Ha, ha...tænkte nok at mit ordvalg ville give anledning til spørgsmål!
På min Top 50 findes kun shop.denintelligentekrop.dk og den bidrager med ca 7% og Google ser også helt fin/afbalanceret ud. - Altså alt i alt nogle tal der er til at bruge til noget.
De bliver med en ScanNet ver 1 shop ikke perfekte!
Den del der viser hvor mange der ryger i kurv og dropper ud løbende er helt i skoven. (Funnel)
Det er vist desværre alt jeg kan hjælpe med... Vores shop står til udskiftning i år, så jeg har accepteret at det ikke bliver bedre nu.
Nu har jeg rodet lidt mere med det og er egentlig efterhånden mere overrasket over, at den overhovedet tæller NOGEN hits fra Google / andre sites, end at den ikke tæller dem alle sammen.
Hvordan gør jer der bruger AdWords og anden annoncering? Hvordan kan I måle om det konverterer?
Jeg har lige tjekket konvertering på et par varegrupper, hvor jeg ikke sælger så meget (så det var overskueligt for mig).
Jeg har tjekket de seneste 7 dage og de konverteringer, som iflg. AdWords kolonne viser konverteringer, og det stemmer næsten på en prik.
Så det kan altså godt lade sig gøre at få troværdige tal frem. Men som jeg tidligere har skrevet, så bruger jeg en noget mere og alt for kompliceret metode, hvor jeg tager eksempelvis forsendelsesomkostningerne med i mine beregninger. Vi nordjyder vil jo gerne vide, om det kan "betååll" sig at handle med bestemte varer.
Jeg har aldrig haft et Adword på Lisen, men har fået 5 salg fra Google / cpc iflg. Analytics. Så vi kan da i hvert fald konstatere, at lortet ikke fungerer.
Hvis ShopNord's tracking vitterligt fungerer, som han siger, så må vi jo alle se på, hvordan hans er sat op og efterligne. Det forekommer mig bare - udfra den lille viden jeg har på området - bizart, at den overhovedet kan kæde et hit på vores shops, sammen med et afsluttet salg.
Det er ikke på vores domæner salget bliver afsluttet jo, men på pay.scannet.dk. (Som også er grunden til, at andre Scannet-shops optræder i vores data). Hvordan Google nogensinde skal kunne finde ud af at lægge det data sammen med det data brugeren har genereret, mens de var på vores domæner, forstår jeg simpelthen ikke.
Er der nogen der ved noget om noget, der kan svare på bare lidt af det her? Jeg skal indrømme, at jeg for længst er kommet ud, hvor jeg ikke kan bunde :-)
Så det vil jo sige at jeg ingen salg fra fra de organiske søgninger eller adwords (det er vel det google cpc står for - er det ikke?) . . .
Så det må der være en fejl ellers skal jeg vist have stoppe mine adwordskampagner ;0) . . he he . .
Efter at have siddet og testet i dag, lader det til at det den kalder "Referals" (eller "Trafikkilder") i "E-commerce" (eller "E-handelssporing) ikke er hvordan kunden er havnet på vores shops, men på betalingssiden. Derfor den høje grad af "Direct" (eller shopnavnet. Det kommer an på, hvor man har sat trackingkoden ind i sin shop, opdagede jeg midt i det hele). Derfor undrer det mig da netop også, at den overhovedet kan tælle ANDET end direct hits.
Jeg gennemførte nogle ordrer, hvor jeg - efter at have slettet alle mine cookies - landede på min egen shop via Google. De bliver talt som Direct Hits. Derefter lavede jeg nogle ordrer, hvor jeg (efter igen at have slettet mine cookies) havde været inde på andre Scannet-shops og havde ramt pay.scannet.dk fra deres shops. Når jeg derefter lavede en ordre i min egen shop, dukkede de andre shops op som referals.
.... netop fordi den tæller refereals til pay.scannet.dk - og IKKE til vores shops.
Jeg forsøgte også at tilgå andre Scannet-shops via deres AdWords (undskyld), ramte pay.scannet.dk derfra, og gennemførte en ordre, på min egen shop derefter. De så ikke anderledes ud. Det var stadig bare den anden shop, der var referal.