Skal et gebyr som betales i en webshop til dækning at forsendelse og ekspedition betales tilbage, hvis kunden fortryder købet?
Vi har gratis levering på telecall.dk så vi betaler naturligvis hele beløbet tilbage hvis kunden fortryder. Det sker heldigvis kun sjældent fordi vi er gode til at vejlede vores kunder, men hvordan er reglerne?
Hvis kunden sender ALT retur - så skal både fragt og betalingsgebyr betales retur. Sender kunden eks 2 ud af 3 ting retur, skal du ikke.
Du skal ikke dække noget fragt fra kunden til dig - kun hvis det er en reklamation.
Hej Helle
Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse? Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.
Jeg har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt. Hvordan kan de gøre det?
Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse? Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.
Jeg
har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man
fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt.
Hvordan kan de gøre det?
vh Henrik
Hvis du sælger en ydelse som ikke er en fysisk vare, så gælder der måske andre regler som jeg ikke lige er inde i.
Hvis
teleselskaber fraskriver sig fortrydelsesretten, forestiller jeg mig at
det er fordi det er et abonnement man tegner. Da dette ikke er en
fysisk ting, vil jeg tro at det er derfor de kan gøre det.
Ovenstående er dog kun bud :·) Jeg kender kun helt sikkert til reglerne omkring de fysiske varer.
Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse? Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.
Jeg
har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man
fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt.
Hvordan kan de gøre det?
vh Henrik
Hvis du sælger en ydelse som ikke er en fysisk vare, så gælder der måske andre regler som jeg ikke lige er inde i.
Hvis
teleselskaber fraskriver sig fortrydelsesretten, forestiller jeg mig at
det er fordi det er et abonnement man tegner. Da dette ikke er en
fysisk ting, vil jeg tro at det er derfor de kan gøre det.
Ovenstående er dog kun bud :·) Jeg kender kun helt sikkert til reglerne omkring de fysiske varer.
Hej Helle
Tak for dit svar.
Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.
Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.