Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetkøb med velgørende formål

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna, gider du ikke lige sende mig en mail på Kennethk@safe-and-alive.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

Margrethe Christensen:

Hej med dig. Super ide. Vi der mere eller mindre har vores på det tørre, skal dele ud af vores overflod. En ældgammel regel siger "det du giver ud får du tifold tilbage". Jeg kan kun støtte dig i din ide. Hvordan du rent praktisk skal gøre det ved jeg ikke lige. Personligt støtter jeg en del iværksættere i Afrika, fortrinsvis kvinder, via mikrolån. Jeg satte i sin tid et pænt beløb ind på en konto der, fandt dem jeg ville støtte med lån, og pengene ruller nu stille og roligt ind på kontoen hver måned. De bliver naturligvis brugt på nye projekter. Det er ikke det her, der gør mig velhavende men det giver mig en god fornemmelse i maven. Måske det kunne være noget for dig. Og måske det er noget man skal signalere på sin hjemmeside? Det vil Flemming "Rig som selvstændig" nok skrive til mig at jeg skal :-)

Mange overflodshilsener fra Margrethe Senzia Kurser.

Hej Margrethe,

tak for din hilsen. Jeg har læst om mikrolånene i Afrika, der er en super ide.

jeg kunne rigtig godt tænke mig at gøre noget med velgørenhed, så det er da en chance værd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hejsa,

er der andre der har input til ideen? Tror man på det eller tror man ikke på det? gode ideer til gennemførelsen?

Ville glæde mig at høre fra jer :-)

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:25

Prøv at tage fat i Jonatan Løw, der var medstifter af engodsag.dk

Du kan helt sikkert få noget sparring og nogle gode ideer.

Mvh

Holger

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:04

Hej Iryna

Vi har to cashback sites i den katagori du nævner, som vi har drevet i ca. 3 år. Så selvfølgelig synes jeg at ideen er super god. Men som med alt andet er der lang vej fra ide til succes. Men det er vel derfor at der findes iværksættere :o)

Når du tænker på internet handel og forbrugeradfærd/indkøbsmønstre i den forbindelse, så har vi gjort os nogle erfaringer. Man kan jo - som forbruger - vælge at handle direkte hos e-shoppen. Eller man kan handle indirekte dvs. via et Cashback site. Når vi taler om cashbacksites, så er der to yderpoler - en med individuel cashback og en med social/fællesskab cashback (fx tidligere engodsag.dk).

Med vores sites har vi valgt at ligge os i mellem de to yderpoler. Vores sites omhandler:

KlubSupport.dk: Cashback site for sportsklubber, fanklubber og klubhold. Her kan man oprette sin klub og sprede budskabet til venner og medlemmer i klubben. Der kommer ca. en ny klub med og dagen og de bedste klubber har optjent over kr. 20.000 om året.

ViSamlerInd.dk: Cashback site for "alle andre" fællesskaber eller enkeltpersoner. Her kan man oprette en valgfri god sag og sprede budskabet til dem man ønsker der skal med i indsamlingen.

Grunden til at vi har valgt at positionere os i midten - små mindre grupperinger - er at der kommer større nærhed i indsamlingen. Her kender personerne hinanden og har et fælles mål om at skulle indsamle nogle penge som i den sidste ende kommer dem selv til gavn. Hvis fx en sportsklub kan indsamle kr. 10.000 så betyder det rigtigt meget for dem - i forhold til hvis Kræftens Bekæmpelse fx indsamler 100.000 kr. - det er jo kun en dråbe i havet i deres mio. budget. Vi (de små indsamlinger) har langt større succes med de små indsamlinger - og det skyldes brugernes engagement i den enkelte sag.

Så det er vigigt at få tænkt ind i dit projekt hvordan man som individuel e-handler, kan opleve en nærhed og tro på at man er med til at hjælpe i en god sags tjeneste. Så man vil blive ved med at støtte op om sin mærkesag.

Mvh.

Flemming

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)