Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er den gode gamle amino ånd ??

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Synes faktisk der indimellem er større chance for ikke at få et tak for den hjælp der ydes, selvom mange er taknemmelige.

Enig det sker oftere og oftere... Folk der forventer hjælp, men ik siger tak for den hjælp de får...
Eller endnu værre ik gider skrive i deres tråd, hvis de får et korrekt svar hurtigt!!! Det pisser mig endnu mere af!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:58

Hej.

interessant tråd.

Jeg er helt enig i at der er rigtig mange søde og hjælpsomme aminoer. Jeg undres ofte over hvordan nogle af de mest flittige på debatten overhovedet får tid til deres forretning go familie?

Jeg synes der er en passende blanding af hjælpsomhed og kombineret med sund forretningssans.

Der er også aminoer der efterspørger løbende gratis hjælp eller til så lave priser på f.eks. bogføring af pensionister eller studerende at jeg tilstå at jeg jo også skal leve af min forretning, og hvis vi alle får vore ydelser dækket på den måde så er der meget mindre forretning til os alle. det kan vel heller ikke være meningen.

Jeg synes det er OK at man svarer på nogle spørgsmål og efterfølgende henviser til ens egen forretning, det er vel bare almindelig sund fornuft?

Eller er jeg helt galt på den?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:06

I øvrigt med hensyn til rigtig amino ånd - så er jeg dybt imponeret og bøjer mig i støvet - for alt den hjælp man kan få herinde. Det er sket flere gange at jeg har stillet et spørgsmål og så har jeg svaret 3 minutter efter. Det er simpelthen imponerende....! Så jeg synes generelt der er en supergod amino ånd.

Jeg forstår slet ikke at diskussionen amino ånd og penge skal gå hånd i hånd - for mig at se er det altså to vidt forskellige ting...!

Anders - du henviser jo automatisk i din signatur :·) Hvis folk er glade for dit svar, så vil de automatisk se hvor du er fra og klikke sig ind og dermed se hvad du tilbyder.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu er jeg vant til at have mange jern i ilden, så at være logget på Amino mens forretningen kører er ikke noget problem.

Amino skulle gerne kunne rumme alle iværksættere, og man skal jo ikke glemme at erfaringsniveauet er meget forskelligt og sådan må det nødvendigvis være. Det er jo også det der gør det interessant.

Jeg tror så omvendt, at der er rigtigt mange der snyder sig selv for spændende oplevelser hvis de har en alt for business-like tilgang til at deltage i netværk, som Amino.  Jeg har haft to søndage med Aminoer i haven, og det har været sindsygt interessant. De har tæret lidt på fustagerne, og har kostet mig penge hos slagteren - men jeg ville da ikke have undværet det. Jeg kan ikke bruge det til så meget i forretningssammenhænge, men som menneske hænger det da fint sammen med et lille mentalt spark fra den umulige ungdom. Det holder mig på mærkerne.

Jeg har også haft Aminoer med i noget af det jeg har lavet forretningsmæssigt, og det har gjort nas hvilket jeg også har beskrevet i mine tidligere blogs.

Nu ved jeg at Mikkel har taget initiativ til et møde i RL, - og det er jeg egentlig ked af at der er så ringe tilslutning til, - fordi jeg er sikker på at i unge mennesker går glip af en fed chance.

Til Mikkel kan jeg sige, at der skam er en Aminoånd der lever i bedste velgående, men der er jo kun toppen af isbjerget du ser i de forskellige indlæg, - der er rigtigt mange der ikke skriver,  - men læser med herinde. De er iværksættere der ikke er sprunget ud af skabet endnu *joke* - men de får utroligt meget inspiration ved at læse de indlæg der nu engang skrives.

Så klø bare på, og lade være med at spekulere så meget på Amino ånden, - den kommer i mange former og faconer, - og nogen gange ser det ud som om den er væk, - men bare rolig den vil altid være der. Det ligger i enhver rigtigt iværksætter at nysgerrigheden vil vinde, og mon ikke der sidder nogen og lige prøver et logo design af, men bare ikke tør uploade det?

Jeg er fuld af fortrøstning, og specielt til Mikkel, - bliv du bare ved med det der interesserer dig og skriv om dine erfaringer, - det bliver påskønnet, det er jeg sikker på. Det er bare ikke alle der er lige gode til at sige det, men nu har jeg gjort det på vegne af de mange der ikke forstår at give et skulderklap.

Rummelighed er nøgleordet. Selv DeMib må lave noget kold aminocanvas på sin seodims, og så har jeg forstået at det er tuff times. Det kan jeg sagtens rumme, - og det er jeg sikker på at andre også kan ;-) 

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:40

Helle - houseofkids.dk:
Jeg forstår slet ikke at diskussionen amino ånd og penge skal gå hånd i hånd - for mig at se er det altså to vidt forskellige ting...!

Nu har jeg jo ikke været her så længe, men nogen synes nok kang tid nok hehe

Der er jo mange aspekter der ikke er afdækket i det Mikkel henviser til, men jeg kan ligesom de fleste andre kun se at der gives ekstremt mange råd herinde gratis, som ellers per besvarelse ude i samfundet havde kostet 1-5.000 per svar hos rådgivere. Her er det specielt revisordelen, som jeg synes er ekceptionel, og på andenpladsen ligger gode råd om SEO hvor Michael Christiansen, ved autodedakt lærdom og ved at samle svar fra andre, er god til at samle overblikket for mangler som man så kan spørge ind til.

De helt store besparelser og diskussioner, ligger for mig at se i de tråde hvor der virkeligt "gås til fadet" omkring hvorvidt idéen er holdbar eller ej og hvilken retning man kan gå med sit forretningskoncept. Dem der lytter der sparer ekstremt meget, måske hele formuen og ærgelser ved at gøre tingene på den rigtige måde.

Og der findes mange mange flere eksempler i de mange forskellige kategorier.

Så i bund og grund kan jeg ikke se nogle udfordringer, tværtom ser jeg en udvikling der mere og mere går i retning af en udvidelse af konceptet, hvilket kunne ske ved differentieret Plus medlemskaber.

Jeg tror der er mange "pending" tiltag på Amino, og det er nok også fint, for der har været eksempler på tiltag som var velment implementeret men uden effekt f.s.a anvendelse, f.eks Aminomarked.

Summasummarum, så er der en vækst og den styres i den rigtige retning. Udfordringen som Mikkel har svarer til udfordringerne når en enkeltmandsvirksomhed går fra 1-3 ansatte til 50 ansatte på 1-2 år. Der vil ske forandring, så man er nødt til at beredet på forandring, elles sygner man hen Smile

Dog nok ingen fare for Mikkel sygner hen med sine 1.000.000 indlæg her om året hehe

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

Anders Mikkelsen, Nr1:

Jeg synes det er OK at man svarer på nogle spørgsmål og efterfølgende henviser til ens egen forretning, det er vel bare almindelig sund fornuft?

Eller er jeg helt galt på den?

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Hej Anders

Både ja og nej, hvilket du formentlig også oplever på dine karakterer!

Det er fint, at man svarer trådstarter på spørgsmål m.v., men i samme åndedrag fremhæver sig selv og sin forretning, så virker det reelt modsat.

Ofte er det jo ikke det trådstarteren ønsker, men derimod 3.mands vurdering af en problemstilling, så man er bedre klædt på eks. i.f.m. en senere kontakt til sine rådgivere m.v..

Hilsen'Tonny

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:53

Jimmy Thomsen:

Hej,

Jeg er enig i, at der er en tendens til, at man forsøger at lave penge på mange, der spørger om hjælp. Men faktisk kan det ofte bedre betale sig, at yde gratis hjælp.

Et af grundprincipperne i vores forretning er, at man skal kunne gøre brug af vores produkter, uden at betale noget. Dette resulterer ofte i, at vores produkter bliver valgt, frem for konkurrenternes. Her og nu får vi ingen penge i kassen, men om et halvt år eller et år, kan det være at kunden har brug for ny funktionalitet, og så er det sørme os de ringer til.

Denne fremgang er nok ikke lige nemt at benytte i alle typer forretninger. Jeg har i hvertfald aldrig hørt om en maler der gratis stillede maling til rådighed, i håb om at han så blev valgt til at udføre selve maler-arbejdet. Men i IT-verdenen er det muligt for mange af os.

Food for thought :)

Jeg syntes i har fat i den lange ende.. Lidt det samme koncept kører jeg med mit firma, nemlig hvis kunder ringer og spørger om jeg ikke lige kan gøre det ene eller det andet - små opgaver der tager 5-10 minutter... til det plejer jeg at sige ja, og gør det gratis... Hvorfor ? fordi det er god kunde service og samtidig får jeg via tilfredse kunder den bedste reklame i lokal samfundet, den slags der ikke kan købes for penge...

Jeg har bookmarket jeres side, og vender tilbage til jer, når jeg en af mine kunder har en forespørgsel om en hjemmeside..

Mvh

Peter

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)