Virksomhedsskatten i Danmark er i forvejen helt åndssvag høj! Sammenlign os med de lande, som vi konkurrerer med, så får vi godt nok hug! Kombiner det med Rød Stue's forbrugsfest i den offentlige sektor (som de i øvrigt endnu ikke har fortalt, hvordan de vil finansiere), så går der helt ged i den! Så er der os iværksættere som knokler 70+ timer om ugen for vores drøm - nogle er heldige eller utrolig dygtige og tjener godt på det! Hvad er takken for at skabe vækst og arbejdspladser? 70% eller mere beskatning ved aflønning, så hypokondere og dovne slamperter kan drive den af på kontanthjælp og dets lignende (bevares, der findes skattehuller, men dem behøver vi ikke tale om her). Godt ord igen - sundhedsvæsen, ældrepleje, politi mv. skal betales så vi fastholder velfærden. Men der er sørme også mange hovedløse områder, hvor der enten smides milliard efter milliard væk, eller samme beløb mangler i indtægt (læs: fritagede multinationale selskaber fx.) Den siddende regering har stort set fået skylden for finanskrisen, som er begrundelsen for nedskærringerne i det offentlige. Hvad er alternativet? Græske tilstande? Nej tak! I behøver ikke være enige - I må også gerne synes, at jeg er en idiot :-) Men det er altså min holdning til tingene.. ps. jeg vil heller ikke sige hvem jeg stemmer på! |
Ja, godt ord igen. Problemet er jo så lige, at sparefest i den off. sektor vil gøre en hel del mennesker til "dovne slamberter."