Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chargeback - Hvordan?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:
Banken kan ikke bare tilbageføre pengene, uanset hvad skal sagen en tur forbi PBS

Jeg har ikke lige undersøgt det lige pt, men jeg er sikker på at banken SKAL tilbageføre pengene med det samme. Derefter sender de det til PBS (man skal ikke selv have kontakte med PBS). Hvis der ikke er hold i det så tager banken pengene igen. Som kunde skal du ikke vente på at PBS bliver færdig.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 09:24

Niels:

Bastian:
Banken kan ikke bare tilbageføre pengene, uanset hvad skal sagen en tur forbi PBS

Jeg har ikke lige undersøgt det lige pt, men jeg er sikker på at banken SKAL tilbageføre pengene med det samme. Derefter sender de det til PBS (man skal ikke selv have kontakte med PBS). Hvis der ikke er hold i det så tager banken pengene igen. Som kunde skal du ikke vente på at PBS bliver færdig.

Det er ikke et krav, men ja du har ret i at der er nogle banker som yder denne service.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:26

Bastian:
Det er ikke et krav, men ja du har ret i at der er nogle banker som yder denne service.

Nårh ja.... "Retningslinier"..... 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 09:31

Niels:

Bastian:

Hvorfor skal de det?

Banken er ikke kortindløser, og kan derfor ikke lave afgørelse i korttransaktion sager.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/?SC_itemid=e0e8a8c0-f33c-4646-abe1-9a8236422906#

"Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren."

- står ca. midt på siden.

Det er ikke samme kategori du henviser det. Her er tale om misbrug af kort og leveringsvigt.

a) at en fjernsalgstransaktion hverken er foretaget eller bemyndiget af kortindehaveren,
b) at debiteringen overstiger det beløb, der er aftalt med betalingsmodtageren,
c) at den bestilte ydelse ikke er leveret, eller
d) at kortindehaveren eller den angivne modtager har udnyttet en lovbestemt eller aftalt fortrydelsesret ved at undlade at modtage eller afhente den bestilte ydelse,

a) Der er ikke tale om misbrug af kort her.

b) Beløb overstiger heller ikke. (går jeg ud fra )

c) Der er leveret en vare, men varen er mangelfuld.

d) Trådstarter har ikke valgt at bruge fortrydelsesret, pga. det kan skade andre borger.

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:38

Bastian:
Det er ikke samme kategori du henviser det. Her er tale om misbrug af kort og leveringsvigt.

Ok... nu skal det ikke være en diskussion med hvem af os der har ret, så jeg håber bare at trådstarter får sine penge tilbage og sælger bliver straffet.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 10:19

Niels:

Bastian:

Ok... nu skal det ikke være en diskussion med hvem af os der har ret, så jeg håber bare at trådstarter får sine penge tilbage og sælger bliver straffet.

Det vil jeg kun give dig ret i.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:14

Den gik ikke. Man kan ikke lave en charge back når man har handlet med en dansk virksomhed og betalt med VISA Dankort... Pis

xxx

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15095
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:10

PJEDSTED:

Den gik ikke. Man kan ikke lave en charge back når man har handlet med en dansk virksomhed og betalt med VISA Dankort... Pis

Det er så ik helt sandt... Men du kan ik lave en chargeback, når du har modtaget varen!!!

Det ville os være totalt absurt, hvis det var muligt!

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:41

Man kan jo lave en charge back når varen er mangelfuld, så det burde jo være muligt i dette tilfælde..

xxx

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)