Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal gebyr vedr. forsendelse og ekspedition tilbagebetales hvis kunden fortryder købet?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Skal et gebyr som betales i en webshop til dækning at forsendelse og ekspedition betales tilbage, hvis kunden fortryder købet?

Vi har gratis levering på telecall.dk så vi betaler naturligvis hele beløbet tilbage hvis kunden fortryder.
Det sker heldigvis kun sjældent fordi vi er gode til at vejlede vores kunder, men hvordan er reglerne?

 

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Nov 07
Indlæg ialt: 262
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal betales tilbage, så vidt jeg ved ja!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden sender ALT retur - så skal både fragt og betalingsgebyr betales retur. Sender kunden eks 2 ud af 3 ting retur, skal du ikke.

Du skal ikke dække noget fragt fra kunden til dig - kun hvis det er en reklamation.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hvis kunden sender ALT retur - så skal både fragt og betalingsgebyr betales retur. Sender kunden eks 2 ud af 3 ting retur, skal du ikke.

Du skal ikke dække noget fragt fra kunden til dig - kun hvis det er en reklamation.

Hej Helle

Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse?
Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.

Jeg har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt. Hvordan kan de gøre det?

vh
Henrik

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke her nogle firmaer bruger bolche-tricket ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Hej Helle

Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse?
Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.

Jeg har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt. Hvordan kan de gøre det?

vh
Henrik

Hvis du sælger en ydelse som ikke er en fysisk vare, så gælder der måske andre regler som jeg ikke lige er inde i.

Hvis teleselskaber fraskriver sig fortrydelsesretten, forestiller jeg mig at det er fordi det er et abonnement man tegner. Da dette ikke er en fysisk ting, vil jeg tro at det er derfor de kan gøre det.

Ovenstående er dog kun bud :·) Jeg kender kun helt sikkert til reglerne omkring de fysiske varer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Henrik:

Hej Helle

Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse?
Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.

Jeg har flere gange set at teleselskaber giver mulighed for at man fraskriver sig fortrydelsesretten for at gennemfører købet hurtigt. Hvordan kan de gøre det?

vh
Henrik

Hvis du sælger en ydelse som ikke er en fysisk vare, så gælder der måske andre regler som jeg ikke lige er inde i.

Hvis teleselskaber fraskriver sig fortrydelsesretten, forestiller jeg mig at det er fordi det er et abonnement man tegner. Da dette ikke er en fysisk ting, vil jeg tro at det er derfor de kan gøre det.

Ovenstående er dog kun bud :·) Jeg kender kun helt sikkert til reglerne omkring de fysiske varer.



Hej Helle

Tak for dit svar.

Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.

vh
Henrik

 

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
Jeg er ret sikker på at individuelt tilpassede vare heller ikke er omfattet af samme regler. F.eks vare på specialmål som bliver fremstillet til kunden, efter kundens anvisning.

Det er rigtigt :·)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Gælder det også hvis jeg sælger en ydelse?
Nemlig at leverer en vare ud til en butik hvor den kan afhentes og betales.

Hvem indgår du aftalen med? Forbrugeren eller butikken?

Er det en almindelig forbruger, skal denne ved fjernhandel stilles som om aftalen ikke var indgået hvis købet fortrydes.

Er det derimod butikken (en anden erhvervsdrivende), kan i selv aftale jer frem til eventuel fortrydelsesret.

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)