Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En CMS-byggers weekend!!!

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Jacob

Fedt, at du synes det ser spændende ud! Hvis du er den type programmør, der kan lide at fokuserer på forretningslogik, så vil du blive rigtigt rigtigt glad senere når vi lancerer et api, så man kan skrive egne apps og extensions, og sælge dem på en markedsplads.

Lige præcis. Som programmør er det jo de spændende ting der er sjove, ikke de repetitive/boilerplate kode. Så jo mere vi som programmører vi kan fokusere på forretningslogikken des bedre for os og brugerne :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:43

Jacob Rohde:

Lige præcis. Som programmør er det jo de spændende ting der er sjove, ikke de repetitive/boilerplate kode. Så jo mere vi som programmører vi kan fokusere på forretningslogikken des bedre for os og brugerne :)

Og designerne bliver også glade :-)

Jeg er interesseret i at hører hvor meget programmeringstid, du tror man kunne på web-udvikling hvis man kunne skulle leverer et API til forretningslogikken. Selv ville jeg anslå at man kunne spare omkring 25 - 50 % af programmeringstiden. Hvad tror du ?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:12

Lundsby:

Jacob Rohde:

Og designerne bliver også glade :-)

Jeg er interesseret i at hører hvor meget programmeringstid, du tror man kunne på web-udvikling hvis man kunne skulle leverer et API til forretningslogikken. Selv ville jeg anslå at man kunne spare omkring 25 - 50 % af programmeringstiden. Hvad tror du ?

Hvis man kun skulle levere forretningslogikken, og ikke skulle bekymre sig om andet (inkl. datalag), så vil man i hvert fald godt kunne spare omkring 40% vil jeg tro.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:46

Hej Jacob

Det er præcist den verden vi drømmer om, hvor vi som udviklere kun skal beskæftige os med forretningslogik, og kan overlade design og oplevelse til designere.
Ved at indføre en speciel programmeringsmodel, mener vi at kunne opnå præcist det!
En anden fordel ved modellen er at fordi oplevelsen er afkoblet, så bliver de applikationer vi skriver meget mere anvendelige, fordi designerne kan skræddersy oplevelsen specifikt til slutkundens krav.
Det skulle gerne resulterer i en markedsplads, der er ekstremt attraktiv både for kunde og leverandør. Faktisk håber vi den bliver endnu mere attraktiv end den der eksisterer for f.eks. Joomla idag.

Hvis du en dag, har lidt over en time som du skal havde slået ihjel, så kan du evt. høre mere om konceptet på denne builder podcast http://www.builder.dk/post/cloudsprout.aspx . (Det er lidt langtrukkent i starten, men efterhånden kommer der mere kød på :-) )

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:26

Lundsby:

Hej Jacob

Det er præcist den verden vi drømmer om, hvor vi som udviklere kun skal beskæftige os med forretningslogik, og kan overlade design og oplevelse til designere.
Ved at indføre en speciel programmeringsmodel, mener vi at kunne opnå præcist det!
En anden fordel ved modellen er at fordi oplevelsen er afkoblet, så bliver de applikationer vi skriver meget mere anvendelige, fordi designerne kan skræddersy oplevelsen specifikt til slutkundens krav.
Det skulle gerne resulterer i en markedsplads, der er ekstremt attraktiv både for kunde og leverandør. Faktisk håber vi den bliver endnu mere attraktiv end den der eksisterer for f.eks. Joomla idag.

Hvis du en dag, har lidt over en time som du skal havde slået ihjel, så kan du evt. høre mere om konceptet på denne builder podcast http://www.builder.dk/post/cloudsprout.aspx . (Det er lidt langtrukkent i starten, men efterhånden kommer der mere kød på :-) )

Super. Den vil jeg høre ved lejlighed - jeg lægger den over på min ipod så kan jeg høre mens jeg er ude at trille med den lille Angel

Der er ingen tvivl om at vi begiver os hen mode den verden du her nævner. Det er også lidt det MS forsøger med Oslo-platformen (så vidt jeg kan udlede af de indtil videre meget abstrakte forklaringer på dette).

Derudover synes jeg at jeres navn CloudSprout er super godt Big Smile

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:37

Hej Allesammen

Så har det været weekend igen! og der er blevet arbejdet lidt på Photoshop integrationen, denne gang er der "hul igennem fra Photoshop og direkte ud til websitet". Det var en hård omgang, der krævede et par nætter!

Jeg har oprettet en tråd hvor du kan se den nye video og komme med feedback: http://www.amino.dk/forums/t/88377.aspx

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)