Til at starte med tog jeg de gule sider på internettet, og arbejdede i områder. F.eks. en uge hvor jeg ringede virksomheder op i Århus, en anden uge i Roskilde osv. Jeg havde lavet et online system, hvor jeg indtastede oplysningerne for hvér virksomhed. Også årsagerne til at de ikke ville købe ved mig. Det betyder at jeg har haft meget nemt ved at segmentere dem senere, så jeg f.eks. kunne lave en pulje med alle dem der syntes at prisen var for dyr, og ringe dem op med et slagtilbud. Eller ringe alle virksomheder op der ikke tog telefon, hvor jeg ikke fik fat i den ansvarlige eller som var på kontrakt indtil sommer. Det tager noget tid at lave et rigtig godt fundament, men når det er gjort kan man arbejde langt mere effektivt, samt det giver mulighed for nogle gode salgsmanøvrer. |
Hej Kenneth
Nu håber jeg ikke at JEG kommer til ringe til dig en dag hehehehe!Men men har du et forslag til en sælger kan kontakte en mulige køber uden at fornærme vedkommende..osv
Hej
Nu er der så mange om budet, lige fra pre teenager, til seriøse firmaer. Og det er næsten ligesom om at skal man starte noget op, så kan man altid lave nogle hjemmesider. Det gør så også at den branche er meget utroværdig idag.
Nu skal det ikke undre mig at de har succes med det de laver, for ellers ville de nok ikke blive ved med at betale for det. Men er efterhånden blevet forretningernes jehova. Hvor man konstant skal afgive tid. Selvfølgelig kommer nogle ind for døren, da mange firma'er jo har travlt med at tjene penge, så derfor er der et behov.
Nu er det efterhånden så mange som der har et firma, og som der vil sælge til alle mennesker, at man bliver overdænget af reklamer, og spam, også på tlf. Så derfor, er det vigtigt at man opbygger et netværk, hvor man kan sælge istedet for at man laver alt det opsøgende arbejde. Og gør man det, så skal man eddermadme også kunne levere noget, iforhold til ens konkurranter.
Det er så nemt at skuffe andre, med noget som man selv mener er godt, og ikke kan leve op til andres forventninger. Og kikker man bare lidt på nettet og ser de hjemme sider der er der, så er de faktisk meget ens. Og det er så ikke noget som seriøse firma ejere kan lide, da de jo er unikke og individuelle. Er de så ikke. Men de render jo i deres lille drøm. Hvorfor at man skal passe meget på. Og skal du lave telemarketing, så skal du være den første til at ringe til nyetablerede firma'er...da det er der du vil opnå det største salg.
Da de ikke er blevet overdænget af reklamer, og telefon sælgere endnu. Og hører man på alle de marketings råd der er her på siden, så vil du hurtigt løbe hovedet mod muren, for hvad gør lige at en journalist vil skrive om dig, og hvad gør lige at jeg ikke sætter dit nyhedsbrev på spamfilter. Jeg har nok at gøre med at tjekke tegninger og skrive tilbud til kunder, og orker ikke at skulle kikke en mail igennem med 45 billeder i et html format, der ikke er understøttet på nettet.
MArketing er ikke nemt, og det er også her alle typisk knækker nakken. Man kan være nok så dygtig eller have branchens bedste viden og produkt, men kan man ikke formidle det uden at stødde andre mennesker så kommer man ikke videre. Og det er det som der pt sker for mange firma'er, da de fejlagtigt tror at man skal brande ens navn. Og som eksembel kan man jo tage alle de anonce sælgere der har øddelagt markedet. Og det er netop i den kategori man havner.
Det handler om at man laver sit fodarbejde, sådan at et firma får føling af at det er en individuel kontankt man laver, sådan at personen ikke ser det som et brev tlf samtale, ud fra et manuskribt. Der er designet til at sælge sokker til en sexshop. Men at man søger oplysninger omkring de firmaer man vil i kontakt med. Fx er det tit at jeg føler at de der ringer mig op faktisk ikke aner, hvad mit firma laver, eller hvem jeg primært henvender mig til som kundegruppe. Og hvordan skal man så kunne lave en hjemmeside, når man ikke har sat sig ind i det. Da en hjemmeside er en salgsreklame, der gerne skal udtrykke firmaets profil. Og ikke den profil som et webfirma mener den skal have. Fx når man bliver ringet op, og bliver bedt om den IT ansvarlige, på et mobil nr, er det så en der har tænkt på hvad det er for et firma......eller har kikket på cvr, hvor man kan få de oplysninger gratis. Eller bare gidet og kikke nærmere på min hjemmeside.
Eller firmaer, der ringer og siger at de lige så min hjemmeside, og vil høre om jeg er tilfreds med min leverandør......undskyld men der står faktisk hvem der vedligeholder min hjemmeside. Og så er det ikke smart at nr. 2 sætning nedgør den.
/Kenneth