Hvordan kan det være dårlig stil, når både køber og sælger inden betalingen accepterer disse vilkår?
At noget er "normalt" betyder jo bare, at det er alle de grå uden nytænkning som gør det. Ved paypal er der så andre forpligtelser...
At man har juridisk hjemmel eller har skrevet sig ud af noget i sine betingelserne gør det da ikke mindre dårlig stil - medmindre du da er af den opfattelse, at alt som kan lade sig gøre rent juridisk er god stil?
Der er talrige huller i lovgivningen, og masser af steder hvor en forbruger stilles dårligt rent handelsmæssigt, men det gør det da ikke mindre dårlig stil, bare fordi det evt. måtte være lovligt og er skrevet ind i betingelser/vilkår?
Internettet er stadig et nyt område rent lovgivningsmæssigt, og der er masser af områder som slet ikke er dækket ordentligt ind, hvorfor lovgivning og regler også ændres hele tiden.
Nu er det ik dansk lovgivning, som der skal overholdes, men derimod EU lovgivning... Og i og med at Paypal er et Europæisk firma, og altid har været det, så må man da formode, at de kender reglerne 200%...
Og selvom du lige til sidst prøver at gøre Paypal til et USA selskab, så falder pointen totalt til jorden, hvis man tjekker deres historie... Det giver faktisk dit okay kritiske indlæg en pil ned af...
Hvis internetbutikken er dansk, forbrugeren er dansk, alt handel foregår i danmark - så er det da naturligvis de gældende love og regler i Danmark der skal overholdes. Så kan det da være fløjtende ligegyldigt om der anvendes en leverandør fra italien, kina eller månen.
Mht. Paypal og USA, så kan jeg ikke se hvor i mit indlæg at jeg nævner noget som helst om at det er et USA selskab - det må være noget du læser i dine egne tanker, for jeg har ikke skrevet det.
Det er muligt du i din verden omtænker "internationale selskaber" som værende selskaber fra USA, men sådan defineres begrebet ikke, og det er på ingen måde således jeg selv forstår og fortolker begrebet "international".
Og hvordan vil du praktisere det med f.eks Paypal, Ewire eller andre lignende løsninger? Annullere betalingen og opkræve den igen, når pakken er afsendt?
Latterligt argument? Det du kræver er fysisk umuligt... Men igen hvis du satte dig ind i systemet, og fordelene ved Paypal, så ville du også hurtigt indse det...
Jeg har ikke tænkt mig at praktisere det, og jeg kan heller ikke se hvorfor jeg skulle? Hvis en given leverandør ikke lever op til de krav jeg eller dansk lovgivning stiller, så må jeg jo vælge en anden - der er masser at tage af.
Der er jo ikke tale om her at Paypal er den eneste mulighed der findes, der er jo masser af alternativer, det er kun et spørgsmål om man er interesseret i at vælge en anden leverandør.
Jeg har ingen speciel præference for hverken Paypal eller andre konkurrende systemer, men jeg synes da det er påfaldende, at du mener at kunderne skal tilpasse sig dine tekniske krav, og at det ikke er dig der bør tilpasse dig dine kunders behov og ønsker. Det er for mig en mærkelig måde at tænke forretning på.
Hvis jeg har misforstået noget vedr. indlægget, så sig endelig til, for som jeg ser det er det helt omvendt tankegang af normal forretningslogik det her.