Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor melder man fupmagere?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har modtaget en pakke med nogle smykker, fra et svensk aktieselskab, som jeg med garanti aldrig har bedt om. Pakken er en såkaldt "intropakke", og der står skrevet, at jeg forpligter mig til at købe næste pakke også (som sikkert koster en del mere, dog uden at angive en pris i dette brev).

Hvor melder man fupmagere, hvis det viser sig at være fup?

Og hvis de prøver at snyde mig, er jeg så forpligtet til at skulle betale for at sende varen retur, eller hvordan foregår det? :D

På forhånd tak!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Send dem en e-mail (eller et anbefalet brev, hvis du vil have dokumentation), hvor du skriver, at du har modtaget en pakke, du ikke har bestilt, og at de kan afhente den hos dig indenfor to uger.

Du er ikke forpligtet til at gøre noget som helst, ud over at give dem besked om fejlen - hvis de sender dig en returkasse, kan du dog, hvis du er venlig, gå på posthuset med den.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 14:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg modtog igår en pakke med ladyshaver...har aldig bestilt.

Der står kun et postbox nr og tlf.

Jeg har ringet og sagt at jeg har ik bestilt den..jeg fik besked på returnerer den.

og på posten står retur adresse et steder i Netherland 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:39

Har du overvejet at de måske har sendt den til den forkerte person eller måske en som du kender/ikke kender har bestilt den i dit navn for sjov eller for at skade dig ?

Måske du kunne prøve at ringe til dem eller maile inden du involvere politiet m.m. ?

Det kan jo være at der findes en helt naturlig forklaring og at man ikke altid skal se fupmagere overalt :-)

Mvh Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 14:39

Tak for svaret. Godt, så ved jeg hvad jeg gør.

Men de har jo ikke ret til at udsende varer, og forvente at man betaler, uden accept fra min side.

Hvis samme situation er gældende for andre end bare mig, med samme firma, er det vel et forsøg på snyd. Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvor man evt. kan rapportere det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 14:41

telefon bookeren:

Har du overvejet at de måske har sendt den til den forkerte person eller måske en som du kender/ikke kender har bestilt den i dit navn for sjov eller for at skade dig ?

Måske du kunne prøve at ringe til dem eller maile inden du involvere politiet m.m. ?

Det kan jo være at der findes en helt naturlig forklaring og at man ikke altid skal se fupmagere overalt :-)

Mvh Lars

Helt enig. Har skam heller ikke tænkt mig at melde noget før jeg er helt sikker. Vil blot høre, af interesse, hvordan det foregår, hvis det nu er fup.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 14:41

Jeg har prøvet det samme. Jeg har regninger for flere tusinde på noget jeg ikke har bestilt, men de har indset at jeg ikke betaler og at de er velkommen til at komme at hente det igen da jeg ikke har åbnet det.

Jeg vil anbefalde dig at gå ned på posthuset og få det sendt retur, det er gratis hvis ikke du har åbnet kassen ellers koster det lidt penge.

Mvh. Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:15

Hej,

Haha... hva folk ikke gør, for at tjene en skilling.

Det er jo i bund og grund ligegyldigt, hvad de "beder" dig om i brevet.

Du har formentlig åbnet pakken i god tro - ellers må man jo normalt ikke åbne andres post. Er den stilet til dig personligt?

Men lad den da være - de kan på ingen måde få penge ud af dig :)

Og for at de ikke smider dig i RKI eller lignende, så ville jeg også lige oplyse afsender om, at pakken er røget forkert.

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 15:24

Jeg har lige talt med dem.

De siger at jeg skal melde det til politiet, men ville (selvfølgelig) ikke oplyse mig IP-adressen på køber. De mener dog at jeg selv skal betale for at sende varen retur, da de jo var i god tro om at jeg havde købt varen.

Kan det passe, at hvis jeg ikke melder det til politiet, så skal jeg selv betale for at returnere varen (som jeg aldrig har bedt om)? Jeg ved godt at det drejer sig om små beløb, men nu er jeg alligevel blevet lidt interesseret i at høre hvordan det faktisk hænger sammen. :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rune Jensen:

Jeg har lige talt med dem.

De siger at jeg skal melde det til politiet, men ville (selvfølgelig) ikke oplyse mig IP-adressen på køber. De mener dog at jeg selv skal betale for at sende varen retur, da de jo var i god tro om at jeg havde købt varen.

Kan det passe, at hvis jeg ikke melder det til politiet, så skal jeg selv betale for at returnere varen (som jeg aldrig har bedt om)? Jeg ved godt at det drejer sig om små beløb, men nu er jeg alligevel blevet lidt interesseret i at høre hvordan det faktisk hænger sammen. :)

Dette svare du har fået er det helt korrekte svar:

Send dem en e-mail (eller et anbefalet brev, hvis du vil have dokumentation), hvor du skriver, at du har modtaget en pakke, du ikke har bestilt, og at de kan afhente den hos dig indenfor to uger.

Du er ikke forpligtet til at gøre noget som helst, ud over at give dem besked om fejlen - hvis de sender dig en returkasse, kan du dog, hvis du er venlig, gå på posthuset med den.

Og hvis de ikke selv afhenter, så har du fået en gratis pakke. Send et anbefalet brev der lyder således:

Firma, adresse osvosv

Vedr. modtaget pakke som ikke er bestilt.

Jeg skal hermed gøre opmærksom på at jeg ikke har bestilt den modtagne pakke som er fremsendt, og derfor ikke påtænker at betale for denne.

Samtidig skal jeg venligst anmode jer om, at afhente pakken med indhold inden 14 dage fra d.d.. Såfremt pakken ikke afhentes betragter jeg det som accept på at I ikke ønsker pakkens indhold retur.

Alternativ til afhentning, kan I fremsende en postlabel til brug for forsendelse i Danmark og retur til jer.

Det er samtadig entydigt, at jeg ikke ønsker produkter/varer som jeg ikke har bestilt, hvorfor der ikke skal fremsendes varer til mig fremover.

Med venlig hilsen

asnflasndflkasndflnasdf

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)