Jeg har et mindre firma jeg driver alene i fritiden, men ofte sker det at mine opgaver kræver en hjælpende hånd fra en ven eller anden part.
Da virksomheden ikke har råd til ansatte osv. så er det kun til visse opgaver jeg har brug for hjælp. Hvordan kan jeg håndtere dette i Regnskabet.?
Jeg er selvfølgelig nød til at lønne dem med en given timeløn, men hvilken kontoplan kan jeg ligge dette ind under, samt hvordan laver jeg en " lønseddel / bilag " at jeg har " Købt " arbejdskraft fra en anden part..
Ved at der en en kontoplan der kaldes fremmed løn, samt fremmed arbejde, men tænker også mest på, om skat blot accepterer dette?
Du får personen til at sende dig en faktura på det beløb i er blevet enig om.
Denne bogfører du indunder fremmearbejdskraft oppe under dit vareforbrug eller opretter en konto under lønninger, hvis det er mere rigtig her i dit regnskab.
Så længe du får en faktura på det, vil der ikke være problemer med SKAT og om det står på den ene eller anden konto, det er de ligeglad med.
Tak for dit svar, det var selvfølgelig en ide, men vedkommende er ikke registreret eller har virksomhed. Så jeg bruger ham blot til forfaldende arbejde eller andet.
Men jeg kan måske selvfølgelig få ham til at skrive en simpel standart faktura.? Men er det måden at gøre det på?
Det var også lidt det som rikke har skrevet, og det lyder som en helt fin ide. Går ikke ud fra at det er et problem når han ikke har CVR nummer? Han kan vel blot sende mig en privat faktura uden CVR nummer på.?