Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ måde at skabe salg/kontakt til virksomheder ?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det her bliver min første post på Amino så håber at den kan bidrage!

Først og fremmest et kort stop for at kommentere på spam mails.. Jeg kan slet ikke tilslutte mig idéen om at spamme (og jo... det vil det være uanset om du sender til een eller 1.000), og da slet ikke til toppen i distributionsnettet. Det eneste resultat jeg ser af det vil være at du hurtigt og effektivt får lukket store markedsandele.

Men ok.. jeg lever selvfølgelig også af at ringe til beslutningstagere, så hvis det var ok (eller virkede) bare at spamme mails var jeg jo arbejdsløs Wink

Når det så er sagt blev der i et tidligt svar skrevet noget jeg selv er meget fortaler for - at tage kontakt direkte til toppen.

Mit kreative indlæg vil være at du et øjeblik glemmer det geniale i din idé og får lyttet til de beslutningstagere der udgør dine potentielle kunder. Ment positivt for din idé er sikkert rigtig rigtig god, men jeg har selv haft gode erfaringer med at afstemme forventninger og lytte til hvordan mine egne tanker og arbejdsgange "kunne passe ovre hos den anden part." -  Man kan alligevel ikke sætte sig derhjemme og forestille sig frem til hvad andre tænker. Dertil vil du ved at få dem involveret i idéen også havde langt bedre fat i dem end hvis du smider en fuld færdig pakket idé på bordet foran dem og kræver fuldkommen accept.

Jeg ridser det grovt op for at fremme min pointe, håber du tager godt i mod det Smile

Hvis jeg skal forsøge at bidrage mere konkret kan jeg give dig et indblik i hvordan jeg selv ville havde gået til opgaven. Sådan helt firkantet og metodisk.

• Gør dig 110% klar hvem du ønsker at tale med din idé om, afgræns måske til 50 topchefer.
  • Ring til personerne, og ring igen, og igen - indtil du rent faktisk træffer ham/hende mellem div. møder, rejser osv.
  • Sig, lige så kort som du skriver her, at du har en god idé - sig genial hvis idéen er genial og du faktisk kan bære det uden at blive utroværdig
  • Fortæl at du ønsker at kigge forbi på onsdag i næste uge
  • Sig at det bare er for at få hans/hendes input til hvordan din idé kunne skabe værdi for ham/det firma han repræsenterer
  • LYT TIL HAM!!, og tag udgangspunkt i det menneske han er i din argumentation
  • Giv ham to muligheder - "hvis du skulle have tid til at sætte dig ned med mig, ville det så være bedst formiddag eller eftermiddag når nu vi taler en alm. hverdag?"

Der findes en række glimrende analyser der kan understøtte dig i den sidste (og alt afgørende del) og så hjælper det altid at stille åbne spørgsmål, indhente positive bekræftelser undervejs i samtalen, opnå del-accepter du kan bruge i din lukning af salget/møde aftalen osv osv osv...

Igen... jeg selv utrolig glad for mødebooking, og det kan da være du har andre indgange (netværk mv.!) som vil kunne fungerer godt også.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:10

Hvad med spamtelefon bookere ? Dem elsker folk ? Og specielt topchefer ? En sjov logik du har, men skal selvfølgelig sælge dig selv.

Jeg taler om èn mail specifikt rettet imod kun èn person til kun et produkt som kun den ene virksomhed kan bruge.Jeg taler ikke de der upersonlige lister som telefonsælgere rigidt gennemgår når de skal " personalisere " deres markedsføring.

Og så talte jeg om rigtige topchefer, og nej dem skal du ikke tvinge til at tage imod dit telefonopkald.

Og pudsigt nok brugte jeg selv ordet " genialt " til en af de koncernchefer (for et firma med 3 milliarder i værdi ) som jeg solgte min idè til. Han sagde " venligst ikke brug ordet genialt. Det skal vi nok vurdere. At bruge de ord, får dig at fremstå usikker "

Men okay, tving en topchef til at tale med dig i telefonen og kald dig selv genial ved første møde. Det lyder som en fed sælgerstrategi

Held og lykke

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:17

Mit råd er stik modsat, som tidligere sagt. Glem de der banale sælgerstrategier, det så corny og så 80 `er agtigt. Selvfølgelig hvis du ikke kan snakke med andre mennesker uden at have en skabelon du slavisk følger, jamen så må du jo gøre det.

Men ellers så tag en chill pill, og sælg det lort :-)

Ps:

Velkommen til Amino Jon :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Skrevet kl. 00:21

Jimi Hove:

Hvad med spamtelefon bookere ? Dem elsker folk ? Og specielt topchefer ? En sjov logik du har, men skal selvfølgelig sælge dig selv.

Jeg taler om èn mail specifikt rettet imod kun èn person til kun et produkt som kun den ene virksomhed kan bruge.Jeg taler ikke de der upersonlige lister som telefonsælgere rigidt gennemgår når de skal " personalisere " deres markedsføring.

Og så talte jeg om rigtige topchefer, og nej dem skal du ikke tvinge til at tage imod dit telefonopkald.

Og pudsigt nok brugte jeg selv ordet " genialt " til en af de koncernchefer (for et firma med 3 milliarder i værdi ) som jeg solgte min idè til. Han sagde " venligst ikke brug ordet genialt. Det skal vi nok vurdere. At bruge de ord, får dig at fremstå usikker "

Men okay, tving en topchef til at tale med dig i telefonen og kald dig selv genial ved første møde. Det lyder som en fed sælgerstrategi

Held og lykke

Jaja, vi to bliver nok aldrig venner Wink, men synd jeg ikke formoede at skrive selv-ironisk og velovervejet nok til at skabe reflektion.

Og det er heldigvis sjældent at folk bliver sure over at man ringer med noget positivt, og i øvrigt er interesseret i at lytte til dem, både som forretningsfolk og som mennesker.

Fandt lige edit-knappen: Tak Jimmi, håber jeg falder til Stick out tongue

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:32

Næh, vi behøver jo heller ikke blive venner :-)

Men det jo derfor Amino er her, så meninger brydes.

Mit hemmelige salgsvåben er netop at gøre det modsatte, af det der typiske sælgeri. Jeg bryder isen, og taler til dem som mennesker, og ikke som nogen jeg har " en plan for". Men det kan også kun lade sig gøre i helt specifikke salgssituationer. Såsom 2 mænd der skal lave en stor handel og ikke " bare " nogle indkøbsvarer der skal langes over disken. Hvis det er lidt småhandel er både telefonspam og andre former for spam helt naturligt. Men det er det sidste jeg gør. Det kan jeg slet ikke finde ud af, og bryder mig ikke om at blive præsenteret for det. Men jeg accepterer da at hvis en sælger skal ringe til 50 mennesker om dagen og sælge toiletpapir, så er det begrænset hvor " varm og naturlig" han har overskud til at være.

Så forskellige salgsteknikker.

Der er jo også derfor at forretningsmiddagen osv er " opfundet " for at folk til at slappe af. Kan du gøre det fra start af, ved at være naturlig og afslappet, har du en kæmpefordel.

Bemærk at jeg helt fra start kun talte om hvordan man sælger til chefen, og sælger store ordrer. Forskellige teknikker

Og ja jeg hidser mig lidt op over at i kalder det spam at sende kun èn email, imen at kime folk ned, det bare det fedeste. Ja jeg ved at e-mail henvendelser er ulovlige.. men EN e-mail drenge. Tag lige en dyb vejrtrækning :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:35

Jon Stig Møller:
Fandt lige edit-knappen: Tak Jimmi, håber jeg falder til

Det skal du nok gøre ::-)

Der er kun 3-4 stykker til på Amino som er ligeså rabiate som mig. Dem lærer man at styre uden om, og ignorere

Fra FRB C
Tilmeldt 27. Mar 10
Skrevet kl. 01:09

Jimi Hove:

Næh, vi behøver jo heller ikke blive venner :-)

Men det jo derfor Amino er her, så meninger brydes.

Mit hemmelige salgsvåben er netop at gøre det modsatte, af det der typiske sælgeri. Jeg bryder isen, og taler til dem som mennesker, og ikke som nogen jeg har " en plan for". Men det kan også kun lade sig gøre i helt specifikke salgssituationer. Såsom 2 mænd der skal lave en stor handel og ikke " bare " nogle indkøbsvarer der skal langes over disken. Hvis det er lidt småhandel er både telefonspam og andre former for spam helt naturligt. Men det er det sidste jeg gør. Det kan jeg slet ikke finde ud af, og bryder mig ikke om at blive præsenteret for det. Men jeg accepterer da at hvis en sælger skal ringe til 50 mennesker om dagen og sælge toiletpapir, så er det begrænset hvor " varm og naturlig" han har overskud til at være.

Så forskellige salgsteknikker.

Der er jo også derfor at forretningsmiddagen osv er " opfundet " for at folk til at slappe af. Kan du gøre det fra start af, ved at være naturlig og afslappet, har du en kæmpefordel.

Bemærk at jeg helt fra start kun talte om hvordan man sælger til chefen, og sælger store ordrer. Forskellige teknikker

Og ja jeg hidser mig lidt op over at i kalder det spam at sende kun èn email, imen at kime folk ned, det bare det fedeste. Ja jeg ved at e-mail henvendelser er ulovlige.. men EN e-mail drenge. Tag lige en dyb vejrtrækning :-)

Thja, jeg er ikke enig.

Jeg har en længere baggrund inden for booking af møder med henblik på salg af konsulentydelser... så ud over, at jeg ikke ser noget galt i fx at ringe telefonsalg med buy-aid kuglepenne, aviser eller lign. har jeg da oplevet fremgangsmåden anvendt med fin succes. 

Det er efter min opfattelse ganske udmærket at indlede et samarbejde med at mødes - og mødes med nogle der potentielt kunne bruge din ydelse - og så lige se hinanden i øjnene. Man kan jo spørge sig selv om man etableret et fornuftigt samarbejde uden at mødes med den anden part Smile

Jeg kan komme på flere eksempler hvor det ikke vil være en hensigtsmæssig fremgangsmåde.. fx i forhold til større udbudsrunder, men jeg synes da bestemt at der er muligheder i det.

Bortset fra det..., så handlede mit indlæg/svar nu først og fremmest om at vende situationen på hovedet og glemme at man har et helt konkret produkt eller idé og forsøge at lytte til hvad man kunne skabe sammen.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 17:10

Jimi Hove:

Telefonsalg til erhvervvirksomheder er fuldt lovligt, hvis dem, man ringer til, ikke har meldt markedsføringsbeskyttelse. Så beskyt dig selv, hvis du er irriteret på disse.

Men det er ulovligt, uanset antallet af mails, sms eller fax du sender.

Send dog et brev i stedet - i en lækker kuvert og på lækkert brevpapir, så det virker personligt.

Hov - fik selv en meget bedre idé, men den holder jeg lige for mig selv Cool

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:42

Jimi Hove:

Det er fuldstændigt underordnet.... At du så tilmed ganske udemærket ved det er ulovligt gør det kun værre. Hvordan kan du få dig selv til at sidde og "rådgive" folk i at bruge ulovlige metoder?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:45

Hvad så når der kommer KUN en mail fra 100 virksomheder ?

Det bliver jo en spam stak der vil noget..

Send et sødt brev ;-)

mikkel

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)