Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskaber stiftes - vi hjælper med kapitalen! www.danskeselskaber.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Bräuner:
Vi har vurderet at vi ikke vil forvirre den gennemsnitlige bruger med de nye data på nuværende tidspunkt.

Wauv - for et købmandskab. Tænk at blive kaldt en "gennemsnitlig bruger". Jeg tror, at de fleste gennemsnitlige brugere udemærket er klar over de nugældende regler. Derfor ville alle gennemsnitlige bruger stille spørgsmålstegn ved jeres hjemmeside.

Må jeg så som almindelig gennemsnitlig bruger tilføjes at der ikke nødvendigvis skal anvendes revisor i et aps. Hverken før eller efter vedtagelsen af den nye selskabslov.

Seriøsiteten af www.danskeselskaber.dk gør, at jeg synes man som potentiel kunde bør overveje at tjekke med Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og det pågældende firma i det hele taget opfylder betingelserne for at kunne stifte selskaber.  Eksempelvis efter hvidvaskningsloven.......

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:22

Peter Bräuner:
Gang på gang må man undre sig over nogen overhovedet gider præsentere noget som helst på Amino, eftersom gud og hvermand med en webshop har en mening om alt.

Jeg har ingen webshop. Har stort set en mening om alt, der interesserer mig. Dette interesserer mig, og kan sige, at der skam er interesse for dit "produkt" - altså i diskussionmæssig forstand. For hvad skulle fordelen være ved at stifte et selskab uden at have kapitalen til rådighed, med mindre dette er udeladt og der er tale om lån med sikkerhed, for så efterfølgende at betaler kraftig overpris for stiftelse f.s.a anpartsselskabet?

Peter Bräuner:
Jeg sletter opslaget igen. Har ikke temperament til at skulle forsvare mine forretninger overfor en flok iværksættere der måske burde være åbne for nye tiltag.

Folk på Amino er i allerhøjeste grad pbne for nye tiltag, men de er mere kritiske overfor tiltag der ikke er til at gennemskue. Og når du så poster et indlæg på en portal hvor der ses kritisk på "fiduser" lovlige eller ej, og at du ikke samtidig sørger for at have opdaterde informationer, ja så "knækker" filmen.

Og din undskyldning om ikke at forvirre mere end højst nødvendigt, kunne du have undgået, ved blot at skrive at i stiftter selskaber med anpartskapital på 125.000 og ikke 80.000, Men dit valg at dit temperament ikke er til ligefrem og åben diskussion om et produkt du vil sælge.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:23

Henrik Krogh:
Seriøsiteten af www.danskeselskaber.dk gør, at jeg synes man som potentiel kunde bør overveje at tjekke med Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og det pågældende firma i det hele taget opfylder betingelserne for at kunne stifte selskaber.  Eksempelvis efter hvidvaskningsloven.......

hehe Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:24

Peter Bräuner:

Jeg har i fællesskab med et par samarbejdspartnere udviklet en mulighed for at stifte danske selskaber - både ApS og A/S - uden at iværksætteren kan opfylde de normale kapitalkrav.

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Det er muligt ved en kombination af et kontantlån til selskabet i stiftelsesøjeblikket samt efterfølgende bogføring af gældsbrev imellem det nystiftede selskab og den oprindelige långiver. Din "kapital" vil således være til stede i regnskabet, hvilket betyder du heller ikke senere får problemer med at opfylde kapitalkravene.

Der vil blive foretaget normal renteberegning og tilskrivning (til minimums satser), men der skal på intet tidspunkt penge på bordet. Det er rent regnskabs teknisk og et spørgsmål om at opfylde lovens krav.

Lettere kreativt, men en metode der er 100 % efter bogen rent juridisk. Vi har jo i sagens natur en statsautoriseret revisor der deltager i stiftelsen, ligesom vores faste advokat har gennemgået metoden.

Men hvad er mere relevant har vi anvendt metoden i praksis uden problemer i et par år - uden at markedsføre det på nogen måde.

Se vores lille website, der er udviklet til lejligheden, for detaljer omkring hvad vi kan tilbyde.

Anpartsselskab for 10.000,- excl. moms og aktieselskab for 20.000,- excl. moms.

Vi har også mulighed for regnskabsføring til meget små penge.

Evt. kontakt venligst igennem info på www.danskeselskaber.dk da jeg ikke selv er ansvarlig for at passe denne forretning.

Mvh

Peter Bräuner

www.danskeselskaber.dk

Lad os da bevare indlægget for eftertiden........

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:32

Henrik Krogh:

Lad os da bevare indlægget for eftertiden........

Devil = Symbol på den efterhånden berømte kat ;D Skype-Giggle

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dette var ikke ment som et debat oplæg - men et tilbud til dem af jer der ikke har kapital til at stifte et selskab.

Jeg kan ikke se formålet i "ligefrem og åben diskussion om et produkt jeg vil sælge".

Hvis nogen ønsker at benytte tilbudet - fint. Ellers hold jeres kritik for jer selv. Måske i skulle bruge lidt mere tid på jeres egne forretninger frem for at fokusere på andres. Jeg ved ikke med jer - men jeg har helt sikkert bedre ting at bruge min tid på.

Skriv i bare videre med jeres brok og kritik - jeg svarer ikke på indlægget igen.

- Peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:15

Peter Bräuner:
Måske i skulle bruge lidt mere tid på jeres egne forretninger frem for at fokusere på andres.

Jeg ved ikke med dig, men grunden til jeg bruger tid på andres forretninger er, at jeg gennemskuer enten hvor gode de er eller hvor dårlige de er.

Og en af de gode ting ved Amino er, at når der kommer nogen med tvivlsomme tilbud, eller tilbud der ikke helt er gennemtænkt (ligesom de fleste NM/MLM tilbud) så er der nogen der er klar til at tage teten og sætte spørgsmålstegn så alt kommer frem.

Og når jeg skriver her har jeg ikke bedre ting at bruge min tid på, for der enten lærer jeg noget eller kommer af med noget. Og jeg skal også holde arbejdstiden under 4 timer dagligt Cool

Køb ren argan olie her

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:27

Lagersalg123 - JEN:
Og en af de gode ting ved Amino er, at når der kommer nogen med tvivlsomme tilbud, eller tilbud der ikke helt er gennemtænkt (ligesom de fleste NM/MLM tilbud) så er der nogen der er klar til at tage teten og sætte spørgsmålstegn så alt kommer frem.

Typisk skal de ahve skylden. Nå men det er vist gennemdiskuteret.

Jeg må indrømme i er lidt hårde ved manden. Jeg aner absolut INTET om de regler i sidder og leger med, men synes da man skal give manden en chance for at forsvare sig. Han siger det vil forvirre den gennemsnitlige bruger. Var det så ikke bare nemmere at sige man gerne ville have reglerne på bordet?

Ved godt jeg bare er en brokrøv, men hvem skulle ellers være det ;)

Må sige jeg synes hans tilbud lyder okay, og jeg tror mange kunne bruge det for at få "troværdighed" med et selskab frem for enkeltmandsvirksomhed. Efterhånden synes jeg folk ser ned på enkeltmandsvirk. og forguder A/S selskaber. Men det er nok bare mig som har en forkert opfattelse. (Ellers også bor jeg i en for lille by Big Smile )

Han kommer med et tilbud. Sørg for han får rettet hans oplysninger til de rigtige (uanset om de forvirrer eller ej) og så giv manden en chance.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Peter Bräuner:

Det er muligt ved en kombination af et kontantlån til selskabet i stiftelsesøjeblikket samt efterfølgende bogføring af gældsbrev imellem det nystiftede selskab og den oprindelige långiver. Din "kapital" vil således være til stede i regnskabet, hvilket betyder du heller ikke senere får problemer med at opfylde kapitalkravene.

Der vil blive foretaget normal renteberegning og tilskrivning (til minimums satser), men der skal på intet tidspunkt penge på bordet. Det er rent regnskabs teknisk og et spørgsmål om at opfylde lovens krav.

Lettere kreativt, men en metode der er 100 % efter bogen rent juridisk. Vi har jo i sagens natur en statsautoriseret revisor der deltager i stiftelsen, ligesom vores faste advokat har gennemgået metoden.

Anpartsselskab for 10.000,- excl. moms og aktieselskab for 20.000,- excl. moms.

Hej

Nu ved jeg godt, at du ikke vil deltage i debatten længere, men jeg har virkelig et problem med at gennemskue denne model, ligesom jeg også vil sætte et stort spørgsmål på, hvorvidt det overhovedet er lovligt?

Der tales om kontantlån og gældsbreve, men det fremgår ikke klart, hvor midlerne til stiftelsen rent faktisk befinder sig, og ikke mindst hvem der hæfter herfor i forbindelse med stiftelsen.

Endelig kan jeg heller ikke se, at en renteberegning overhovedet skulle komme i betragtning, idet der jo reelt aldrig er tale om et decideret lån, som indskydes i selskabet.

Til sidst vil jeg dog bare anføre, at der kan stiftes et ApS for ca. kr. 2.000 og et A/S en smule højere, og det vel at mærke med fuldt indbetalt kapital. Hvad selskabsejeren herefter gør med kapitalen, det er jo op til vedkommende selv.

Hilsen

Tonny

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:30

Hov og så lige til Trådstarter hvis han stadig følger med.

Udfyld lidt i din profil så man kan se lidt om dig. Det hjælper også på troværdighed herinde fandt jeg ud af.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)