Jeg kom på tanken om at lave et forum for ledige (arbejdsløse), hvor man kan udveksle gode råd, netværke og alle de tanker man nu har som ledig.
Det kunne i sin opbygning være lidt som amino hvor man kan oprette spørgsmål og svare i forskellige kategorier.
Der kunne så måske være en indtjening ved at coaching firmaer kunne reklamere på siden, træningscentre kunne tilbyde abonnementer for ledige, a-kasser/fagforeninger kunne reklamere, foreninger kunne reklamere og søge frivillig arbejdskraft, kursusudbydere kunne udbyde kurser rettet mod ledige... og så videre....
Reklameindtægterne skal du nok have af dem der vil have reklame på siden og ikke via affiliatemarekting, da det er de færreste ledige der har ret mange penge at gøre med :-)
Ellers syns jeg da det virker som en fin ide.
Tråde om hvordan man skriver en god jobansøgning feks.
Fik en ansøgning hvor der stod:
Jeg gider ikke skrive så meget om mig selv, men ring så kan vi mødes og så kan jeg fortælle.
Sikkert en fra jobcenter der bare skal søge job de ikke gider have
Der findes et hav af jobsider, der mange gange indeholder de samme jobopslag. Jobzonen har også en funktion, hvor de giver gode råd til jobsøgningen, men det er ikke så interaktivt, hvilket (mener jeg) vil være noget der kunne være rigtig interessant for mange. Jobsøgningen kan være forfærdelig frustrerende for mange og så er det fedt, at der er andre ligesindede.
Hvis du så også finder nogle eksperter til forskellige områder, så tror jeg at det godt kan blive en fin succes.
Interaktion er, hvad der mangler på jobsiderne som ofir og jobindex.