Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man den rette sælger?

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Back to topic...

Angående sælgere, så er der nogle der simpelten ikke får tingene gjort p.g.a. udbændthed, eller simpelten fordi de er uenede.

En rigtig sælger ville glædeligt vinke farvel til fast løn, og være lykklig for provisionbaserede aftaler. Personligt ville jeg selv kaste fast løn væk til fordel for en god aftale.

Men det kræver så også en rigtigt dygtig og etableret sælger, og at vedkommende er sikker på sine egenskaber. Og har plus på sin bankkonti -fordi ellers kan vedkommende ikke klare den første ventetid til det første salg.

Men hvis du har det rigtige produkt vil du få en dygtig sælger til at tage en lignende aftale. Og du vil være sikker i dit valg.

Dertil vil jeg sige at 4 til 6 mdr. uden resultater er alt for lang tid. 1 til 2mdr vil være rigeligt.

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 22:37

Man skal også huske at "ventetiden" altså opstartsfasen variere meget alt efter produkt type, pris, sælger type, mm. 

Til Cogito;

Så er provision godt hvis man bare vil have solgt, men, specielt dyre varmærker og produkter, foretrækker at sælger også pusler om kunderne, holder møde uden at forvente et salg, altså kan man ikke sige at provision er lykken. Vil personligt helst have en fast løn med et bonus system hvis budgettet nås

Dressur rytter søger sponsor 

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:44

Jo, enig at det varierer fra produkt. Og hvis vi taler om vedvarende kundepleje m.v., så er det også nødvendigt at belønne folk, for deres arbejde, som altid.

- var påvirket af vinkelen på startindlegget, og gik ud fra at vi var i en inkøringsfase.

Men hvis vi f.eks. har meget opsøgende salg, og engangsartet aftaler, så ville jeg som selger foretrække provsion.

Og i det andet tilfælde være glad for løn + bonus.

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:24

Hej Maria

Synes der er gået lidt mere debat i det end at at afgive konstruktive svar på dit store problem. For det ER stort. Det at finde sælgere idag er hunde svært. For der er SÅ mange om buddet og ikke mindst dem som tror de kan.

Jeg tror mere på man skal kigge efter branche kendskab. Mange af de store brancher idag har det med at flytte sælgere rundt. Forstået sådan at mange af de samme navne på sælgere ses gerne hos konkurrenten efter en rum tid og der er jo nok fordi at firmaerne spiller på sikre kort. De headhunter sælgere hos konkurrenten fordi de VED at han/hun kender til branchen og produkterne.

Skal man ud og finde en nystartet sælger idag gambler man stort. Der findes top sælgere i en branche som kan nul og nix i din branche. Så hvis jeg var dig havde jeg nok overvejet at finde en der sidder i din branche, en med det rigtige smil og den rigtige fremtoning, som kan produktet, men bare aldrig har overvejet at skulle ud og sælge og at det  rent faktisk var noget han/hun var hamrende dygtig til. Selv den løsning er et sats. Og det vil det nok altid være når du skal ud og finde en der skal sælge dit produkt. Har selv haft rigtig mange "skuespillere" inde efterhånden og det koster.

Iøvrigt  så er der sjældent også bedre sælgere end dem der sidder bagved firmaet , som har passionen og drivet til at ville føre de ting ud i livet som de har sat igang. Men du har erkendt at det ikke er din force, så du har en opgave foran dig. Havde det ikke været den branche du beskæftigede dig med havde jeg gerne stillet op med hovedet på blokken, men jeg aner INTET om den verden.

Ansøgninger - fis i en hornlygte - du bedømmer intet andet i en ansøgning end om en person kan skrive på den mest hensigtmæssige måde, for at du skal fatte interesse. Og det er også godt nok til en start, eller et åbningsbesøg om du vil. Men fordi man kan sælge sig selv er ikke ensbetydende med at man kan sælge varen. Så man skal ikke altid lade sig hive med af store ord og flotte taler. De giver altså ikke sorte tal på bundlinien. Ihvertfald ikke når vi snakker salgsarbejde.

Der er mange sider af sagen. Men kig indad i branchen og se om du kan finde en der "brænder" for sagen. Det skal nok lykkedes dig. Bare ikke gi op, men overvej hvor meget du kan gøre selv før det opvejer de tab du har på spildt arbejdskraft.

Al held og lykke med projektet

Jesper

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)