Hej Thomas, Det her bliver min første post på Amino så håber at den kan bidrage! Først og fremmest et kort stop for at kommentere på spam mails.. Jeg kan slet ikke tilslutte mig idéen om at spamme (og jo... det vil det være uanset om du sender til een eller 1.000), og da slet ikke til toppen i distributionsnettet. Det eneste resultat jeg ser af det vil være at du hurtigt og effektivt får lukket store markedsandele. Men ok.. jeg lever selvfølgelig også af at ringe til beslutningstagere, så hvis det var ok (eller virkede) bare at spamme mails var jeg jo arbejdsløs Når det så er sagt blev der i et tidligt svar skrevet noget jeg selv er meget fortaler for - at tage kontakt direkte til toppen. Mit kreative indlæg vil være at du et øjeblik glemmer det geniale i din idé og får lyttet til de beslutningstagere der udgør dine potentielle kunder. Ment positivt for din idé er sikkert rigtig rigtig god, men jeg har selv haft gode erfaringer med at afstemme forventninger og lytte til hvordan mine egne tanker og arbejdsgange "kunne passe ovre hos den anden part." - Man kan alligevel ikke sætte sig derhjemme og forestille sig frem til hvad andre tænker. Dertil vil du ved at få dem involveret i idéen også havde langt bedre fat i dem end hvis du smider en fuld færdig pakket idé på bordet foran dem og kræver fuldkommen accept. Jeg ridser det grovt op for at fremme min pointe, håber du tager godt i mod det
Hvis jeg skal forsøge at bidrage mere konkret kan jeg give dig et indblik i hvordan jeg selv ville havde gået til opgaven. Sådan helt firkantet og metodisk.
Der findes en række glimrende analyser der kan understøtte dig i den sidste (og alt afgørende del) og så hjælper det altid at stille åbne spørgsmål, indhente positive bekræftelser undervejs i samtalen, opnå del-accepter du kan bruge i din lukning af salget/møde aftalen osv osv osv... Igen... jeg selv utrolig glad for mødebooking, og det kan da være du har andre indgange (netværk mv.!) som vil kunne fungerer godt også. |
Hvad med spamtelefon bookere ? Dem elsker folk ? Og specielt topchefer ? En sjov logik du har, men skal selvfølgelig sælge dig selv.
Jeg taler om èn mail specifikt rettet imod kun èn person til kun et produkt som kun den ene virksomhed kan bruge.Jeg taler ikke de der upersonlige lister som telefonsælgere rigidt gennemgår når de skal " personalisere " deres markedsføring.
Og så talte jeg om rigtige topchefer, og nej dem skal du ikke tvinge til at tage imod dit telefonopkald.
Og pudsigt nok brugte jeg selv ordet " genialt " til en af de koncernchefer (for et firma med 3 milliarder i værdi ) som jeg solgte min idè til. Han sagde " venligst ikke brug ordet genialt. Det skal vi nok vurdere. At bruge de ord, får dig at fremstå usikker "
Men okay, tving en topchef til at tale med dig i telefonen og kald dig selv genial ved første møde. Det lyder som en fed sælgerstrategi
Held og lykke