Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Goddag - Det er Politiet....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

...vil du være venlig at følge med?"
Det er de ord en af vores tidligere kunder kommer til at høre inden for den nærmeste fremtid.

Jeg har prøvet meget igennem den tid hvor jeg har været iværksætter, men dette er godtnok en af de lidt mere specielle oplevelse:

En kunde har for over et år siden bestilt en større mængde tryksager hos os.
Efterfølgende har kunden så undladt at betale på trods af diverse rykkere fra vores side af.
Efter 2. rykker blev sagen så sendt videre til vores advokat, som så ligeledes har forsøgt at få kunden til at betale uden held. Kunden er en fysisk butik som stadig kører og de tager også telefonen når man ringer til dem. Men de har 117 undskyldninger om at chefen ikke lige er til stede, er syg, er udelands m.m.

Vores advokat har så stævnet kunden til at møde op i Fogedretten og stævningen er også blevet afleveret, men kunden undlod at møde op. Jeg kender ikke helt til hvordan sådan et forløb normalt kører, men ihvertfald så har kunden så modtaget en ny dato fra Retten, som man så også undlod at møde op til.
Så i dag blev jeg ringet op af vores advokat som blot lige ville have grønt lys, til at Politiet henter kunden og kører vedkommende i retten. Jeg troede ikke at det ligefrem var sådan man gjorde, men advokaten fortalte at hvis man bare undlader at reagere på en stævning, så er det bl.a. en af de mulige konsekvenser.

Prøv lige at forestille dig det: At du ejer en butik med kunder og det hele og pludselig dukker Politiet op på adressen og henter dig? Det er vidst ikke noget som gavner ens butiks ry, når man ligefrem bliver hentet af politiet.

Det har altid undret mig lidt at nogen kan være så kolde i r... at de ignorerer diverse rykkere og først kommer ud af busken med pengene når advokaten tager fat i kraven på dem. Men ligefrem at trække den så langt at man skal slæbes med af Politiet, det syntes jeg godtnok går langt over min fatteevne Tongue Tied.

/Jesper

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 15:46

Ja der skal mange gange nogle drastiske metoder til. Men hvis han stadig har en butik som kør, er der da store chancen for du får dine penge. Så må der jo være noget som kan tages udlæg i.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:55

Ja det ses mere og mere, Østjyllands politi har lige haft gang i oprydning af gamle fodgesager og hentet folk og taget dem med i retten.

Hørt i lokalradioen

Så det er efterhånden hverdags kost, desværre

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:59

Du kan jo også vende den om.

Har din kunde nu personlig gæld for feks. 1 milion og ikke kan betale så mister han jo ikke noget ved endnu mere gæld, da han aldrig ville påbegynde sin gæld.

En person der har dummet sig og taget mere gæld/lån end vedkommende kunne magte og bare har opgivet alt håb er der jo desværre ikke så meget at komme efter mere..

Han vil jo bare møde op i retten og sige jeg ejer desværre intet, så er en insolvent i et halvt år mere og så kører sagen sådan til han engang skulle tjene mange penge hvis det skulle komme.

Nogen fusker via selskab og hæfter ikke, andre bruger sig selv og tager ikke gælden så tungt.

Dyr lærestreg, men der kommer nok flere og flere af disse sager i fremtiden, når krisen nu kradser

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:01

Jesper Norbøll:

Du ved godt, at kunden ik bare bliver hentet, men at der bliver udstedt en arrestordre på vedkommende...

Dvs kører du for stærkt, og bliver stoppet, så anholder de dig hehe

Det skal nok blive spas, især hvis vedkommende ik er i butikken, når policen dukker op ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lyder ikke som en stævning, men snarere som en inkasso, altså et betalingspåkrav.

Det din advokat har bedt om er en politifremstilling. Dvs. i princippet skal politiet finde vedkommende og så skal I mødes i retten. Det står jo som regel ikke lige som 1. priortet hos Politiet, som vi jo ved har rigtigt travlt, bare desværre ikke med alt andet end de sager vi har eller kender til!

Men hvis vedkommende skulle blive standset, f.eks. ifm. færdsel bliver han bragt ind til retten, hvorefter du/din advokat får besked på at komme...

Det suverænt bedste er faktisk at manden ikke kan rejse ud af landet. Så hvis han ikke ved det, kan han risikere at stå med familien i Kastrup på vej 2 uger til Spanien, og så blive tilbageholdt for derefter at blive kørt til retten. Det er jo næsten alle pengene værd...!!!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:41

Brian Schou Larsen:
Det din advokat har bedt om er en politifremstilling.

Hmm jeg troede det var fogedretten som satte den i gang ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45

Nej, det skal du selv bede den om formedelst et gebyr på kr. 400,-

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:54

Brian Schou Larsen:
Det suverænt bedste er faktisk at manden ikke kan rejse ud af landet. Så hvis han ikke ved det, kan han risikere at stå med familien i Kastrup på vej 2 uger til Spanien, og så blive tilbageholdt for derefter at blive kørt til retten. Det er jo næsten alle pengene værd...!!!

Det synes jeg nu bestemt ikke det er!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:57

Casper, IOOS Internet:

Brian Schou Larsen:

Det synes jeg nu bestemt ikke det er!

Man ligger, som man selv har redt...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)