Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En CMS-byggers weekend!!!

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Det lyder sådan set spændende nok når du fortæller om det. Det kan være jeg ved lejlighed skal sætte mig ned og læse og se lidt mere om det, da jeg åbenbart ikke helt har forstået det.

Omvendt kan det måske også være en øjenåbner for jer, at i skal arbejde lidt med jeres markedsføringsmæssige budskab, så folk og fæ forstår præcis hvad alle fordelene ved Cloudsprout er, uden at behøve at læse kilometer lange forklaringer.  Videoer som den du lagde op i tråden her er helt sikkert en god måde at få budskabet ud på og forklaret systemet.

Hvis du kan lave et forum som Amino med det, udenom programmører (eller bare spare en stor del af programmøren væk), så tror jeg du skal hive fat i Thorborg og andre der løbende arbejder med sådanne communities. For det er normalt en meget meget dyr og tung process at få sådan et community op at køre. Jeg mindes at community software'n koster mellem 125.000 til 250.000, og derefter skal der bruges (formentlig et tilsvarende beløb), på at en programmør tilpasser det til behovet osv. Derudover er der designopsætning, usability og meget andet, så det skulle da ikke være helt skævt at det koster langt over ½ mio at banke det op.

Hvis CloudSprout kan konkurrere med det, så skal i da straks ind og overtage Telligent's community marked Wink

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:57

Lundsby:
Nu har jeg siddet og arbejdet hele weekend (ja i hvert fald i dagtimerne), men i stedet for bare at være tilfreds med min egen indsats, så har jeg lavet en lille video, der viser værket, så håber jeg du vil komme med noget konstruktiv feedback.

Jeg syntes at det er flot gjort. Jeg ser ikke at min position som udvikler er truet, men at jeg kan bruges til at lave specielle ting til et site som ikke har noget med designet at gøre.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 02:21

Hej Lars

Når du får tid til kigge mere på det, må du endelig skrive hvad du synes om det, og specielt om der er noget vi kan gøre bedre.

Du har helt ret med markedsføringen, her skal vi være utroligt skarpe. Vi er ikke rigtigt startet endnu, fordi produktet stadig er i beta, specielt oplevelsen som ny bruger, skal vi havde gjort noget ved. Men når vi går igang har vi tænkt os primært at målrette imod kreative professionelle med kendskab til Photoshop, altså sådan en estimeret små 20 millioner mennesker. Og her vil budskabet være "Spring programmøren over!".

Vi vil ikke selv gå efter Community-markedet eller andre lignende marked, men det er vores håb at driftige software udviklere vil bruge vores platform, til at gå efter Community-markedet og mange andre markeder :-)
At skabe gode forretningsmuligheder for kompetente software udviklere på vores platform, er den mest effektive måde at udvide den på og sikre dens overlevelse.

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 08:57

Hej Peter

I har ikke overvejet at udvikle support for tredjeparts CMS? Som jeg ser det kan det være en total killerapplikation fpr jer, hvis i gør det.

Som jeg forstår det, klipper dit system en psd fil op automatisk er det korrekt?

Og i næste trin bestemmer det hvor dynamisk indhold fra CMS skal være er det korrekt?

I dette næste trin kunne det da være for sindssygt hvois du indbyggede support for tredjeparts CMS. I mit system kan jeg importere alle typer skabeloner, idet jeg blot skal erstatte tekst i en skabelon med nogle tags, der for mit CMS definerer, at her er et sted CMS kan sætte indhold ind.

Ville det være svært for jer at tilføje funktionalitet, så i på den måde kan bygge komplette PSD/HTML skabeloner til vilkårlige CMS løsninger?

Hav en super dag.

Venlig hilsen Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:18

Jesper Nissen:
I har ikke overvejet at udvikle support for tredjeparts CMS? Som jeg ser det kan det være en total killerapplikation fpr jer, hvis i gør det.

Den stemmer jeg helt sikkert med på...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Men det kan ikke lade sig gøre 100% uden programmør, medmindre man kan finde en eksisterende extension. Selvom man skal involverer en programmør, så bliver hans arbejde meget mindre, fordi han ikke skal beskæftige sig med oplevelsen, det er nærmest kun forretningslogikken, der skal kodes.
Det jeg tror kommer til at ske, er at extension og færdige applikationer, i høj grad vil overtage markedet for konsulent-ydelser på platformen.

Velkommen til Joomla :)

Det er jo lige præcis sådan her det fungere i Joomla - og så skal website ejeren kun forholde sig til oplevelsen - det har så ikke jeres slice værktøj hvor man skal sidde og trække egenskaber ned på hvert element i stedet bruger man moduler, plugins og components efter hvilke egenskaber man ønsker.

Så arbejdsmetoden er forskellig - men jeg ser ikke revolutionen i forhold til resten må jeg indrømme.

Jeg synes at det som slice n' dice værktøj er meget smart - men jeg synes hele snakken om at undvære programmøren er stærkt overdrevet. Til Joomla kan du udvide med extensions der har taget 10.000, 15.000, 20.000 timer at udvikle det er jo ikke bare 30 minutters mikro extensions - men du mener så at jeres system skal kunne skubbe så mange specifikke egenskabs "klodser" ind som folk så kan drag 'n droppe ned over deres photoshop arbejde?

Jeg tror måske jeg ville begrænse scopet en smule - jeg synes i hvert fald, de fine ord til trods stadig ikke helt på et så omfattende ambitionsniveau med magiske programmører der ikke behov men alligevel så skal sidde og lave alt funktionalitetsprogrammeringen omme bag ved.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 10:48

Wau, det ser rigtig spændende ud, det her. Jeg synes I har fået skabt en velfungerede integration til Photoshop, og det er interessant at se hvordan de forskellige elementer (layers) af layoutet stadig kan adskilles fra hinanden med Jeres eget browser-photoshop-plugin.

Jeg tror Jeres produkt bliver et stærkt værktøj til designerne, og selv om det ikke huer mig, at I vil skære sådan nogen som undertegnede fra, så tror jeg bestemt det vil blive udbredt blandt førstnævnte gruppe.

Der sidder rigtigt mange dygtige personer der kan lave stortset alt i Photoshop, men som enten ikke kan, eller gider, beskæftige sig med koden. Så markedet er der.

Ideen med en "app-store" lyder også helt fint, det vil vi selv lave til Sitemagic CMS når der engang er moduler nok. Pt. er alle vores moduler gratis, så det kan endnu ikke betale sig :-)

Jeg håber at du snart følger op med en video der viser, hvordan man overfører Photoshop-designet til den rigtige webside - enten ved en demonstration direkte i Jeres system, eller med koncept-tegninger / powerpoint. Jeg vil gætte på at der er Jeres største udfordring.

Ja ja, Photoshop-integrationen i Jeres CMS får Sitemagic Designer til at blegne en smule, men man skal jo starte et sted ;-)

Hvornår forventer I at kunne lancere første version af Jeres CMS med Photoshop-support ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:51

Nu må jeg tilstå at jeg sidder og håber at Lundsby får en hjerneblødning og smider Photoshop integrationen ud som Open Source :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:25

Hvad med at sælge Slice og HTML/css genererings motoren til Adobe Surprise ?

Adobe's egen motor er jo fuldstændig ubrugeligt, så de kunne i den grad godt bruge noget bedre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:34

Jesper Nissen:

Hej Jesper

Vi har tænkt på det, men det jeg tror for at den kan lade sig gøre, er det CMS der kan modtage ikke bare templates men også data-model, samt afvikle CloudSprout komponenter. Så det vil nok være for omfattende.

Næste spørgsmål, er selvfølgelig så om det kan betale sig forretningsmæssigt. Pt. er vores vision at blive en platform for webdesign og udvikling, som andre bruger til at udvikle sites og tredje parts applikationer/extensions, vi vil hellere havde at folk bygger oven på platformen, end ved siden af den, det giver også det højeste hus :-)

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)