Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat har foretaget udlæg, men i hvor meget?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Jeg blev rigtig glad for dit svar og var spændt på at høre begrundelsen fra SKAT. Jeg har fået følgende svar:

"Angående udlægsforretning der blev foretaget er under Retsplejeloven og ikke Forvaltningsloven, da det ikke er en administrativ afgørelse. Udlægsforretning er under Fogedretten og skal afgøres der."

De mener altså ikke at skulle give mig en grund til at fastholde kravet. Jeg har nu igen kontaktet fogedretten, som vil vende tilbage.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:11

Jeg har eksempler, hvor skat har begæret tvangsauktion over ejendomme, med gæld af ejendomsskat for et par tusinde kroner. Vel at mærke ejendomme, hvor belåningen eksempelvis har været 70% over ejd. vurderingen.

Så man skal bestemt ikke spøge med at have SKAT som kreditor.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:26

Nordica:
De mener altså ikke at skulle give mig en grund til at fastholde kravet. Jeg har nu igen kontaktet fogedretten, som vil vende tilbage.

Pointen er at uanset om det er Retsplejeloven eller hvad så skal SKAT oplyse dig om hvilken hjelm (lovparagraffer) de har lagt til grund samt herunder ikke mindst fortælle dig, hvor deres afgørelse kan påklages til. Her fogedretten.

Hvis SKAT henviser til fogedretten skal du ikke finde dig i at blive kastebold. Så er det fogedrettens ansvar at få klagen sendt til rette myndighed.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som et lille PS - så her et udrag fra SKAT's Indrivelsesvejledning 2010-1, som er den vejledning som SKAT administrativt skal følge i forbindelse med indrivelse af udestående fordringer mv.

"Hvis pantefogeden - i forbindelse med en klage over udlægsforretningen - ved en fejl ikke får indbragt indsigelsen for fogedretten, der er fremsat over for pantefogeden under udlægsforretningen eller inden udløbet af 4-ugersfristen, skal fogeden og RIM være opmærksomme på retsvirkningen. Den manglende opfølgning på indsigelsen kan i visse tilfælde betyde, at udlægget er bortfaldet." (Fremhævelse min).

Der er således ingen tvivl om at det er nok at du har gjort indsigelse over for SKAT's pantefoged over udlægget. Det er SKAT's pantefoged som har ansvar for at få din indsigelse indbragt overfor fogedretten.

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 11:52

Hej Henrik.

Tak for linket, det er faktisk meget spændende læsning. Jeg vil nu læse lidt på lektien, imens jeg venter på svaret fra fogedretten :-)

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 09:14

Efter et par rykkere både til SKAT og fogedretten har jeg nu modtaget flg. besked:

"Fogedretten skal herved oplyse, at sagens akter er rekvireret fra Skat og når akterne er fremkommet, vil De få nærmere besked omkring mødetidspunkt."

Så det har lange udsigter :-/ 

Det undre mig dog, at kontoen "kun" er spærret, men der er ikke hævet penge på kontoen.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 10:24

Skat skal man ikke rode sig ud med!!

De kan gøre dit liv til det værste helvede du slet ikke havde forstillet dig.

Lav en ordning og overhold den, så sker der intet.

Kan du ikke overholde den, så forklar det til skat så er de ofte til at snakke med.

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 07:59

Nordica:

Jeg havde ved udlægsforretningen et familiemedlem til at hjælpe til. Ved en fejl fik hun oplyst sit eget kontonummer til skat i stedet for firmaets kontonummer (Kortene er ens)

Vi skal i fogedretten i morgen, for at få en afgørelse på om spærringen var berettiget. Kontoen var lukket i fire uger, hvorefter de hævede et mærkeligt skævt beløb, der ca. svarede til 1/3 af indestående i banken. Hvorfor gjorde de ikke bare det med det samme og åbnede kontoen igen?

Hele sagen virker underlig og jeg er egentlig lidt nervøs inden mødet. Kan der være en skjult dagsorden fra SKAT? Kan de på nogen måder have ret til at spærre en konto, der ikke ejes af virksomheden eller ejeren?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:57

Hej

Det lyder faktisk meget normalt fordi Skat jo kan tilbageholde 30% "uden videre" hvis de iagttager at der er tilstækkeligt tilbage til en beskeden levefod. Det skal Skat undersøge først, så derfor er der nok gået lidt tid.

Hvis konto de så må spærre. bliver så det rene gætteri, for jeg tror ikke vi har hele historien her på Amino, - og det er helt fint. Det synes jeg heller ikke vi skal have.

Du skal bare huske på, at hvis familiemedlemmets konto også er brugt til at betale for ting der er indkøbt til firmaet,  så kan Skat vurdere at vedkommende er andet og mere end bare perifært tilknyttet.

Det får du jo alt sammen svar på i morgen, den skjulte dagsorden er måske mere nervøsitet fra din side, og her skal du vide at man kan sammenkøre registre og korttransaktioner m.v. så der er i virkeligheden ikke meget man kan holde skjult for Skat, og derfor kan Skat være ret åben om det de laver.

Skriv de spørgsmål ned du gerne vil have svar på, (så du ikke glemmer det af nervøsitet) og det er meget lettere og hurtigere at få svar på det i morgen, (end diverse skriverier) og så så ved du hvad der kommer til at ske i din sag.

Det er mange gange bedre end at bekymre sig om en hel masse, og gå at være nervøs.

Michael

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 10:24

Sådan er det desværre når man ikke er i det grønne farveskema hos Skat.

Med venlig hilsen
Bastian

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)