Det lyder som en meget billig ret at producere, med stordrift fordel ( indkøbspris af råvarer ) kan det helt sikkert godt kunne laves retter til under 10 kroner ( hvad er din egen beregning for hvor meget du kan producere retterne for om? { hvis du altså vil ud med det, har fuldforståelse for hvis du ikke har. } ). Jeg har tænkt at det nok er det bedst at du udlukkende benytter dig af økologiske produkter ( jeg mener nok at det koster nogen penge at få fødevarermyndigheden til at bruge det stempel ), dog ved jeg ikke helt præcist hvor let det bliver at anskaffe sig de forskellige økologiske grøntsager der skal bruges til retten i vintertiden ( og hvor meget dyre de evt vil blive. ). Jeg syntes først og fremmest at det skal sælges som et friskvarer produkter ( ikke frysemad ) i vacuumpakninger ( fem dages holdbarshedsdato { er godt klar over at mad i vacuumpakninger kan holde sig længere, men de fleste kunder får et bedre indtryk af kvaliteten når det er under en uge gammelt fra produktionsdatoen } ) Skel dig ud fra dine konkurrenter - du er ikke den eneste der sælger færdigret produkter ( eller i dit tilfælde overvejer at kaste dig ud i det ) , men jeg har i løbet af dagen ude på arbejdet tænkt på nogen fede metoder hvorledes du kan gøre det ( TAK, for iøvrigt at få mig noget at give mig til, jeg har en mega kedeligt arbejde hvor jeg ikke bliver ordenligt stimuleret ). Dine konkurrenter har blandet alle råvarerne samme i en "pærevælling" - og "diktere indirekte" sådan skal du æde en færdigret, basta punktum slut. Det jeg vil hen med er at du får lavet en emballage hvor alle de forskellige råvarer er adskilt fra hinanden, det giver dine kunder en langt større valgmulighed for at vælge hvad der skal i retten - det er for åndsvagt at f.eks at tabe en kunde på gulvet fordi personen kan læse på pakningen at der står at der f.eks er ananas i retten, det kunne sagtens få mange mennesker til at lade være med at købe din ( forhåbenligt snarligest kommende ) færdigret. Folk elsker frihed / selvbestemmelse så implemter da denne mulighed i færdigretterne, det kommer helt sikkert til at udstråle betænksomhed overfor kunderne, og det kommer også til at bevirke at produktet kommer til at virker mere gennemtænkt og hjemmelavet i udformningen - du får dine konkurrenters produkter til at fremstå som noget der er "sprøjet" ud af en "ketchupflaske" ( hvilket det sikkert nok også er ) og ikke er særligt "forbrugervenligt" ( altså at der ikke er tænkt på kundens behov for selv at "skræddersy" menuen ). Hvor din færdigret skal sælges, så har jeg tænkt at det kunne sælges til butikkerne køleboks i stedet for caféer. Kundegrundlaget er mange gange større indenfor det område, lav nogen gode aftaler med forskellige butikskæder, og fortæl dem at de f.eks får 10 kroner i avance når de sælger en af dine færdigretter, usolgte færdigretter tager du blot med tilbage og afskriver det i dit regskab, altså butikkerne kan ikke miste nogen penge på det. Håber at det er godt nok indtil videre, men det kan godt være at jeg vender tilbage igen til tråden hvis jeg får flere idéer, for det tror jeg faktisk at jeg gøre, for jeg syntes at jeg har glemt et eller andet, det er bare en lille mavefornemmelse jeg har, men det kan måske godt være at det bare er fordi at jeg er lidt sulten.
|
Nis Rønlund Jensen:Også skulle du selvfølgelig lave flere varianter og ikke kun en chicken Biryani.
Jeg er sindsyg meget enig. Jeg tænkte om man ikke kunne lege lidt med tanken om at man ikke kunne inkludere en gratis Bollywood film med i købet af færdigretten.
Jeg syntes fanme at det kunne være mega sjovt at sidde om spise en biryani-ret sammen med ens kæreste eller endnu bedre med ens nye date.
Jeg tænker på om det ikke osse kunne være lidt sjovt at lave en slags viral-marketingsføring af biryani-retten - altså - biryani-ret-dating.dk - jeg vil mene at det godt kunne gå hen og blive et lille sjovt gimmick / reklamestunt af færdigretten.
P.S
Jeg er total genial ( en IQ på over 150 - det er sindsygt vildt IK . ) og tosset. Her er en opfordrig til alle programør på amino - kontakt mig og lade os samarbejde, jeg har en masse idéer til hvordan vi kan blive mange millionære.