Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vundet stor byggesag men kan ikke stille garantien

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

takker har sendt har en besked ;-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:22

Nickolei Johansen:
Jamen du har givet en del stof til eftertanke faktisk, og det er jeg glad for. Man bliver aldrig for gammel til at lære! Men jeg har måske manglet når proff sparring om de punkter du her nævner. Planen er at omdanne til aps snarrest, for det er den størrelse opgaver efterhånden jeg sidder og regner.

Jamen godt der er noget af det jeg skriver der kan bruges.

For mig at se består din udfordring i at du får rådgiver og udbudsgiver til at acceptere en ændring, hvis du skulle komme frem til en løsning, men gør intet før løsningen er på plads.

Jeg tror du muligvis har brig for en anden advokat, der kan hjælpe dig med konstruktionen. Den er ikke så besværlig, ,men tager naturligvis nogle dage og dem har du ikke flest af.

Jeg kan tage en snak med min advokat på mandag og høre om han har tid og lyst, og så hvis han siger ja, så sender jeg hans telefonnummer til dig i en privat besked.

Skulle du have brug for sparring for tid til anden, så skriv en besked til mig og jeg kan se om jeg kan hjælpe.

Et andet alternativ er at du henvender dig til Birgitte Grubbe

http://www.grubbeadvokater.dk/advokatbirgittegrubbe48.asp

og får et møde med hende. Hun er ekstremt skarp og repræsenterer i forvejen en række andels- og ejerforeninger.

- og apropos Falster, ja det er svært lige nu, men har bekendte dernede der køber ejendomme, så send en besked privat til mig med oplysninger om ejendommen og den pris du vil sælge den til.

Køb ren argan olie her

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 11:42

Super takker ... Har fået ok til at omdanne til aps på opgaven så ingen problem fra entreprenørs side. ... tænker lige videre her i weekenden angående advokaten....

Sender dig besked angående huset på lolland tak ;-)

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 11:54

hej.

så først din tråd i dag - jeg har tidligere klaret en lignende situation via forsikringsselskab - lidt dyrt men en løsning. har ikke haft tid til at nærlæse alle indlæg, så dette med fare for en gentagelse.

med feriehilsen søren

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:53

Hej.

hvis det er en god forretning du driver, der har udsigt til at give et pænt overskud, og du selv har de første kr. 100.000,-

Så ville jeg førsøge at stifte et A/S og selv indskyde de kr. 100.000,- og så finde de resterende nødvendige kapitalejere gennem aktier på kr. 5.000,- pr. stk. Det burde være muligt. Gennem venner,

familie, venners venner, netværk og aminoer mm.

bare en vild ide / Brainstorming.

de bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:57

Hej Nicholai.

hvis du har brug for proff. sparing både angående omdannelse til Aps / A/S eller det drejer sig om byggesager. Så må du gerne kontakte mig.

Jeg har mange års erfaring både indenfor økonomi og byggeri.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21

prøv at etablere en syndikering af garantier fra underentreprenørerne 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

prøve at etablere en dynikering af garantier fra underentreprenørerne

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:44

Lagersalg123 - JEN:

Nickolei Johansen:

ok fair snak, altid godt med gode råd. Og ja opgaven er et step op af for mig, men opgaverne der skal udføres kan sådan set udføres i søvne. Det er simple lofter i en masse lejligheder der skal males og det er såmænd det! Jeg vil bare ikke smide for mange oplysninger ud om entrepremør og sagen når jeg ikke har lukket den endu.

Og med dette, burde det være muligt for dig at indgå samarbejder der kan være med til at løfte opgaven.

Prøv at kontakte ham her:

http://www.amino.dk/user/Profile.aspx?UserID=32741

Kan være I kan få en snak og han måske ved noget om mulighederne i markedet. Jeg kender ham ikke andet end herinde fra.

Big Smile Tak til Lagersalg123 - JEN"] !!!!

Og den udviste tillid

WinkJeg så indlægget fra Nickolei i går aftes, og har selv her i formiddags været på arbejde. Men ser nu der ligger en PM fra Nickolei, som jeg svarer på senere idag.

YesSamtidig med kan jeg se der ligger flere svar i tråden, herunder glimrende forslag fra netop JEN - Lagersalg 123.

IdeaJeg konkluderede også, at det som trådstarter har behov for er rådgivning, herunder må dennes malings leverandører også være et bud til afhjælpning af garantistilllelse. Selvfølgelig mod at malingen bliver købt hos dem..

Om andre malere m.m. er interesseret er nok mere "tvilvltsomt" på et marked (licition) der er "presset", med en for projektet presset pris, med deraf lille dækningsgrad m.m. til følge

Underligt med disse garantier hvad med entreprenørers garanti (malermester Nickolei)  overfor hovedentreprenør, byggeherre m.m - hvad med en bankgaranti fra disse ??? til maleren ??? Nej det vil man ikke spørge om som maler, man risikere jo at miste ordren - der måske i forvejen ikke var værd og gå efter. P.g.a. dårlig pris, dårlige betalingsbetingelser m.m.

YesJeg synes JEN du og andre har mange guldkorn til trådstarter. Især rådgivning omkring kontrolleret vækst, selverkendelse m.m. Er nok vigtigere end at finde en anden maler samarbejdspartner.

Tak også for linket til advokat Birgitte Grubbe. Lad os få nogle flere jurister herind med gode inputs. Som I er så mange af fra andre brancher, herunder er du YesJEN, selv en stor bidragsyder til dette. Man kan jo godt læse med fra sidelinien, uden selv at kommentarer på alt herinde.

De bedste hilsener til alle,

om de så kalder sig iværksættere - selvstændige eller begge, eller andre ting

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.rad-mal.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Skrevet kl. 13:56

Hold da op jeg er da glad for jeg startede tråden, selvom jeg evt. ikke kan finde garantien så er der kommet så mange brugbare informationer som kan bruges i fremtiden. Jeg har selvfølgeligt bedt hovedentreprenøren om at stille garanti, og svaret var det gør vi bare aldrig!

Sådan er det at være den lille... Desværre stiller dem jeg køber maling hos ikke garantier mod at jeg køber mit maling der, ellers en god ide;-)

Side 4 ud af 7 (61 indlæg)