay'et, der viser antal klik på forskellige links, vil ikke virke, når Analytics-koden ikke er aktiv.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:49

Man kunne også tage den helt nemme tæl de gange du besøger siden. Det kan vel ikke være flere 100 gange på en dag. Ellers gå efter de unikke besøg så tæller dit besøg vel kun som et eller ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 07:58

Nu er det vist på tide at denne tråd får en ende, så her kommer der en brugbar løsning, hvis det IKKE er muligt at filtrere på IP nummer.

Metoden er som følgende.

Opret en kampagne-url på dette link: http://www.google.com/support/googleanalytics/bin/answer.py?hl=en&answer=55578

Du får fx denne url som resultat:

http://www.mitsite.dk/?utm_source=Home&utm_medium=Home&utm_campaign=Exclude_this_campaign

Erstat /www.mitsite.dk med din webadresse!!  og klik på linket.

Opret herefter et filter der fjerner (exclude/udelad) denne kampagne (I filteret kaldet Kampagnenavn). Fra nu af og de næste 6 måneder kan du så besøge dit eget website uden at dine besøg bliver registreret - uanset, hvilken IP du har. Eneste betingelse er dog, at du ikke må slette dine cookies. Hvis du gør det, så skal du dog bare klikke på kampagne-linket igen.

Opret evt. også en profil der kun indeholder trafik fra denne "kampagne". Så kan du både kontrollere at det virker og se, hvor meget trafik der bliver fjernet fra profilen hvor du ekskluderer din trafik.

Hvis der er nogle der har en nemmere nemmere og bedre løsning, så er jeg naturligvis meget interesseret i at høre den.

Mvh

Chrilles

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)