Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værsgo - spis mit livret chicken_biryani

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Biryani:

Hvor sjovt...jeg befinder mig netop på Østerbro..:)

Men jeg overvejer have fast aftaler. Faste kunder. - Ja noget i retning af de firmaer som køre mad til pensionister.

Men overvejer sælge til cafee, men ved ikek lige hvordan jeg skal gøre det..

Hvem kunne man ellers sælge dte til..

Det lyder som en meget billig ret at producere, med stordrift fordel ( indkøbspris af råvarer ) kan det helt sikkert godt kunne laves retter til under 10 kroner ( hvad er din egen beregning for hvor meget du kan producere retterne for om? { hvis du altså vil ud med det, har fuldforståelse for hvis du ikke har. } ).

Jeg har tænkt at det nok er det bedst at du udlukkende benytter dig af økologiske produkter ( jeg mener nok at det koster nogen penge at få fødevarermyndigheden til at bruge det stempel ), dog ved jeg ikke helt præcist hvor let det bliver at anskaffe sig de forskellige økologiske grøntsager der skal bruges til retten i vintertiden ( og hvor meget dyre de evt vil blive. ).

Jeg syntes først og fremmest at det skal sælges som et friskvarer produkter ( ikke frysemad ) i vacuumpakninger ( fem dages holdbarshedsdato { er godt klar over at mad i  vacuumpakninger  kan holde sig længere, men de fleste kunder får et bedre indtryk af kvaliteten når det er under en uge gammelt fra produktionsdatoen } )

Skel dig ud fra dine konkurrenter - du er ikke den eneste der sælger færdigret produkter ( eller i dit tilfælde overvejer at kaste dig ud i det ) , men jeg har i løbet af dagen ude på arbejdet  tænkt på nogen fede metoder hvorledes du kan gøre det ( TAK, for iøvrigt at få mig noget at give mig til, jeg har en mega kedeligt arbejde hvor jeg ikke bliver ordenligt stimuleret ).

Dine konkurrenter har blandet alle råvarerne samme i en "pærevælling" - og "diktere indirekte" sådan skal du æde en færdigret, basta punktum slut.

Det jeg vil hen med er at du får lavet en emballage hvor alle de forskellige råvarer er adskilt fra hinanden, det giver dine kunder en langt større valgmulighed for at vælge hvad der skal i retten - det er for åndsvagt at f.eks at tabe en kunde på gulvet fordi personen kan læse på pakningen at der står at der f.eks er ananas i retten, det kunne sagtens få mange mennesker til at lade være med at købe din ( forhåbenligt snarligest kommende ) færdigret.

Folk elsker frihed / selvbestemmelse så implemter da denne mulighed i færdigretterne, det kommer helt sikkert til at udstråle betænksomhed overfor kunderne, og det kommer også til at bevirke at produktet kommer til at virker mere gennemtænkt og hjemmelavet i udformningen - du får dine konkurrenters produkter til at fremstå som noget der er "sprøjet" ud af en "ketchupflaske" ( hvilket det sikkert nok også er ) og ikke er særligt "forbrugervenligt" ( altså at der ikke er tænkt på kundens behov  for selv at "skræddersy" menuen ).

Hvor din færdigret skal sælges, så har jeg tænkt at det kunne sælges til butikkerne køleboks i stedet for caféer. Kundegrundlaget er mange gange større indenfor det område, lav nogen gode aftaler med forskellige butikskæder, og fortæl dem at de f.eks får 10 kroner i avance når de sælger en af dine færdigretter, usolgte færdigretter tager du blot med tilbage og afskriver det i dit regskab, altså butikkerne kan ikke miste nogen penge på det.

Håber at det er godt nok indtil videre, men det kan godt være at jeg vender tilbage igen til tråden hvis jeg får flere idéer, for det tror jeg faktisk at jeg gøre, for jeg syntes at jeg har glemt et eller andet, det er bare en lille mavefornemmelse jeg har, men det kan måske godt være at det bare er fordi at jeg er lidt sulten.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nis Rønlund Jensen:

Også skulle du selvfølgelig lave flere varianter og ikke kun en chicken Biryani.

Jeg er sindsyg meget enig. Jeg tænkte om man ikke kunne lege lidt med tanken om at man ikke kunne inkludere en gratis Bollywood film med i købet af færdigretten.

Jeg syntes fanme at det kunne være mega sjovt at sidde om spise en biryani-ret sammen med ens kæreste eller endnu bedre med ens nye date.

Jeg tænker på om det ikke osse kunne være lidt sjovt at lave en slags viral-marketingsføring af  biryani-retten - altså - biryani-ret-dating.dk - jeg vil mene at det godt kunne gå hen og blive et lille sjovt gimmick / reklamestunt af færdigretten.

P.S

Jeg er total genial ( en IQ på over 150 - det er sindsygt vildt IK . ) og tosset. Her er en opfordrig til alle programør på amino - kontakt mig og lade os samarbejde, jeg har en masse idéer til hvordan vi kan blive mange millionære.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:09

hehe Michael du er i hvert fald inde på meget af det rigtige ;-) Igen lidt mere struktur.. så er den der mate. Jeg tror nu ikke der sker så meget herinde, men et meget godt sted at starte og spejle sig. Få noget struktur på dine ideer, lær basic markedsføring og så ud og sælg dig selv til de store firmaer, DER laver du penge. Ikke så meget herinde

Få en gratis e-bog her af et markedsføringsgeni :

http://www.profitonperformance.com/tony/

Du vil opfange det lynhurtigt og bygge din egen " galskab " oven på.

God fornøjelse

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 17:12

Chicken Biryani er mums fili baba - jeg har dog faaet 2 versioner serveret - en med kyllingstykker incl ben og een med boneless chicken - jeg foretraekker i den grad den "kedelige" version - der er ikke noget som kan irritere mig som bensplinter i maden - hvilken type skal serveres i DK? Jeg tror mest paa den uden ben........

Anders

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 17:29

Jimi Hove:

hehe Michael du er i hvert fald inde på meget af det rigtige ;-) Igen lidt mere struktur.. så er den der mate. Jeg tror nu ikke der sker så meget herinde, men et meget godt sted at starte og spejle sig. Få noget struktur på dine ideer, lær basic markedsføring og så ud og sælg dig selv til de store firmaer, DER laver du penge. Ikke så meget herinde

Få en gratis e-bog her af et markedsføringsgeni :

http://www.profitonperformance.com/tony/

Du vil opfange det lynhurtigt og bygge din egen " galskab " oven på.

God fornøjelse

Jeg læser meget sjældet bøger ( jeg er meget sprogligt handikappet, fik en fødselshjerneskade i "sprogcenteret". ). Jeg har vist nok kun læst omkring 10-15 bøger i hele mit liv. Jeg har købt en bog af http://www.rigmand.es/dk/flemming_hasselriis_kontakt.php - den er jeg meget glad for, den er nemlig ikke så svær at læse, og den er meget kluderet skrevet - jeg elsker simpelthen den bog. Jeg læser lidt i den hver dag og tænker over hvert eneste sætning / stikord. Den er for mig meget velskrevet, selvom der er nok er rigtig mange der syntes at de føler sig snydt og bedraget af indholdet - jeg personligt syntes at den er genial, men hver sin smag og behag.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:43

Okay, der findes nu også lydbøger dvd`er osv med de der folk jeg har linket til. Tro mig, det er en verden af genialitet dy træder ind i, og langt mere end bare at " sælge " . Det er kreativitet på et højt højt niveau.

Richard Branson er jo " også " ordblind (selvom det ikke er det du er ). Men min pointe er : du har fat i noget, som går ret langt udover hvad folk normalt kommer op med, samtidig har du humor. Bare de 2 ingredienser alene gør at du kunne være meget interessant at lave markedsføring med. Bare se på  Søren Fauli, og mange mange andre i den branche.

Jeg kom selv fra ingenting, læste markedsføring i et år, derefter sad jeg til bords med topchefer for milliard- virksomheder angående nogle ideer jeg havde. Af en del forskellige grunde endte det efter nogle måneder, uden at jeg havde tjent en krone. Men jeg ved nu hvad jeg kan, og læser videre og starter den ene ide efter den anden. Og jeg kan se at du har noget af det samme. Lidt mere struktur, lidt mere anderkendelse fra højere steder og du er på vej.

Du kan vel også se at du selv stikker lidt ud på forummet ? ;-) Det skal du værdsætte. Dem med succes stikker altid ud... og af.

Jeg har sat dig på vennelisten, så kan vi snakkes ved senere. Jeg har ikke så meget overskud for tiden, har arbejdet MANGE timer om dagen ( og studeret ) de seneste 2 år, og har nogen alvorligt store projekter undervejs.

Men tro mig, for sådan et skævt hoved som dit (som samtidig er hyper intelligent ) der står skrevet markedsføring udover hele din krop :-)

Nå tilbage til kyllingen. Jeg trækker mig tilbage som en gentlemand ( det sagde jeg også til hende igår )

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 18:03

Jimi Hove:

Jeg har sat dig på vennelisten, så kan vi snakkes ved senere.

Det har jeg set, men jeg kan åbentbart ikke acceptere dig som ven.

http://bildr.no/view/628088 - jeg får den fej!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:48

Ja det ved jeg ikke lige hvorfor du ikke kan. Det må nogen fra Amino Crew hjælpe med

I øvrigt , bare så det ikke misforståes, så er jeg super glad for Amino, og jeg har fået kanon meget hjælp, men hvis du skal ud og tjene lidt større beløb, så er det ude i nogle andre netværk man skal. Ikke at det ikke kan lade sig gøre herinde, men man skal ud og møde de store virksomheder head on.

Nå, nok fra mig lige nu.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 20:04

Jimi Hove:

Ja det ved jeg ikke lige hvorfor du ikke kan. Det må nogen fra Amino Crew hjælpe med

Måske, men det kan også være at jeg selv har gjort noget forkert - benytter mig af en dårlig browser version eller noget i den stil. Forleden dag fik jeg fortalt at man kun kan give stjerner til folk når man har været herinde i tre måneder - det kan måske være godt være at der lige skal gå lidt mere tid at før jeg kan få dig som ven. Jeg har ikke sat mig så meget ind i hvordan Amino funker på.

Jimi Hove:

I øvrigt , bare så det ikke misforståes, så er jeg super glad for Amino, og jeg har fået kanon meget hjælp, men hvis du skal ud og tjene lidt større beløb, så er det ude i nogle andre netværk man skal. Ikke at det ikke kan lade sig gøre herinde, men man skal ud og møde de store virksomheder head on.

Nå, nok fra mig lige nu.

Jeg syntes også at Amino er et godt sted. Det med hjælpen syntes jeg ikke ikke rigtigt at jeg har oplevet endnu, den eneste hjælp jeg har fået er at nogen ville sælge mig et eller andet - altså at de prøver at hjælpe sig selv, og ikke mig.

Jeg må lige tage nogen ting op til revision - måske stikker jeg nok snart af herfra, og svømmer rundt i min egen lille sø - atter en gang.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 20:32

Jimi Hove:

Jeg har sat dig på vennelisten, så kan vi snakkes ved senere.

Sådan nu fik jeg dig på vennelisten ( godkendt ) , så må Vi se hvad det bringer. Jeg skriver en vennebesked til dig senere ( i morgen ), jeg er lidt skæv lige nu, men indtil da må du hygge dig.

Vi snakkes ved.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)