Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man "misbruge" Wiki ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
først nej der er ikke tale om naboens datter :)

er der nogen der ved om man må bruge Wikipedia som en kanal til at styrke viden om ens person, eller ens firma.

jeg tænker ikke på at begynde at smide salgs info ud, men hårde facts. info + andet.

i deres regl set står det blodt at info skal være tilgængelig på nettet samt at man skal skrive sine kilder.

jeg testede min ide af med at søge efter deMib og tænkte at personer som ham nok var oprettet, men nej.
til gengæld var Torborg oprettet....

Jeg er med på at dette er et lidt "på kanten" sted men alt synlighed samt info på nettet er vel med til at styrke ens image ?

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:05

Det er sandsynlig at IP på oploaderen vil blive checkede for at se om det er samme IP som firmaet har.

Ikke et problem i sig selv, men der vil blive holdt øje med wiki'en hvis det er.  Udover det, så kan en wiki artiklers troværdighed bestrides hvis det er personen eller firmaet det handler om, som også selv skrive det.

Kan ikke lige huske hvilket firma det er, men der har været mindst et større firma som blev hængt ud af pressen netop fordi en af deres medarbejder "optimeret" artiklen om deres firma.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:01

Personlige profilsider er ekstremt svært at få oprettet. Jeg har aldrig gidet jagte det - særligt ikke efter, der for nogle år siden var en masse ballade i min branche over, at Wikipedia mente at selv Danny Sullivan ikke "prominent nok" til en sådan profil. Alle der kender det mindste til SEO branchen vil vide at det er absurd :)

Relevant og korrekt information i andre opslag tror jeg er velkomment - hvis det virkelig er relevant og korrekt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:08

Skulle IP være en forhindring kan du bare bruge en Proxy så er du ude af det problem

Mikkel

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:30

Min erfaring er at der sidder så mange bedrevidende politibetjente på Wikipedia, at det er spild af tid at lave noget som helst der.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

Skulle IP være en forhindring kan du bare bruge en Proxy så er du ude af det problem

Mikkel

Man kunne jo også bare overholde de regler der er Smile

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:34

Helle - houseofkids.dk:

MikkelFriis:

Mikkel

Man kunne jo også bare overholde de regler der er Smile

Det kan man også :-) Men en proxy er helt lovlig, så længe man ikke bruger den til at udnytte kreditkort og have IP der ligger i andet land end der hvor man bor..

Mikkel

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:09

precis den debat jeg var ude efter.
jeg var med på at det var en del at problematikken,

det giver vel også mening at der skal være en vis kvalitet i det der ligger i Wiki.
men man kan så diskuterer grensen. og hvem bestemmer hvad grænsen skal være.

jeg vil jo mene at så snart man har udgivet noget, så er man vel på hjøde med andre forfatterer om ikke andet, i den forstand at folk kunne finde på at søge mere info om forfatteren... og er det så ikke noget der giver Wiki mer værdi  ?

tror måske også det har meget med hvordan info er skrevet. og om kilder kan valideres.

det kunne være sjovt at lave et experiment ud af det. finde en person der ikke er en Wiki artikkel om enu, og så prøve at finde kilder og danne en artikkel og se om den bliver optaget.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 08:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Ipsen:
jeg vil jo mene at så snart man har udgivet noget, så er man vel på hjøde med andre forfatterer om ikke andet, i den forstand at folk kunne finde på at søge mere info om forfatteren... og er det så ikke noget der giver Wiki mer værdi  ?

Jo, hvis kvantitet = merværdi

Noget som Wikipedia i stigende grad tilstræber er objektivitet og troværdighed. Og selvom man kan diskutere, hvor langt de er med det, så bliver det i hvert fald ikke hjulpet af, at firmaer og privatpersoner skriver artikler om sig selv.

Wikipedia er ikke en reklamesøjle, og jeg ville, som jævnlig bruger af Wikipedia, sætte pris på at retningslinjerne blev overholdt. Hvis jeg eftersøgte information om dig og dit firma, kan jeg læse om dig på jeres hjemmeside. Hvis jeg derimod læser en Wikipedia-artikel om dig, forventer jeg en helt anden grad af objektivitet, og ikke at du selv har skrevet den.

Jeg synes faktisk, at du skulle skrive til en af redaktørene på Wikipedia, og høre hvordan du kan/bør forholde dig, hvis du ønsker dig selv og dit firma på Wikipedia. Fremfor for at liste en reklameartikel ind i det website, som vi er mange, der henter informationer fra ;-)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:27

Hej Martin
tror du misforstod mig, jeg var på ingen måde ude efter at lave dette til en reklame sølge, eller denne denne tråd til en reklame tråd.

jeg var ude efter at starte en debat, hvad man må og kan og ikke mindst hvorfor.

jeg er 100% tilhænger af Wiki´s artikler skal være objective og ikke skrevet af personen selv. !!
og var på ingen måde ude i at ville skrive en om mig selv eller mit firma, var dog intraseret i at vide hvorfor der ikke lå flere artikler om (efter mit synspunkt) intrasante personer / firmaer i danmark.

men den svarede mikkel så fint på.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)