Jeg undskylder, hvis jeg misforstod dig. Det var nu heller ikke et angreb på dig som sådan, selvom eksemplet tog udgangspunktet der, men på dét at luske artikler ind i Wikipedia med egeninteresse for øje. Når der ikke er nogen artikler om DeMib tror jeg ganske enkelt det hænger sammen med, at Mikkel ikke er kendt nok. Og at der muligvis ikke er nogen, som har skrevet en artikel om ham. Ganske vist er Mikkel blevet kendt udenfor SEO-kredse, efter et website som Amino er kommet til, men det kan sagtens argumenteres, og det vil Wikipedia-redaktører muligvis gøre, at en artikel om Mikkel ikke har almen interesse. Men svaret kan også være så simpelt, at der bare ikke er nogen som har skrevet en artikel om Mikkel endnu. Danske wiki-artikler er noget lettere at få publiseret end engelske. |
Jacob Ipsen:
det kunne være sjovt at lave et experiment ud af det. finde en person der ikke er en Wiki artikkel om enu, og så prøve at finde kilder og danne en artikkel og se om den bliver optaget.
Lav en flot artikel om DeMib ;)
Wikipedia er et fantastisk opslagsværk, og det må det gerne bli´ ved med at være. Har man skrevet om sig selv, så ryger der noget troværdighed. Og det råd med at bruge en proxy er sgu da et dårligt råd, det kan misbruges på det groveste.
Amino har osse sin egen lille Wiki, til dem som ikke var klar over det, da synligheden af den mangler: Amino Wiki.
Mvh. Rune.