Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan redde data fra ekstern drev billigt...?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber i kan hjælpe mig med mit lille problem eller anbefale nogle som kan :-)

Min bærbare eksterne harddisk (på 250 g) er gået i stykker - Jeg har sendt den til en gratis analyse hos et data recovery firma som siger, de godt kan redde indholdet af den eksterne hardisk, men de vil ha 4100 kr for dette....     

Der må der være nogle som kan fixe sådan en lille ekstern hardisk billigere?? Big Smile

Med venlige hilsner

Casper

Neverstone

Schandorff | Bornemann - Design store - 

[View:http://neverstone.com/]

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Casper,

Først og fremmest vil jeg være lidt provo: Rigtige mænd tager ikke backup, de græder! :D

...Når det så er sagt: Alt afhængigt af hvad dit drev fejler (om det overhovedet tænder når du sætter det i puteren osv) er der stor sandsynlighed for det er noget du selv kan klare med lidt søgen på google. Der findes et VÆLD af data recovery software derude, både freeware og payware, til alle platformer.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen til at sende den til mig, så skal jeg gerne tage et kig på den U/B.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

JA hardisken tænder slet ikke  -

 Analysen på den lød sådan her:   Harddisken havde fejl på såvel servo som positionering samt nogle fysiske defekter på selve mediet....

Jeg holder til i Kbh.

Mvh. Casper

[View:http://neverstone.com/]

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Kan du ikke skrive, hvad der sker, når du sætter strøm på dyret.

Kører den overhovedet rundt?

Kan du høre de karakteristiske "klik"-lyde fra læse-skrive-hovedet?

Hvis svaret er nej til et af de to spørgsmål, så lyder 4100 kr. egentlig som en OK pris.

Og ja, vi rigtige mænd græder gerne snot. Jeg havde lige brug for et par ruller tude-kiks for 14 dage siden - så blev backup-procedurerne efterset og strammet op Stick out tongue

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

JA hardisken tænder slet ikke  -

 Analysen på den lød sådan her:   Harddisken havde fejl på såvel servo som positionering samt nogle fysiske defekter på selve mediet....

Dvs der er en reel mekanisk skade på drevet. Ups. Det gør det straks en hel del sværere. 

Jeg kan ikke hjælpe dig, men når man kører rundt i Kbh synes jeg tit man ser små pc-bikse rundt omkring, jeg vil anbefale dig at smutte ned til den lokale nørd. Om ikke andet kan man få en reel vurdering sådan et sted før man poster 4000,- efter et stort firma.

 

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er blevet tilbudt at få det hele redet for kun 4000 DKK ... så se at få betalt de penge og få sat et smil på fjæset igen ! Det er _MEGET_ billigt!

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Hej igen

JA hardisken tænder slet ikke  -

 Analysen på den lød sådan her:   Harddisken havde fejl på såvel servo som positionering samt nogle fysiske defekter på selve mediet....

Jeg holder til i Kbh.

Mvh. Casper

Så syntes jeg du skal tage imod det tilbud du har fået.

 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:

Hej Casper,

Kan du ikke skrive, hvad der sker, når du sætter strøm på dyret.

Kører den overhovedet rundt?

Kan du høre de karakteristiske "klik"-lyde fra læse-skrive-hovedet?

Hvis svaret er nej til et af de to spørgsmål, så lyder 4100 kr. egentlig som en OK pris.

Og ja, vi rigtige mænd græder gerne snot. Jeg havde lige brug for et par ruller tude-kiks for 14 dage siden - så blev backup-procedurerne efterset og strammet op Stick out tongue

Mvh.

Carsten

 

Hej Carsten

Nope den kører overhoved ikke rundt når man sætter den til - desvær.....

Mvh. Casper

[View:http://neverstone.com/]

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det som om controller-elektronikken er gået sig en tur. Hvis man har flere fuldstændig ens harddiske kan man måske være heldig at flytte et fugerende controller-print over på den syge disk og redde dataene. Der er dog altid den risiko, at noget inde i den syge disk har brændt printet af og gør det samme med det nye print, så man lige pludselig har to ødelagte diske.

En af mine venner blev for år tilbage præsenteret for et tilbud påå 30000kr for at redde en harddisk i lignende situation.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)