Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en ambulance til Mongoliet!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Halløj Amino..

Jeg har verdens bedste tilbud til dig: Du kan hjælpe nogle fattige børn i Mongoliet og gøre mig glad ;) Hvad mere kan man ønske i livet end at gøre tilfældige mennesker glade! 

Hvad skal jeg dog?

Jeg skal køre til Mongoliet sammen med 2 kammerater, vi er nemlig tilmeldt Mongol Rally 2010. 

Mongol Rally er et arrangement hvor deltagerne skal samle penge ind til velgørenhed og køre fra London tilhovedstanden i Mongoliet i et køretøj som vil blive doneret til velgørenhed i Mongoliet. 

Indtil videre har over 500 hold fra hele verden tilmeldt sig og betalt deltagergebyret. Arrangementet starter officielt i London den 24. Juli og slutter sidst i august i Ulaanbataar i Mongoliet.

Turen fra London til Mongoliet går gennem tre ørkener, et par bjergpas og har en længde på mellem 14.000 og 17.000 km alt efter hvilken rute man vælger at køre. Arrangørerne stiller forskellige krav til køretøjet og at man har alle nødvendige forsikringer i orden. Kravene til køretøjerne er at de enten skal være et servicekøretøj, eller en personbil der er yngre end 2001 og med max motorstørrelse på 1.0.

Når køretøjerne ankommer til målstregen i Mongoliet vil alle nødvendige dokumenter bliver udfyldt og overdraget i samarbejde med lokale myndigheder og organisationen bag Mongol Rally.

Hvad skal vi køre i?

Vi har fået en helt igennem fantastisk ambulance fra de flinkeste mennesker fra Falck. Den skal vi leverer i Ulaanbataar, så den kan bruges til at hjælpe mennesker i Mongoliet. 

Den er så ufattelig smuk, og vi er mega glade for den. 

Hvad rute tager vi? 

Vi har valgt en rute som hedder London->EU->Tyrkiet->Iran-Turkmenistan->Uzbekistan->Kirgistan->Kazakhstan->Rusland->Mongoliet->Ulaanbataar. Selvfølgelig kan der ske ændringer i programmet, f.eks. hvis de begynder at gå helt amok i Kirgistan, men forløbigt ser planen således ud.

Hvad kan vi tilbyde?

Da vi tilmeldte hos løbet, da forpligtigede vi os til at samle så mange penge ind som muligt til en velgørenheds organisation efter eget valg. Vi valgte organisationen "Christina Noble Childrens Foundation", som er en organisationen der hjælper udsatte børn til en tryg tilværelse med uddannelse, ernæring og tag over hovedet. Læs mere om dem her: CNCF

Det vi håber er at i måske vil donerer en lille bitte skilling til projektet, ligemeget om det er 20 eller 500 kroner. Mange bække små.......

Det kan i gør via vores Justgiving side - som i kan besøge her!  Da det er velgørenhed så kan det jo trækkes fra i skat ;)  I kan også gøre det ved at besøge vores hjemmeside mongolrally2010.dk - Alle der donerer over 250 kroner vil få en varm hilsen og en sponsor plads på vores hjemmeside. I er også meget velkommene til at skrive på jeres websider at i sponsorer os, og måske opfordre andre til at gøre det samme :)

Pengene går udelukkende til velgørenhed, dog tager siden via samler ind via en lille procentdel i adminstration.... Desværre, men det er selvfølgelig mikroskopisk i forhold hvad alm. hjælpeorganisationer tager i adminstration.  

Er du tændt på at sponsorer os personligt, så er du meget velkommen til at skrive en personlig besked til mig. Vi søger lidt sponsorater til reservedele og andet udstyr til turen. F.eks. mangler vi et telt :) Vores 2,9 liters diesel motor bliver også dyr i drift i Europa. 

Hvis du vil sponsorer os personligt, så kan vi tilbyde:

- Mediedækning, så vidt som muligt.

- Mulighed for at følge os under hele turen, via vores hjemmeside.

- Højopløsnings billeder.

- Videomateriale fra turen.

- Sponsorplads på en lækker ambulance

Jeg håber virkelig i vil overveje at hjælpe os lidt, men allerhelst vil jeg meget gerne have at vi får samlet lidt penge ind til velgørenheden. 

På forhånd tak

Jesper - Mongolrally2010.dk

P.S. I er meget velkommene til at skrive spørgsmål til mig om projektet, både personligt og i tråden.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 10:10

Pisse fedt tiltag.... GO GO GO..

Kan jeg ikke ligge bagi med mit Anders And blad og en Cola Light?

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:16

Thomas Lybek:

Pisse fedt tiltag.... GO GO GO..

Kan jeg ikke ligge bagi med mit Anders And blad og en Cola Light?

Jo da, du kan blive spændt fast til båren ;) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:22

Nu skriver du en motor størrelse på maks 1,0. Men du siger selv at den er på 2,9 den i har fundet?

Udover dette faktum, så er en transporter det helt rigtige valg til et roadtrip- jeg savner min mere og mere for hver dag! 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:24

2,9 liters faktisk ;)

Men den har dispensation fordi den kan bruges til at hjælpe sygehusvæsenet og den offentlige derovre :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:28

fedt intiativ..

Kan man få reklame på bilen ?

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:34

MikkelFriis:

fedt intiativ..

Kan man få reklame på bilen ?

Mikkel

Hej Mikkel. 

Selvfølgelig kan du det ;) Så længe det er noget anstændigt :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:37

Er der noget tv/radio reklame der dækker det ?

Skal lige snakke med partner, kan godt være vi melder os på banen ;-)

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:50

MikkelFriis:

Er der noget tv/radio reklame der dækker det ?

Skal lige snakke med partner, kan godt være vi melder os på banen ;-)

Mikkel

Venter spændt. Jeg kan evt. sende dig nogle billeder og priser i weekenden :) Mhs til medier, så er der endnu ikke noget, men det er jeg ret sikker på bliver aktuelt senere. Det er ihvertfald noget vi vil arbejde på når det kommer lidt tættere på begivenheden :) 

Fra København
Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Pumacode Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Wow et fedt projekt!! Yes

Vi vil meget gerne give et Bidrag, Jeg får lige sendt dig en Privat Besked og du må selvfølgelig også gerne sende lidt billeder og priser i weekendenCool

Det må også være muligt at få sat jeres støtte-widget ind på vores hjemmeside eller Facebook fanpage! Noget må der gøres Big Smile

- Simon / Pumacode

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)