Hej Kenny
Det er godt nok en fed shop, du har fundet der! Det er oplagt at det er den måde, man skal købe sine skjorter på!
Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad shoppen er lavet i, men mit gæt ville helt klart være at selve skjorte konfiguratoren er specielt udviklet!
Det betyder også, at det formendtligt har kostet en del af få udviklet, og så godt som den virker ville jeg gætte på at den er udviklet over flere omgange. Man har højst sandsynligt, lavet flere versioner, som er forbedret ud fra kunde feedback og site analyse.
Rent teknisk, er der flere veje at gå. Den sværeste del af projekter, er helt klart 3D renderingen af skjorter, eller i dit tilfælde jakkesæt. Overordnet set kan den løses, enten ved at lade Flash stå for 3D renderingen, eller serveren. Hvis man vælger at det er Flash, der står for renderingen, vi man sandsynligvis bruge Papervision teknologi eller lignende.
På serversiden har Microsoft .Net en motor, der kan generer den slags 3D billeder. Begge løsningsmodeller har fordele og ulemper. Det ser ud til, at man har valgt at serveren, står for renderingen på Tailor Store.
Det ville være en rigtigt spændende og udfordrende opgave, som jeg hellere end gerne vil give et bud på. Men umiddelbart ville jeg tro at prisen ville lande et sted imellem 100.000 og 200.000. Så de beløb må helst ikke skræmme dig.
Der er en del kompetencer, der skal involveres, hvis det skal fungerer optimalt, der skal bruges en der kan lave 3D modeller af jakkesættene, en der kan kode Flash/Flex og en der har styr på selve shoppen. I EasyFlow er vi faktisk, så heldige at dele kontor med, et design bureau, som har en 3D mand. Vi har også lige fået en Flash/Flex mand, og ja shop delen, har vi jo længe kunne tage os af. Så vi kan helt klart stille med det rigtigt hold, til opgaven.
Hvis du er interesseret i, at høre mere er du velkommen til ringe til mig på 70 70 26 26 (Indenfor normal arbejdstid) eller skrive en mail til mig på plu(at)easyflow.dk.
Som sagt det er en super spændende opgave, og hvis du beslutter dig for at sætte den igang, vil vi meget gerne tages i betragtning.