Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online shop - bestilling: Lovligt at hæve beløbet straks?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Janus Lindau:

Grunden til at Paypal må hæve pengene med det samme er at køberen ikke køber din ydelse via hans kreditkort, men han køber "e-penge" hos paypal, som han får med det samme og derfor må de hæve med det samme. Derefter bruger han disse e-penge til at betale din vare med.

 

Paypal har en gategay, som faktisk er verdens sikreste imod svindel... Vi taler af erfaring, og har ik mistet penge på en eneste svindel ordre, selvom de er afsendt osv...

Tjek Amino dagligt og du vil se hvordan PBS gør ;D

øhm, jeg synes hverken jeg skriver noget om sikkerhed eller svindel i mit indlæg? - jeg forklarer bare hvorfor de må hæve pengene med det samme...

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus Lindau:

øhm, jeg synes hverken jeg skriver noget om sikkerhed eller svindel i mit indlæg? - jeg forklarer bare hvorfor de må hæve pengene med det samme...

Det var bare bonus info til dem, som evt læste med ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen. Jeg føler mig rimeligt sikker på, at vi kan gøre brug af EWire og PayPal i vores mini-shop, uden at omgå lov og god orden :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvordan kan det være dårlig stil, når både køber og sælger inden betalingen accepterer disse vilkår?

At noget er "normalt" betyder jo bare, at det er alle de grå uden nytænkning som gør det. Ved paypal er der så andre forpligtelser...

At man har juridisk hjemmel eller har skrevet sig ud af noget i sine betingelserne gør det da ikke mindre dårlig stil - medmindre du da er af den opfattelse, at alt som kan lade sig gøre rent juridisk er god stil?
Der er talrige huller i lovgivningen, og masser af steder hvor en forbruger stilles dårligt rent handelsmæssigt, men det gør det da ikke mindre dårlig stil, bare fordi det evt. måtte være lovligt og er skrevet ind i betingelser/vilkår?
Internettet er stadig et nyt område rent lovgivningsmæssigt, og der er masser af områder som slet ikke er dækket ordentligt ind, hvorfor lovgivning og regler også ændres hele tiden.

Fashion-Seller:

Nu er det ik dansk lovgivning, som der skal overholdes, men derimod EU lovgivning... Og i og med at Paypal er et Europæisk firma, og altid har været det, så må man da formode, at de kender reglerne 200%...

Og selvom du lige til sidst prøver at gøre Paypal til et USA selskab, så falder pointen totalt til jorden, hvis man tjekker deres historie... Det giver faktisk dit okay kritiske indlæg en pil ned af...

Hvis internetbutikken er dansk, forbrugeren er dansk, alt handel foregår i danmark - så er det da naturligvis de gældende love og regler i Danmark der skal overholdes. Så kan det da være fløjtende ligegyldigt om der anvendes en leverandør fra italien, kina eller månen.

Mht. Paypal og USA, så kan jeg ikke se hvor i mit indlæg at jeg nævner noget som helst om at det er et USA selskab - det må være noget du læser i dine egne tanker, for jeg har ikke skrevet det.
Det er muligt du i din verden omtænker "internationale selskaber" som værende selskaber fra USA, men sådan defineres begrebet ikke, og det er på ingen måde således jeg selv forstår og fortolker begrebet "international".

Fashion-Seller:
Og hvordan vil du praktisere det med f.eks Paypal, Ewire eller andre lignende løsninger? Annullere betalingen og opkræve den igen, når pakken er afsendt?
Latterligt argument? Det du kræver er fysisk umuligt... Men igen hvis du satte dig ind i systemet, og fordelene ved Paypal, så ville du også hurtigt indse det...

Jeg har ikke tænkt mig at praktisere det, og jeg kan heller ikke se hvorfor jeg skulle? Hvis en given leverandør ikke lever op til de krav jeg eller dansk lovgivning stiller, så må jeg jo vælge en anden - der er masser at tage af.
Der er jo ikke tale om her at Paypal er den eneste mulighed der findes, der er jo masser af alternativer, det er kun et spørgsmål om man er interesseret i at vælge en anden leverandør.

Jeg har ingen speciel præference for hverken Paypal eller andre konkurrende systemer, men jeg synes da det er påfaldende, at du mener at kunderne skal tilpasse sig dine tekniske krav, og at det ikke er dig der bør tilpasse dig dine kunders behov og ønsker. Det er for mig en mærkelig måde at tænke forretning på.

Hvis jeg har misforstået noget vedr. indlægget, så sig endelig til, for som jeg ser det er det helt omvendt tankegang af normal forretningslogik det her.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis en forbruger betaler via Paypal, så accepterer forbrugeren Paypals regler, og de dertilhørende fordele/ulemper. En af fordelene er hurtig og sikker betaling for begge parter!
En af ulemperne er at pengene trækkes fra købers kort/konto straks, men så gælder der også specielle regler angående leveringstid osv....

Og da Paypal findes i hele verden inkl DK, så ville det være underligt, hvis verdens største aktør indenfor kreditkort transaktioner ik overholdt loven!

Undskyld mig, Fashion-Seller, men nu er jeg bare nødt til det: Ti stille, hvis du ikke kender til reglerne.

Nu har jeg læst denne (gamle) tråd, fordi jeg ville finde ud af HVORDAN jeg sætter paypal op til at afvente med at hæve pengene, til jeg siger OK.

At du skriver, Paypals regler gælder, uanset hvad dansk lovgivning siger, er ren idioti. Jeg håber SANDELIG, du har opdaget det, og jeg håber ikke at du tror det du siger er rigtigt, hvis du handler med slutkunder!!! Paypal må IKKE omgåes dansk forbrugerlov eller købelov, uanset at de ligger i udlandet. De må i øvrigt heller ikke fryse danske konti, uden at tilbagebetale det indestående STRAKS.

Årsagen til at de skal overholde dansk lov, ligger i at de henvender sig til danskere (endda på dansk). Det er beskrevet i loven, og der er endda internationale konventioner der sikrer dette ansvar.

Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.

Får du procenter hos alle dem, du lovpriser Paypal sådan overfor?

Paypal er i øvrigt ikke en skid sikrere end fx ewire (som desuden bruger Mastercard Secure/Visa3d secure for EKSTRA sikkerhed), og det er heller ikke hurtigere. Tværtimod tager det dobbelt så lang tid at gennemføre en Paypal betaling, som det tager med andre betalingsmuligheder (inkl. ewire).

Pak nu lige sammen, ikke?

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:
Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.

Man kan da undre sig over at du vil sætte en Paypal betalingsløsning op når du beskylder dem for både det ene og det andet ?.

Og så har du heller ikke læst tråden ordentlig. For fakta er at Paypal må gerne hæve pengene med det samme på grund af den måde deres system er lavet på. Du kan vel heller ikke være så naiv at tro at de bare fik lov til at drive firma hvis de ikke overholder Dansk Lovgivning.

Og så er der lige den betalingsløsning der hedder Bankoverførsel. Så vil jeg gerne høre de kloge hoveder her inde, om de tør sende varen inden de har fået pengene ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Man kan da undre sig over at du vil sætte en Paypal betalingsløsning op når du beskylder dem for både det ene og det andet ?.

Og så har du heller ikke læst tråden ordentlig. For fakta er at Paypal må gerne hæve pengene med det samme på grund af den måde deres system er lavet på. Du kan vel heller ikke være så naiv at tro at de bare fik lov til at drive firma hvis de ikke overholder Dansk Lovgivning.

Og så er der lige den betalingsløsning der hedder Bankoverførsel. Så vil jeg gerne høre de kloge hoveder her inde, om de tør sende varen inden de har fået pengene ?.

Nej.

ppehrson:
Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.

Kan du vise mig hvor i købeloven dette står? Nu du kritisere en anden, og skriver han ikke skal snakke når han ikke kender loven, ville det da være god stil du selv viste, at du ved noget om det du skriver om.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen.

Vil tillade mig at komme med lidt information.

ppehrson:
Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.

Sælger har mulighed for at angive om deres ordrer skal gennemføres som "SALE" eller "AUTORISE" (det er for sent at sidde og gennem chekke min engelsk, men tror det er sådan det staves).. Smile

Hvis sælger har angivet at deres ordrer skal gennemføres som "SALE" debiteres kunden med det samme, men hvis sælger vælger at gennemføre med "AUTORISE" så chekker PayPal om pengene er tilgængelige på kundens PayPal konto eller kreditkort - Godkender handlen - Og sælger laver så en "CAPTURE" efter at denne har afsendt ordren.

.

Jeg håber det var til lidt hjælp... Er i øvrigt helt enig med øvrige skribenter om, at jeg som forbruger er mest tryg ved at pengene først debiteres efter at varen er afsendt.

.

mvh,

Sami.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sami Hådell:
ppehrson:
Kort og godt: PAYPAL OVERHOLDER IKKE LOVEN medmindre du kan slå til, så du først trækker penge, når du afsender en vare. MAN MÅ NEMLIG IKKE TRÆKKE FØR VAREN ER AFSENDT! Og de må ikke holde dine penge tilbage.

Jo da, de overholder loven. Du kan, via Paypal ikke købe varer med dit kreditkort. Du kan købe Paypal penge. Og dem får du med det samme, og derfor kan Paypal også hæve med det samme. - De Paypal penge du lige har købt. Dem bruger du så til at betale forretningen med. - Nu har de så Paypal penge på deres Paypal (bank) konto. - Dem kan de så veksle til danske kroner når de vil. - Der for må man via Paypal hæve pengene med det samme.

Jeg er faktisk i tvivl om, om den første af de i alt tre transaktioner der indgår i en handel bliver stoppet, hvis man vælger at bruge 'AUTORISE' metoden. Men jeg tvivler. - Men det kan da efterprøves. - Nogen der vil det?

Sami Hådell:
men hvis sælger vælger at gennemføre med "AUTORISE" så chekker PayPal om pengene er tilgængelige på kundens PayPal konto eller kreditkort - Godkender handlen - Og sælger laver så en "CAPTURE" efter at denne har afsendt ordren.

Hvis altså pengene vitterlig er på enten Paypal (bank kontoen) eller på kreditkortet. - Er de ikke det, kan du ikke hæve pengene. - Så derfor. Hvis man benytter den metode, så hæv pengene lige inden du 'sætter frimærker på kuverten' - Du kan blive nødt til at afvise ordren p.g.a. manglende betaling.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)