Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vectorbaseret fil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
igen har jeg håb til mine flinke Amino-venner.

Jeg skal lave en vektorbaseret fil, men....

Jeg har korrigeret et logo i Photoshop og derefter gemt det i både psd og eps for at bruge det i et layout i Illustrator. Men det kan jeg jo ikke outline fandt jeg ud af.

Er det så´n lige til at forklare hvad jeg så gør eller er det meget kompliceret?

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

UPDATE:
Nu fandt jeg et program, der kunne vektorisere filen :

http://vectormagic.com

Og det virker når jeg åbner det i Illustrator. Men hvis jeg indsætter det gør det ikke...hmmm...

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Skrevet kl. 21:15

Hej Brian :)

Har du forsøgt med funktionen, der hedder Live Trace? Du finder den i Illustrator under Object > Live Trace.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:53

Jeg har skrevet en del gange, bl.a. herinde, omkring problematikken med logodesign som ikke laves direkte i et vektor-baseret program som f.eks. illustrator eller Corel Draw.

For at gøre en lang smøre kort, så er her et link til sidste gang jeg skrev om det herinde på Amino:
http://www.amino.dk/forums/t/86393.aspx

Et hurtigt svar på dit spørgsmål vil være; Hiv billedet ind i illustrator og læg det i et låst lag. Lav et lag ovenpå og rentegn logoet op fra bunden af - i vektorer vel og mærke. Slet derefter det låste lag og gem filen som en EPS.
Så har du et vektoriseret logo som er helt i orden, forudsat at du selvfølgelig har været omhyggelig med det du har lavet. Live Trace -funktionen i Illustrator kan godt bruges, men den har dog nogle svagheder som i en del tilfælde gør det hurtigere at rentegne logoet manuelt, i stedet for at bruge Live Trace og derefter skal bruge tid på at sidde og rense op i linierne.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24

Men forstår stadig ikke, at selvom jeg indsætter en vektorbaseret fil i Illustrator kan jeg ikke outline. Jeg kan godt, hvis jeg bare åbner filen. Men det er garanteret et eller andet forholdsvis simpelt jeg har overset.

Og helt med på, at ren/op-tegning er en optimal løsning, men mine gigtplagede fingre skriger hvar gang jeg bare tænker på det...

Men mange tak for svarene.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:05

Brian Schou Larsen:

Men det er garanteret et eller andet forholdsvis simpelt jeg har overset.

Prøv at højreklikke på objektet og se, om du kan vælge "ungroup" eller "release clipping mask" eller ét eller andet i den stil.
- Eller kontakt Benny Thaibert, hvis det er vigtigt :-)

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)