Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reservering af varer i kurv?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står foran at skulle beslutte om de varer kunden lægger i kurven skal være reserveret eller ej.

Jeg mener at de skal være reserveret x antal timer - så kunden kan være sikker på at den vare hun har lagt i kurven nu også er hendes, og ikke bare forsvinder (i tilfælde af at en anden går til betaling før hende)

Vores udbyder mener at varen ikke skal være reserveret - og at det er den som kommer først til mølle som får varen.

Hvad er din mening? Og hvad er mest normalt at operere med?

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 15:34

Hej Helle,

(Nå, så er det dig og mig igen ;-))

Jeg har faktisk kun set reservering et enkelt sted, og det er hos BilletNet.dk. De reserverer pladserne/billetterne i 5 min, så man kan nå at foretage ordren med de valgte pladser.

Jeg synes faktisk at det er en psykologisk god idé, da det så rykker i mig, for at få afgivet ordren hurtigt. Det ville da være ganske genialt i din forretning også. Jeg kan ikke selv gøre det, da jeg jo altid har mine varer på lager. Men for dig, vil det da være super.

Jeg ville så nok sætte tiden op til 10-15 minutter, hvis de nu køber stort ind. Det gør man jo sjældent på BilletNet.

Cool

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 15:40

Helle - houseofkids.dk:

Jeg står foran at skulle beslutte om de varer kunden lægger i kurven skal være reserveret eller ej.

Jeg mener at de skal være reserveret x antal timer - så kunden kan være sikker på at den vare hun har lagt i kurven nu også er hendes, og ikke bare forsvinder (i tilfælde af at en anden går til betaling før hende)

Vores udbyder mener at varen ikke skal være reserveret - og at det er den som kommer først til mølle som får varen.

Hvad er din mening? Og hvad er mest normalt at operere med?

Hej.

Hvis det var mig, så ville jeg nok gøre så varen bliver reserveret, fordi i sidste ende kan der jo være 2 der har handlet et produkt hos dig, og så er det kun den ene der får det, og det ville ikke være særlig fedt som kunde.

Nu ved jeg ikke hvorvidt du kan programmering eller ej, men hvis du har brug for hjælp til dette, så kan du sende mig en pm.

Fortsat god dag!

Mvh.

Emil D. Pedersen

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:34

Tak for jeres svar :·)

Der er vist fordele og ulemper ved begge dele... Jeg hælder mest til at varerne kan reserveres - men omvendt er der jo også mange som bare propper i kurven og som ikke ender med et køb. Så kunne varerne jo have gået til anden side.

Hmmm - jeg tror jeg prøver at starte ud med at de ikke er reserveret, da det andet kræver 8-10 timers programmering. Så kan jeg altid bestille det senere hen. Så bliver det bare spændende at se hvordan et udsalg med 6-700 mødre som shopper på een gang går Surprise

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:42

Helle - houseofkids.dk:

Tak for jeres svar :·)

Der er vist fordele og ulemper ved begge dele... Jeg hælder mest til at varerne kan reserveres - men omvendt er der jo også mange som bare propper i kurven og som ikke ender med et køb. Så kunne varerne jo have gået til anden side.

Hmmm - jeg tror jeg prøver at starte ud med at de ikke er reserveret, da det andet kræver 8-10 timers programmering. Så kan jeg altid bestille det senere hen. Så bliver det bare spændende at se hvordan et udsalg med 6-700 mødre som shopper på een gang går Surprise

Jeg vil også mene at et reservation er at foretrække, du slipper for at skulle skrive til en kunde at varen ikke er på lager. Og jeg selv synes det er rimelig irriterende når en virksomhed meddeler det, i de fleste tilfælde takker jeg nej til hele ordren og finder et andet sted at købe det.

det kunne fx bare være i 20-30 minutter det reserveres.

Det lyder nu underligt at det tager 8-10 timer at lave det... er det en spicialbygget shop eller en open source shop?

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:48

Det er ScanCommerce's eSeller shop.

Hvis to personer har samme vare i kurven og der kun er den ene tilbage - er det den som gennemfører betalingen først som får den. Den anden vil så automatisk få fjernet sin vare fra kurven.

Så vidt jeg ved, så er det den måde scannet fungerer på. Min kollega i branchen har kørt på den måde en del år uden de helt store problemer.

men men - jeg frygter nu også at jeg må bide i det sure æble og få det lavet...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo ikke noget problem ...

I det øjeblik en kunde lægger en vare i kurven registreres den som værende reserveret, denne reservering markeres med et timestamp, dette timestamp sørger du for at opdaterer en gang hvert 10. sekund via Javascript. Det betyder så at ligeså længe som brugeren har hjemmesiden åben vil varen være registreret, i det øjeblik brugeren forlader hjemmesiden og bliver væk i mere end 10 sek + et pt. udefineret interval, f.eks. 5 min, lægges varene automatisk "på plads" igen ...

Fuldstændig som i en almindelig butik .. bortset fra at du ikke skal bruge man-power på at ryde op :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:09

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er jo ikke noget problem ...

I det øjeblik en kunde lægger en vare i kurven registreres den som værende reserveret, denne reservering markeres med et timestamp, dette timestamp sørger du for at opdaterer en gang hvert 10. sekund via Javascript. Det betyder så at ligeså længe som brugeren har hjemmesiden åben vil varen være registreret, i det øjeblik brugeren forlader hjemmesiden og bliver væk i mere end 10 sek + et pt. udefineret interval, f.eks. 5 min, lægges varene automatisk "på plads" igen ...

Fuldstændig som i en almindelig butik .. bortset fra at du ikke skal bruge man-power på at ryde op :)

Så gider jeg da ikke skrive noget :) men ja det er stort set det der skal til... jeg vil ikke sige at det vil tage 8-10 timer at lave :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:17

Jeg synes at Mikkels forslag lyder optimalt. (jeg har dog ikke forstand på det tekniske).

Du kan sagtens klare dig uden, men når du sender nyhedsbrev ud om restsalg, udsalg, tilbud med begrænset antal osv., MÅ der være kunder der får "snuppet" deres varer fra indkøbskurven, hvilket ikke er tilfredsstillende.

Så når spørgsmålet er om du skal reservere eller ej, vil jeg absolut sige, at varen skal være reserveret.

Set iforhold til en udgift, må du jo vurdere hvor stort problemet reelt er :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:24

Der vil ikke være nogen som får snuppet deres varer, ikke hvis man laver det rigtigt i hvertfald. for brugere vil jo ikke kunne putte varen i kurven hvis den allerede er snuppet :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)