Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google analytics - afvisnings procent

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

God morgen mine  Amino venner

Jeg sidder og leger lidt med google analytics.

Og bryder mig ikke om alle de tal jeg ser.

En af talene er afvisningsprocenten, den ligger 39%.  Som jeg synes er meget høj. De aner jo ikke hvad de går glip af ved bare at hoppe ud allerede på fosiden.

Så kan i ikke komme med nogle inputs til hvad jeg skal gøre ved min forside så jeg kan få de besøgende til at komme lidt dybere ind i siden.

www.liisab.dk

Jeg er åben for alle ideer, Så bare skyd løs.

Jeg arbejder for tiden på en ny side men hvor opbygning kommer til at minde om det jeg har nu. Men det duer ikke hvis jeg ikke får de besøgende ind og kigge.

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 09:23

Godmorgen :-)

Få nogle produkter på forsiden.
Gem alt det tekst om på en anden side.
Lav nogle gode tilbud
Det er garanteret derfor dine besøgende kommer.

Og så får du aldrig mig som kunde, hvis jeg ikke kan bruge mit Dankort
Det er simpelthen for usikkert med bankoverførsel.

Du mister i øvrigt nogle impuls-køb på den konto

Håber du kan bruge mit svar

Hilsen

Finn Bennetsen
http://FIKI.dk

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 09:26

Sidedesign er jo altid en personlig sag, men jeg har følgende input til dig:

• Dit logo-banner afsnit er lidt for højt. Det skjuler meget af den mere interessante del af sitet og gør at man skal scrolle. Her ryger nok de første besøgende af i svinget.
  • Din normale font er meget lille. Jeg ville nok anvende en lidt større font. Man skal anstrenge sig lidt for at læse hvad der står og så hopper nogen flere nok af der.
  • Der er ikke noget der råber "tryk på mig". Du bør have et eller andet der fanger opmærksomheden. En  tabel med produktkategorier med billeder på forsiden vil måske være en god ide. Det kunne f.eks. erstatte det meget dominerende billede du har nu og den kategori-liste du har nederst på siden (som mange ikke ser p.gr.a. ovenstående).
  • Din menu i højre kolonne er af typen hvor man skal ramme linken ret præcist. Jeg vil anbefale at du ændrer den til en "block" type hvor man bare skal ramme firkanten hvor menupunktet optræder i, og så bruger en kontrastfarve som "hover" baggrunds-farve.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:33

God morgen.

Jeg tror du har alt for meget tekst på forsiden. Da jeg lige skimmede det, troede jeg faktisk du lavede tasker til sikkerhedsseler, men jeg skal bare lære at læse rigtigt..

Derudover kunne den godt bruge lidt friske farver. Din forside er meget grå og meget lidt indbydende. Hvis du fik nogle billeder af taskerne i op på forsiden, tror jeg det vil gå lettere.

Og så tror jeg du skal overveje at investere i en rigtig shop, med bestillingssystem og mulighed for kortbetaling. Jeg ville synes det var for besværligt at skulle maile frem og tilbage med dig om hvilken taske jeg skulle have, derefter lave bankoverførsel og så håbe på at du ikke snyder mig.

Nu er jeg ikke selv shopejer. Dem er der mange af, som forhåbentlig også giver deres input. Så jeg ser det udelukkende som bruger af siden, og for mig virker det for besværligt, og som nævnt lidt for trist i farverne. Og så er der "for langt" til produkterne.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Fra  liisab Skrevet kl. 09:40

hmm nu har jeg ikke læst alle indlæg helt til bunds, men det om undrer mig er at i  nævner det med teksten. Jeg har ikke meget forstand på søgemaskine optimering, men har lade mig fortælle at jeg skal have en teks på forsiden som inderholder mine søgeord. Da det er der google kigger, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 09:52

Jo, men søgemaskinevenlig tekst, kan du også have i produktbeskrivelserne

Dit problem var jo ikke antal besøgende, men at de ikke købte noget.
Det gør de ikke fordi det er for besværligt og ugennemskuelig.
PLUS manglende mulighed for betaling med Dankort.

Hilsen Finn

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Fra  liisab Skrevet kl. 10:48

Finn: Det med dankortet er jeg godt klar over. 

Men efter de oplysninger jeg har fået er det ikke godt nok at have teksten som produkbeskrivelse.

Hvis google skal anse mine søgeord for vigtige skal de være placeret blandt det første 150 ord på siden. 

Jeg har tidligere ikke haft nogen tekst på forsiden, da jeg heller ikke bryder mig om tekstsider, men det er jo heller ikke mig som laver retningslinier.

Dette inlæg handler rigtig nok om at jeg ikke får de besøgende længere end til forsiden, men jeg har også mangle på besøgende, men det hjælper jo ikke at jeg søger om hjælp til at få flere hvis jeg ikke kan få dem der kommer til at gå ind i siden. Så når jeg har fået et bedre udsenene og lavet noget af de andre ting der bliver nævnt her. Kommer der nok et nyt indlæg fra mig.

Det er altid rart med nogle andre øjne og anden indgangsvinkel end som man selv har. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:52

Liisa Nicole Bertelsen:

hmm nu har jeg ikke læst alle indlæg helt til bunds, men det om undrer mig er at i  nævner det med teksten. Jeg har ikke meget forstand på søgemaskine optimering, men har lade mig fortælle at jeg skal have en teks på forsiden som inderholder mine søgeord. Da det er der google kigger, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Husk - det der er godt til Goggle er ikke altid godt for kunderne. Goggle er glad for tekst, men mange kunder vil hellere se billeder af dine produkter. Så det må tit blive et kompromi mellem disse to ting.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:00

Hej igen

Kiggede lige lidt mere på din side :-)

Du skal have gjort noget ved dine titler

Når man klikker på f.eks. "Kaffepose Tasker", så er titlen LiisaB.dk
En af de mest grundlæggende SEO ting er at indsætte søgeordene i titlen.
Forslag til titlel: "Tasker lavet af kaffeposer hos LiisaB.dk"

Hilsen

Finn Bennetsen

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:03

Liisa Nicole Bertelsen:
Det er altid rart med nogle andre øjne og anden indgangsvinkel end som man selv har. 

Hej Lise

Nu tog jeg bare en tilfældig side som handler tasker, kik du på den side og så på din egen, læg mærke til hvor meget mere indbydende det er sat op her kontra din side.

Din side er grå kedelig - ingen blikfang - Ingen wow - for små tekst str.

Lyt til de andre råd her i tråden!

Håber dette giver dig et billede af hvad der skal til :)

/allan

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)