Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira cast - så sælg da katten!

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lige et mindre offtopic:

Jeg syntes der er en tendens til at hvert indlæg Thomas De Oliveira skriver, er der EN (virker det til) som syntes det er sjovt at give Thomas 1 stjerne, uanset indhold. Jeg har set et par indlæg so far og der intet der kan bedømmes om det var godt eller dårligt men alligevel for han en stjerne..

Grow Up!

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bautik:

Lige et mindre offtopic:

Jeg syntes der er en tendens til at hvert indlæg Thomas De Oliveira skriver, er der EN (virker det til) som syntes det er sjovt at give Thomas 1 stjerne, uanset indhold. Jeg har set et par indlæg so far og der intet der kan bedømmes om det var godt eller dårligt men alligevel for han en stjerne..

Grow Up!

Ha ha det er lige til at grine af! Big Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan forstå på dit podcast at du er veganer (for det at aflive hundene er jo svinsk, så det må være det samme med alle andre dyr). Der er faktisk mange som holder dyr og som afliver de dyr der ikke bringer profit, det er helt normal praksis, eksempelvis i landbruget, kenneler osv. Men det er måske mere synd for hundene fordi de er søde?

Hvis de ikke kan sælge hundene for den pris de gerne vil have, så kan de blive svært at tage 3500 for dem næste gang de får hvalpe, for sidste gang var de jo billigere. Og dem der allerede har købt en hvalp hos dem kan komme til at føle sig snydt. I sidste ende kan de betyde at næste gang de får hvalpe vil de ikke kunne sælge en eneste, for de potentielle kunder har fundet ud af at jo længere de venter med at købe, jo billigere kan de få dem. Til sidst bliver de jo gratis hvis man skal følge din argumentation.

Derudover kan der være lavet en aftale om at de for hver hvalp der bliver solgt skal betale dem som ejer faren til hvalpene et beløb, det er i hvert fald ret normal praksis for dyrere hunderacer. Det kan betyde at det i sidste ende faktisk er billigere at aflive hvalpene end at sælge dem billigt.

I forhold til hvordan prisen er fastsat så er det formentlig ud fra en standard pris for hvad den hunderace er værd og stamtræet taget i betragtning.

Som kommentar til dit hypotetiske eksempel så er det faktisk helt normalt at man smider varer ud som man ikke kan få solgt, fordi det at sælge billigere varere kan skade de forhandlere som allerede har købt dem dyrere, og fordi der er et eller andet i forhold til skat/regnskab der gør at det er billigere at destruere usolgte varere end at sælge dem helt vildt billigt/gratis. Der har flere gange været historier i medierne om at virksomheder eksempelvis mister penge på at give usolgte varere til velgørenhed i forhold til at destruere dem.

Som kommentar til podcastet så virker det fint for Thorborg og Rosenstand at de sætter sig ned og bare begynder at snakke. De har en ekspertise og erfaring som de kan trække på og skabe noget interessant ud af meget lidt. Jeg tror du ville have godt af lige at forberede dig lidt på forhånd og lave et overordnet manuskript så du har nogenlunde styr på hvad du vil sige og hvilke eksempler du vil bruge til at understøtte det du siger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:01

Det skulle gerne virke nu! :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:13

Hej Thomas

Hvor gammel er du ?

Ganske ok til det er første gang, ved ikke om du læser op fra et stykke papir eller om du ændre lidt stemme/talemåde når du indsiller ?

Jeg tager mig selv i og snakke anderledes når jeg laver tlf svarebeskeder..

Slap af og nyd det ;-)

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:14

Så virker det vist igen - tak Kristoffer! Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:17

@MikkelFriis

Hej Mikkel

Tak for rosen. Jeg er 14 år gammel :)

Jeg læser ikke op fra papir, men prøver at tænke samtidig med jeg snakker Smile

Tak for rådet, det vil jeg bruge næste gang!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:19

Jeg plejer at drikke en øl så slapper jeg bedre af ;-)

Du lyder ældre end 14..

Tror nok det skal blive godt med tiden, bare slap af

Mikkel

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:20

Så lykkes det Thomas :)

Lad mig starte med at jeg selv har en hunderace som er ret dyr, jeg husker mit første møde med en af de få opdrættere i DK, her mødte jeg en masse hunde som var så dejlige, hvor jeg stod af var da opdrætteren fortalte mig hun satte mig på vente listen, som på det tidspunkt var 2 år. Dette kunne jeg ikke leve med så jeg bestilte min 2 hunde fra USA  .... det blev prisen ikke billigere af, men tro mig der findes folk som gerne betaler 3500kr for en hvalp. Jeg har selv været opdrætter at den Engelske Mastiff og her koster en hvalp 12000 kr, det skal så lige sige ikke alle og enhver kan købe sådan en, man bliver nøje undersøgt før et sådanne køb.

Din podcast leder mig til at tænke på den måde Grand Danois klubben i DK køre tingene, her slår man alt over 6 hvalpe ihjel fra hvert kuld, dette er lavet for at holde bestanden i ro men gud fader bevares hvor usmageligt!! 
Jeg har skrevet til formanden for den klub men han forsvare det med tomme argumenter.

Så jeg vil give dig ret i af dyre verden er ligeså usmagelig som den er smuk :)

Men ellers et godt podcast hatten af herfra og 5 stjerner fra mig :)

/allan

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 23:23

MikkelFriis:

Jeg plejer at drikke en øl så slapper jeg bedre af ;-)

Du lyder ældre end 14..

Tror nok det skal blive godt med tiden, bare slap af

Mikkel

Haha det er jeg jo desværre ikke gammel nok til :)

Ja det høre jeg tit, der er noget at leve op til...

Det vil jeg gøre - tak for rådet!

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)