Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan skaffe hjemmeside firma kunder?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at mange freelance programmører har firmaer til at finde kunderne for sig. Nogle af dem er også koblet på bureauer som ordner salgsarbejdet.

Jeg selv har god kontakt til et firma som siger til når de finder en kunde som skal have lavet noget. Ellers bruger jeg netværket. En gang imellem finder jeg selv kunden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:42

Kenneth:

Og hos mig, så bliver der lukket, når jeg får en computer nørd i røret, der ikke fatter hvem eller hvad han snakker med. Man laver ikke sit hjemme arbejde. Man skal vide hvem eller hvad man snakker med. Det nytter ikke at alle kommer med salgsargumentet ny og moderne hjemmeside, med alle de faciliteter en moderne hjemme side kan tilbyde. Det er såom at man vil gøre en hjemmeside til et teknisk vidunder, selvom skabelonen er brugt 2 mio gange før, og kan downloades gratis hos de fleste host firma'er. JEg siger ikke at det kan se flot ud, for det kan det sikkert.

Ja, så er det jo ikke nogle specielt gode sælgere du bliver ringet op af. ;) Det er klart at man som sælger skal have noget ekstraordinært at tilbyde, ellers er man jo bare "endnu en telefonsælger" der ringer én op.

Kenneth:

Men man skal lige begynde at tænke lidt. Jeg er jyde, og har handlet brugtbil i mange år, så jeg ved udemærket at selvom den står fin i lakken, så kan den være bygget op af papmache og hønsetråd. Og det er det samme med nogle af de firma'er på markedet i dag. Internet markedet er mættet, og flere og flere undgår at bruge google, da de ikke kan finde det de søger. Og man går mere og mere tilbage til det med at man snakker med kunder og leverandører om at finde de leverandører man har behov  for.

For mig, er internettet ikke et marked i sig selv. Man kan vel se det som en portal eller verden, der udvider andre markeder og åbner op for nogle flere. En teknologi der gør noget muligt, som ikke var det før. Så internettets muligheder er kun begrænset til andre eksisterende markeder. F.eks. er der mange processer og services der endnu ikke er taget online, og med den kontinuerligt forberedende teknologi, skal det nok også være muligt for virksomheder hele tiden at udnytte nyt potentiale i internettet. Hvis du mener internettet er mættet, og at flere med tiden undgår at bruge Google, så er det en meget lang diskussion vi er på vej ind i, og det behøver vi ikke her.

Kenneth:

Man kan bare tag Amino, hvor mange beder ikke om råd til en leverandør, og tager man sider som Linkid, så er der jo en grund til at de vokser. Ligeså med alle de netværks virksomheder, der tilbyder sparring og andet. Og det er netop i erkendelse af at man mere og mere dropper nettet, da det tager for langtid. Og tit bruger jeg selv meget tid til at hjælpe kunder med at vejlede dem i hvor de kan få lavet noget.

LinkedIn og Amino vokser ikke fordi folk dropper nettet. Vrøvl... Internettet åbner konstant masser af muligheder, og Amino og LinkedIn er nogle af dem. Der er ikke nogen grund til ikke at udnytte sociale netværk og iværksætterfora, når der er så meget at hente. At man begynder at anvende en service på nettet, er ikke nødvendigvis kriterie for at man dropper en anden.

Kenneth:

I gamle dage, når man startede firma op, så var man sikker på at have et netværk, af kunder/leverandører før man startede op. Man brugte sine forbindelser fra sit gamle arbejde. Og den kreds man byggede op. Idag, starter man noget op, i håb om at nettet vil virke som den ultimative markedsførrings platform, desværre er det ikke nok, og nok også derfor at mange hjemmeside firma'er ringer folk op. Og havde de så et fantastisk produkt, med moderne SEO og en god hjemmeside, ville de så ikke svømme i kunder???

I gamle dage? Hvis der er folk der ikke udnytter netværket når de starter en virksomhed op, så se da at komme igang! :)

Og derefter, tag telefonen og ring nogle virksomheder op fra kl. 09:00 til kl. 16:00. Om aftenen skal der laves SEM og planlægges. Nyd en middag med kæresten, og vær lettet over de kunder du kommer til at få. Før du ved af det, er du en dygtig sælger (der hurtigt kan skaffe kunder via. telefonen), med en flot hjemmeside der ligger højt på Google (som også giver kunder) og du deltager aktivt på diverse fora for hele tiden at pleje dit netværk, så andre vil tænke på dig når de skal bruge en ny hjemmeside eller starte et nyt projekt.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:45

Rune Jensen:

Hjemmeside:

Tjææ det virker lidt uhøfligt at bare dukke op hos kunden...

Bestemt. Jeg mener det er den dårligste fremgangsmåde, og frarådes hermed. Hvis man derimod ringer kunden op og aftaler et møde, viser man kunden respekt. Sparker man bare døren ind uanmodet, pisser man dem i øret.

Spoler lige tilbage en gang. (-:

Synes ellers du ligger ud med nogle rigtig gode råd om hvorvidt man etablere forretning.

Jeg vil lige minde dig om at det at dukke uanmeldt op ABSOLUT ikke er forældet men derimod en effektiv metode for den rigtige sælger.

Har du nogensinde mistet en kunde fordi en sælger dukkede op efter du ringede? Hvis ikke så er det altså et spørgsmål om tid...kender adskillige eksempler på dette.

Du har helt ret i at nogle bliver pisset af, men det gør sig også gældende når du feks ringer i min frokost.

Hvis man skal være lidt flabet så handler det vel i bund og grund om din hitrate.......vil du stadig påstå at den er bedre ved telesalg?

Undskyld mig men i min verden så handler mit produkt om mig. Jeg vil "tarveligt" sagt skide på hvad POTENTIELLE KUNDER mener om mig, det vigtigeste er at jeg fokusere på at de fleste skal blive MINE kunder og først når de er MINE kunder så betyder deres mening noget. I det øjeblik du er bange for du pisser en potentiel kunde af inden du går ind....så har du tabt. For du forventer ikke salget.

Hvis du skal have så mange kunder som muligt så gælder det om at fokusere på hvor man sælger bedst. Hvor kommer din begejstring bedst til udtryk.

Der er ikke nogen metode som er mere rigtig end andre det har noget med personen at gøre.

Lukker du salget over telefon eller mødebooker du blot?

Hvis det alligevel kun er mødebooking har du så nogensinde prøvet at mødebooke ved at dukke op uanmeldt. Hvad er forskellen? 

Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 13:02

Der er selvfølgelig ingen måder der skal udelukkes, men ved at ringe og aftale et møde, sikrer man sig at den potentielle kunde har tid til en samtale. Jeg har før åbnet døren uanmeldt, og ofte bliver mødet ikke gennemført som man vil have det, fordi kunden ikke har placeret mødet i kalenderen, og der derfor er mange andre ting som distraherer og fjerner fokus.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, er førstehåndsintrykket vigtigt, og det kan spoleres ved ikke at udvise respekt overfor kunden i kontaktfasen. Åbner man bare døren, ved de som regel ikke engang hvem man er.

Prøv at stille dig selv følgende spørgsmål: Hvis jeg vil bruge tid på en sælger, vil jeg så helst vide hvem han er og hvor han kommer fra, før han brasere ind, eller ej? Vil jeg sætte pris på at han respekterer min kalender, og kommer på et tidspunkt hvor jeg har accepteret hans ankomst, så han forstyrer mindst muligt?

Altid sørg for at få det optimale ud af enhvér situation, og brug de parametre du har. Det kan godt være at jeg tager fejl, når jeg mener at et aftalt møde oftest giver et bedre førstehåndsindtryk end et uanmeldt besøg, men det er min oplevelse og derfor min anbefaling.

Sælgerens vigtigste forpligtelse, er for mig: Tænk på kunden og tænk som kunden, så kan det ikke gå helt galt.

Tilmeldt 18. Jul 08
Skrevet kl. 13:28

Vi er enige i førstehåndsintrykket. Men på hvilken måde viser jeg mere respekt ved at ringe? Hvordan ved de hvem du er over telefonen. Tro mig, mange af de mennesker som kun laver uanmeldt besøg ved udmærket hvordan respekten opnåes og ville aldrig turde gøre det over en telefon da personligheden er usynlig. 

Et førstehåndindtryk er ikke kun for kunden at bedømme, det er i allerhøjeste grad også noget for sælgeren. Det er jo det første indtryk sælgeren får og dermed også ofte indgangsvinklen, det er her salget begynder.

Nu har jeg stillet mig selv spørgsmålet: Og jeg har fundet frem til at i gamle dage hvor respekt og ydmyghed var langt større end idag.........der solgte man også rigtig godt....man havde bare ingen telefonWink

Jeg vil som kunde altid tænke, hvem er du- uanset hvordan du henvender dig

Rune Jensen:

Åbner man bare døren, ved de som regel ikke engang hvem man er.

Det gør man som regel heller ikke når man løfter røret

Du har helt ret i din udtalelse om forpligtelse men vores umiddelbare forskel er nok bare at jeg også mener at du skal læse kunden. 

Selve respekten er noget du opnår i approach og samtalen. Du sælger ikke noget via respekt, men igennem tillid og ikke mindst overbevisning.

Som sælger er det vigtigt du forventer salget, dernæst skal du identificere dig med kunden for at kommunikationen glider over i tillid. Det kan godt være du ved meget om kunden....men der er ikke meget personlighed at læse i svaret "hallo"

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:34

Martin Heiss:
Vi er enige i førstehåndsintrykket.

Nemlig.... "You never get at second chance to make a first impression".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. Jul 08
Skrevet kl. 13:37

Niels:

Martin Heiss:
Vi er enige i førstehåndsintrykket.

Nemlig.... "You never get at second chance to make a first impression".

Præcis, men man kan altid undskyldeBig Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 13:47

Indeed. :)

Vi er iøvrigt enige i mange ting. Jeg er bare af den opfattelse, at det betaler sig bedst at tage røret, aftale et møde og derefter dukke op. Man får stadig chancen for at spille på charmen og gøre et godt personligt indtryk, mens man har givet den potentielle kunden inflydelse på hvornår mødet skal være, så begge parter har tid til samtalen.

Der er selvfølgelig flere måder at sælge på, men det der har virket bedst for mig, er at samarbejde med kunden. I stedet for at "sælge til" kunden, samarbejder vi om at finde en løsning der passer dem. Derfor synes jeg det er vigtigt at udvise så meget respekt som muligt, og den grad af respekt har jeg formået at opnå ved at aftale et møde over telefonen, og derefter møde op.

De gange jeg er kommet uanmeldt, er jeg tit blevet mødt af sure miner, fordi jeg forstyrer mere end sædvanligt, og fordi jeg fanger dem i travlhed og vigtigt arbejde. Når jeg aftaler et møde, bliver jeg mødt af gæstfrihed, et smil og en interesse for mit produkt, idét de allerede er blevet introduceret til mig og firmaet, og er spændte på at høre mit forslag.

Det forholder sig ikke altid sådan, men det er i hvert fald mine oplevelser. Så kan vi jo sagtens blive ved at debattere om hvilken strategi virker bedst teoretisk. Jeg tror det er op til hvér sælger at finde sin egen måde at gøre det på. Hvad der virker mest naturligt når man gør det, er ofte det man er bedst til. Det afhænger også lidt af branche og kundekreds. Går man efter store kunder med flere mellemledere, er det jo meget besværligt at komme uanmeldt, da man skal igennem mange led for at få fat i den ansvarlige for det man vil sælge dem.

Tilmeldt 18. Jul 08
Skrevet kl. 13:59

Rune Jensen:
Jeg tror det er op til hvér sælger at finde sin egen måde at gøre det på. Hvad der virker mest naturligt når man gør det, er ofte det man er bedst til. Det afhænger også lidt af branche og kundekreds. Går man efter store kunder med flere mellemledere, er det jo meget besværligt at komme uanmeldt, da man skal igennem mange led for at få fat i den ansvarlige for det man vil sælge dem.

Sådan...Big Smile

Det var bare det jeg ville have dig til at sige istedet for den første udmelding

Når du bruger ordet samarbejde så er det lidt som at høre en bankrådgiverBig Smile. I bund og grund handler det om at sælge for det er først der du tjener penge. Men samarbejde skaber også salg og vigtigst MERSALG.

Jeg luret lige dit produkt Rune og så kan jeg sagtens forstå din approach. Det lyder i øvrigt spændende og rart at se noget nytænkning på det felt. Samtidig synes jeg det er super fedt at høre du har styr på din salgskanal og at du udelukkende fokusere på det bedste resultat og din egen metode. Er også ret sikker på du har en helt unik indgangsvinkel når du ringer således at du adskiller dig og ikke er en del af mængden. Din selvsikkerhed vidner om det .......meget positivtSmile

Så trådstarter skal bare have styr på erfaringerne og dem skal han selv lave -for at finde sig selv i salgsmetoden. Tidligere tråde har netop understøttet at der er flere indgangsvinkler

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)