Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God eller dårlig SEO?

Side 6 ud af 6 (51 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Jeg ved ikke alt om SEO , med har hørt nogle sige det er en fordel at man ikke ejer de sider der linker til er det sandt eller falsk ? , vis sandt er det jo en fordel at SEO firmaer ejer domænerne

Det lyder usandsynligt ud fra den betragtning, at der er ganske få og upræcise parametre at måle på hvem der ejer et domæne.

Det kan fx være CVR nr. (Hvor mange domæner er registreret uden cvr, blot i personens navn, eller i et datterselskab cvr eller tidligere cvr). Således kan CVR ikke være en søgemaskines nøgle til at tjekke dette.

Et andet bud på et sådan tjek kunne være domain Handle, men da de fleste virksomheder alligevel ejer mange forskellige handles istedet for altid samme handle til alle deres domains, så er det også en meget upræcis og ubrugelig parameter at måle på.

Tilbage er så parametre såsom navn, adresse, tlf osv, hvilket også kan variere og skrives på mange forskellige måder, hvilket gør det til en ubrugelig parameter ligeledes.

Af ovenstående grunde tvivler jeg på der overhovedet er noget om snakken at det skulle give mindre linkjuice/seo værdi hvis man selv ejer domænerne.

Der kan så være tale om at IP-adressen hvor hjemmesiden ligger hosted kan have fordel i at være forskelligt, hvilket jeg er enig i og ser at de fleste seo-eksperter støtter op om. Men det har intet at gøre med hvem der ejer domænet, så det er ingen grund til at lade en seo-leverandør eje domæne af denne grund. Det kan sagtens ejes af virksomheden selv, og pege hen til den IP/server som det nu er mest optimalt at ligge på.

Side 6 ud af 6 (51 indlæg)