Jeg har skrevet en lille klumme om iværksættere og deres/vores "dans med det offentlige", så at sige. Jeg tænkte I måske havde lyst til at læse den og dele jeres mening. Hvordan ser I på vilkårene for iværksættere i Danmark?
Jeg er ikke enig med dig hele vejen, men jeg vil gerne anbefale andre at klikke på linket, og hvis det er muligt at udbrede kendskabet videre, efter at have læst klummen.
Jeg synes vi har gode vilkår - og administrationsbyrden står det os
frit at outsource hvis vi ikke gider.
Jeg vil dog gerne
give dig at jeg synes det er for besværligt at have en medarbejder, -
det måtte de for min skyld gerne lave om på. Har du nogle GODE ideer ?
Jeg tror dog ikke det
ville være særlig godt for statskassen om medarbejderne selv skulle til
at indberette og betale sin skat som os andre :) Jeg tror tværtimod din overbevisning at det vil brede misforståelsen omkring at nogle ting er gratis.
Jeg syntes det er nemt at drive en alm kontor virksomhed i dejlige Danmark.
Det er minimalt man skal sætte sig grundigt ind i, og hvis man har råd til lønservice og revisor er der ikke mange ting man skal gøre. Lige ud over at betale et girokort til barsel.dk og andre.
Vil da starte med at sige indlægget var skide godt skrevet.
Jeg er enig i det meste. Specielt at en Kvinde på overførselsindkomst vælger at blive der grundet økonomien. Hvorfor er det man ikke bare modregner indtægten fra Virksomheden. På den måde er man garanteret en mindsteløn, og så tror jeg der er flere som gerne vil give den en skalle.
Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.
God artikel. Da jeg er iværksætter, støtter jeg selvfølgelig op omkring iværksætterstøtten. Jeg er dog ikke helt enig i det med at det er "besværligt" at starte selv. Det kræver bare lidt disciplin og tålmodighed. Har skam ikke haft problemer med det, i hvert fald.
Der er også flere ting der skal inddrages i det. F.eks. hvad der bliver omkostningen for at øge støtten til iværksættere osv.
Jeg blev kaldt ud til påskefrokost i går, så jeg har ikke været ædru nok til at starte computeren før nu.
Jeg er glad for at I er tilfredse og sagtens kan få det til at fungere, men vil I ikke give mig ret i, at I har brugt en del ressourcer på at sætte jer ind i "systemet"? Og kunne I ikke forestille jer at andre vil have problemer med det?
Selvfølgelig kan man betale sig fra det hele, så man kun skal fokusere på sin forretning og bare huske at gemme kvitteringer, men det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse - og det er ikke alle der har plads til de udgifter i budgettet.
Sådan en som mig har en masse erfaring fra Andre jobs som har givet mig indblik i regler og indberetninger, men vil give dig fuldstændig ret i at en "ny" iværksætter uden praktisk erfaring har en masse at se til.
Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.
Ganske underholdende artikel. Men hvori ligger problemet? Er det i at det sociale sikkerhedsnet i Danmark er for godt. eller at bureaukratiet for erhvervsdrivende er for besværligt? Eller lidt begge dele måske?
Personligt synes jeg iværksættere er nødvendige. Er selv sådan en og mærker dagligt at kampen kan være hård. Men det skal være hårdt, i hvert fald lidt. Hvis det var for nemt ville alle springe ud med deres eget og så ville vi alle have ti gange flere konkurrenter og hvordan skal man så skille sig ud på markedet?
Jeg er helt enig i det jeg læser mellem linjerne i dit indlæg, nemlig at der rundt omkring i de små virksomheder bruges alt for mange timer til noget som ikke giver nogen indtægt. Men det er der råd for og det gør ikke noget at folk skal kunne lidt mere end copy-paste for at starte en virksomhed. At man har lidt kendskab til hvordan samfundets systemer hænger sammen og hvad der skal sendes hvorhen og hvorfor er efter min ydmyge mening en god ting. Der skal også være nogen der ikke har lyst til at starte deres eget. Et samfund der udelukkende består af selvstændige iværksættere bliver alt for upålideligt. Vi har brug for dem der "kun" vil arbejde som lønmodtager fra 9-16, ligeså meget som de har brug for os. Det er forskelligheden og variationen der giver styrken.
At et menneske kan have en overførselsindkomst som ligger langt over det der er basale nødvendigheder er så en anden ting. Og en ting må vi ikke glemme. Det er ikke sikkert selv om man nu sænkede overførselsindkomster, at alle involverede fik lyst og evner til at starte deres eget. Dem der gerne vil skal selvfølgelig have muligheden og det kan godt være at systemet ikke bakker op om alle der vil, men jeg vil vove den påstand at i Danmark kan alle der vil. Spørgsmålet er om man vil det nok.