Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan skaffe hjemmeside firma kunder?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

IT:

Skal man bare tag gul bogen og ringe tilfældigt..eller skal man have lidt systematik i det?!

Til at starte med tog jeg de gule sider på internettet, og arbejdede i områder. F.eks. en uge hvor jeg ringede virksomheder op i Århus, en anden uge i Roskilde osv.

Jeg havde lavet et online system, hvor jeg indtastede oplysningerne for hvér virksomhed. Også årsagerne til at de ikke ville købe ved mig. Det betyder at jeg har haft meget nemt ved at segmentere dem senere, så jeg f.eks. kunne lave en pulje med alle dem der syntes at prisen var for dyr, og ringe dem op med et slagtilbud. Eller ringe alle virksomheder op der ikke tog telefon, hvor jeg ikke fik fat i den ansvarlige eller som var på kontrakt indtil sommer.

Det tager noget tid at lave et rigtig godt fundament, men når det er gjort kan man arbejde langt mere effektivt, samt det giver mulighed for nogle gode salgsmanøvrer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24

Hej Kenneth
Nu håber jeg ikke at JEG kommer til ringe til dig en dag hehehehe!

Men men har du et forslag til en sælger kan kontakte en mulige køber uden at fornærme vedkommende..osv

Hej

Nu er der så mange om budet, lige fra pre teenager, til seriøse firmaer. Og det er næsten ligesom om at skal man starte noget op, så kan man altid lave nogle hjemmesider. Det gør så også at den branche er meget utroværdig idag.

Nu skal det ikke undre mig at de har succes med det de laver, for ellers ville de nok ikke blive ved med at betale for det. Men er efterhånden blevet forretningernes jehova. Hvor man konstant skal afgive tid. Selvfølgelig kommer nogle ind for døren, da mange firma'er jo har travlt med at tjene penge, så derfor er der et behov.

Nu er det efterhånden så mange som der har et firma, og som der vil sælge til alle mennesker, at man bliver overdænget af reklamer, og spam, også på tlf. Så derfor, er det vigtigt at man opbygger et netværk, hvor man kan sælge istedet for at man laver alt det opsøgende arbejde. Og gør man det, så skal man eddermadme også kunne levere noget, iforhold til ens konkurranter.

Det er så nemt at skuffe andre, med noget som man selv mener er godt, og ikke kan leve op til andres forventninger. Og kikker man bare lidt på nettet og ser de hjemme sider der er der, så er de faktisk meget ens. Og det er så ikke noget som seriøse firma ejere kan lide, da de jo er unikke og individuelle. Er de så ikke. Men de render jo i deres lille drøm. Hvorfor at man skal passe meget på. Og skal du lave telemarketing, så skal du være den første til at ringe til nyetablerede firma'er...da det er der du vil opnå det største salg.

Da de ikke er blevet overdænget af reklamer, og telefon sælgere endnu. Og hører man på alle de marketings råd der er her på siden, så vil du hurtigt løbe hovedet mod muren, for hvad gør lige at en journalist vil skrive om dig, og hvad gør lige at jeg ikke sætter dit nyhedsbrev på spamfilter. Jeg har nok at gøre med at tjekke tegninger og skrive tilbud til kunder, og orker ikke at skulle kikke en mail igennem med 45 billeder i et html format, der ikke er understøttet på nettet. 

MArketing er ikke nemt, og det er også her alle typisk knækker nakken. Man kan være nok så dygtig eller have branchens bedste viden og produkt, men kan man ikke formidle det uden at stødde andre mennesker så kommer man ikke videre. Og det er det som der pt sker for mange firma'er, da de fejlagtigt tror at man skal brande ens navn. Og som eksembel kan man jo tage alle de anonce sælgere der har øddelagt markedet. Og det er netop i den kategori man havner.

Det handler om at man laver sit fodarbejde, sådan at et firma får føling af at det er en individuel kontankt man laver, sådan at personen ikke ser det som et brev tlf samtale, ud fra et manuskribt. Der er designet til at sælge sokker til en sexshop. Men at man søger oplysninger omkring de firmaer man vil i kontakt med. Fx er det tit at jeg føler at de der ringer mig op faktisk ikke aner, hvad mit firma laver, eller hvem jeg primært henvender mig til som kundegruppe. Og hvordan skal man så kunne lave en hjemmeside, når man ikke har sat sig ind i det. Da en hjemmeside er en salgsreklame, der gerne skal udtrykke firmaets profil. Og ikke den profil som et webfirma mener den skal have. Fx når man bliver ringet op, og bliver bedt om den IT ansvarlige, på et mobil nr, er det så en der har tænkt på hvad det er for et firma......eller har kikket på cvr, hvor man kan få de oplysninger gratis. Eller bare gidet og kikke nærmere på min hjemmeside.

Eller firmaer, der ringer og siger at de lige så min hjemmeside, og vil høre om jeg er tilfreds med min  leverandør......undskyld men der står faktisk hvem der vedligeholder min hjemmeside. Og så er det ikke smart at nr. 2 sætning nedgør den.

/Kenneth

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:17

man kan også godt lokke dem til at komme ud til en ;)

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:04

Kenneth:

Og lad mig sige en ting, det næste hjemmeside firma, der prøver at sælge noget til mig, bliver svinet til offentligt. Fatter ikke hvad største delen af de firma'er har gang i. Er faktisk meget træt af dem. Der er en grund til at min hjemmeside ser ud som den gør.

Det var da en underlig udtalelse at komme med. Din hjemmeside ligner noget der er løgn, og udstråler da så absolut at det er noget du selv har strikket sammen. Det er nok derfor webfirmaerne kontakter dig - det KUNNE jo være at du kunne tænke dig noget mere tidssvarende.

Kenneth:

Synes ærligt at det er spild at penge at betale for noget som man kan downloade gratis, poppe et par billeder på, smidde noget tekst på, sådan at google fatter en mening med det. Istedet for at det skal være informativt.

Nu er det jo de færreste webfirmaer der "downloader noget, smider et par billeder  og noget tekst på". Der ligger en del arbejde bag at lave en hjemmeside der fanger målgruppen - og nej, det bør webfirmaerne ikke have sat sig ind i før de kontakter dig, det er noget i arbejder sammen med hvis du kunne tænke dig en ny hjemmesideløsning.

Du er tilfreds med dit hjemmestrik, og det er fint, men firmaer der vil udstråle professionalisme skal nok stile lidt højere. Informativt og indbydende udelukker ikke hinanden, tvært imod. Faktisk havde jeg problemer med at finde noget information på din hjemmeside, og jeg kan heller ikke finde det sted du nævner hvor der står hvem der opdaterer siden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 15:07

Jeg glæder mig da til at blive svinet til offentligt. Hvad er dit nummer Kenneth? Så kan jeg jo ringe dig op. Det bliver spændende.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:45

Jeg får mine kunder fra Søgemaskinerne. En ranking, der svinger mellem 4 og 7 på side 1 på søgningen "joomla" giver mig godt 10 henvendelser ugentligt fra interessede kunder.

Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 16:14

Efter at have læst hele tråden igennem, og irriteret mig voldsomt over kenneths noget negative svar, har jeg behov for højlydt at nikke enig med både gweb og Rune Jensen. Så det er hermed gjort!

... Rune dig følger jeg sku' lige lidt  Cool  Du skriver noget interessant!

Venligst Rikke

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

gweb:
Faktisk havde jeg problemer med at finde noget information på din hjemmeside

Så prøv at klikke i det nederste venstre hjørne, hvor der står hjemmesiden Embarrassed

gweb:
Nu er det jo de færreste webfirmaer der "downloader noget, smider et par billeder 

Når jeg kikker på nettet, så er det altså den ide jeg får. Ja undskyld mig, men der er altså langt imellem sider hvor der er noget unikt.  Det meste er bygget op om nogle få skabeloner.

gweb:
Din hjemmeside ligner noget der er løgn

Det er netop et godt gammelt design, fra internettets start, og det er netop i tråd, med at jeg beskæftiger mig med et af de ældste tryk metoder. Lige så er der ikke manipulerede billeder, da mange firma'er inden for branchen manipulerer billeder, for at få deres kvalitet til at fremstå bedre.

Mit firma bygger på enkelthed og ærlighed.

/Kenneth

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 21:28

Kenneth:

Det er netop et godt gammelt design, fra internettets start, og det er netop i tråd, med at jeg beskæftiger mig med et af de ældste tryk metoder. Lige så er der ikke manipulerede billeder, da mange firma'er inden for branchen manipulerer billeder, for at få deres kvalitet til at fremstå bedre.

Mit firma bygger på enkelthed og ærlighed.

Jeg vil mene der er meget troværdighed at hente med en præsentabel hjemmeside. De potentielle kunder der kommer til hjemmesiden, f.eks. gennem Google og andre hjemmesider, får et langt bedre førstehåndsindtryk.

Man får ikke chancen for at gøre et godt førstehåndsindtryk mere end én gang, og jeg oplever at et dårligt førstehåndsindtryk er nok til at blackliste en person eller et firma fra starten.

Så har man en grim hjemmeside, kan en forfriskning af hjemmesiden øge salget drastisk (afhængig af trafik, image og markedsføring).

Er man (som hjemmesidedesigner) til symboler, kryptik og kunst, er det vigtigt at ens besøgende forstår at hjemmesiden er et symbol for noget og at opbygningen og stilen er bevist. Hvis ikke det fremgår, vil de besøgende bare smutte igen, f.eks. fordi hjemmesiden ikke umiddelbart udstråler professionalisme eller ikke er moderne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rune

Inden at det begynder at blive et salgs møde for at internettet er gud, så lidt tilbage til udgangspunktet.

Du skal regne med at der idag er så mange forskellige firma'er  der udbyder hjemmesider, nogle af rigtig god kvalitet og nogle af mere tvivlsom, så er det pænt sagt. Og der problemet er. Er at når man konstant bliver ringet op, af folk der tror at et godt salgs argument, er at nedgøre andres arbejde, eller direkte svine noget til, de ikke selv har lavet. Så mister man hurtigt seriøsiteten til en.

Derved også sagt at man skal være meget varsom når man laver markedsførring idag, der er kommet så mange firma'er til, nok fordi at det er nemt  at starte et firma op. Og de måder som man idag laver markedsførring på, er mere eller mindre suspekt. Og var noget som man ville blackliste en virksomhed på for bare 10 år siden. Men i takten med den reklame mængde som man får ind af døren, så vokser agressiviteten, blandt mange firma'er for at komme frem.

Og hos mig, så bliver der lukket, når jeg får en computer nørd i røret, der ikke fatter hvem eller hvad han snakker med. Man laver ikke sit hjemme arbejde. Man skal vide hvem eller hvad man snakker med. Det nytter ikke at alle kommer med salgsargumentet ny og moderne hjemmeside, med alle de faciliteter en moderne hjemme side kan tilbyde. Det er såom at man vil gøre en hjemmeside til et teknisk vidunder, selvom skabelonen er brugt 2 mio gange før, og kan downloades gratis hos de fleste host firma'er. JEg siger ikke at det kan se flot ud, for det kan det sikkert.

Men man skal lige begynde at tænke lidt. Jeg er jyde, og har handlet brugtbil i mange år, så jeg ved udemærket at selvom den står fin i lakken, så kan den være bygget op af papmache og hønsetråd. Og det er det samme med nogle af de firma'er på markedet i dag. Internet markedet er mættet, og flere og flere undgår at bruge google, da de ikke kan finde det de søger. Og man går mere og mere tilbage til det med at man snakker med kunder og leverandører om at finde de leverandører man har behov  for.

Man kan bare tag Amino, hvor mange beder ikke om råd til en leverandør, og tager man sider som Linkid, så er der jo en grund til at de vokser. Ligeså med alle de netværks virksomheder, der tilbyder sparring og andet. Og det er netop i erkendelse af at man mere og mere dropper nettet, da det tager for langtid. Og tit bruger jeg selv meget tid til at hjælpe kunder med at vejlede dem i hvor de kan få lavet noget.

I gamle dage, når man startede firma op, så var man sikker på at have et netværk, af kunder/leverandører før man startede op. Man brugte sine forbindelser fra sit gamle arbejde. Og den kreds man byggede op. Idag, starter man noget op, i håb om at nettet vil virke som den ultimative markedsførrings platform, desværre er det ikke nok, og nok også derfor at mange hjemmeside firma'er ringer folk op. Og havde de så et fantastisk produkt, med moderne SEO og en god hjemmeside, ville de så ikke svømme i kunder???

/Kenneth

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)