Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Justitsmord er den værste forbrydelse

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det beviser blot for vanvittigt et samfund vi lever i og hvordan ungdommen tænker...

Jeg kender historien yderst godt, da jeg kender nogle i omgangskredsen fra en af  parterne.

Det er vanvittigt at 3 drenge, kan tro at købe sex med en 15 årig pige for kr. 12,-, dyrke sex på et offentligt handicap toilet, mens man tager billeder med sin mobil telefon er ok og at man derfor efter smider hendes undertøj ud i forgangshallen på fredericia banegård. Hun har helt sikkert følt sig ydmyget og fortvivlet under og efter.... (ikke at dette derfor er acceptabelt og anklage dem for voldtægt på falsk grundlag)

At en ung pige på den anden side, vil sælge sin krop for en busbillet (kr.12,-) og derefter fortryder, hvor hun pludseligt er blevet voldtaget og melder dem til politiet.

Jeg er egentlig rystet over hele den måde som tingene foregår på i dag. Folk er generalt egoister og ligeglade, og det overfører vi på vores unge mennesker, som bliver endnu værre.... Der findes selvfølgelig masser af fornuftige unge mennesker, som kan opfører sig ordentligt. Men jeg frygter for vores samfund og hvad det udvikler sig til...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:01

Fashion-Seller:
Men er der en konserkvens ved at lyve, så bliver falske voldtægts anmeldelser knap så attraktive, som opmærksomhedsvåben for teenager piger...

Det har kun effekt, hvis du tror at pigerne overhovedet laver en cost-benifit analyse inden de laver en falsk anmeldelse. Ligesom med de fleste andre forbrydelser, så tror jeg ikke det er tilfældet. De lyver i affekt fordi de på en eller anden måde føler sig presset til det. Og det er da tragisk for dem også - men trods alt endnu værre for dem de kan gå ud over, som nu de her tre drenge.

De kriminologiske undersøgelser jeg gennem tid har set omtalt har stort set altid vist, at højere straffe ikke giver færre forbrydelser. I hvert fald ikke den type, som foregår spontant og i affekt.

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 21:39

Det minder mig om Bogen "Voldtægt" af Torben Nielsen. Samme problematik, det kan være svært at bevise sin uskyld i Danmark med indvanderbaggrund.

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:01

Mikkel deMib Svendsen:

Det har kun effekt, hvis du tror at pigerne overhovedet laver en cost-benifit analyse inden de laver en falsk anmeldelse. Ligesom med de fleste andre forbrydelser, så tror jeg ikke det er tilfældet. De lyver i affekt fordi de på en eller anden måde føler sig presset til det. Og det er da tragisk for dem også - men trods alt endnu værre for dem de kan gå ud over, som nu de her tre drenge.

De kriminologiske undersøgelser jeg gennem tid har set omtalt har stort set altid vist, at højere straffe ikke giver færre forbrydelser. I hvert fald ikke den type, som foregår spontant og i affekt.

Nu foregår sådanne anmeldelser jo ik 100% spontant... Det er jo ofte et udtryk for mangel på opmærksomhed og evt omsorg... Og det er en alt for nem og omkostningsfri måde, at opnå folks opmærksomhed og ømhed...

Hvis der var konserkvenser, så ville den type piger nok ik vælge voldtægt, men en anden måde at få opmærksomheden på...

Men vi er enige i, at spontane handlinger ik mindskes via højere straf...

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:09

Kim F. Rasmussen:

det kan være svært at bevise sin uskyld i Danmark med indvanderbaggrund.

Ja, det siger du ikke. Jeg er selv fra Kolding, og jeg selv er af etnisk oprindelse. Drengene i sagen er yngre end jeg, men jeg er bekendt med deres ældre vennekreds. Tilfældet her bekræfter bare den påstand om juridisk særbehandling indvandre får i Danmark, ikke sagt at det samme ikke gælder generelt. Hvis det havde været 3 blonde drenge med lyse øjne havde sagen set utvivlsomt anderledes ud. Det er meget muligt at i syntes det er ukorrekt, men i min optik er virkeligheden altså den, at hvis du er mørkhudet og ung er du pr. fordom kategoriseret som potentiel kriminel, og de står i kø for at stemple dig som utilpasset. Det er ikke min intention at generalisere, og jeg beklager hvis det kommer således til udtryk, tværtimod håber og mener jeg det er en minoritet som bærer denne tankegang. Jeg glæder mig meget over de indslag der er skrevet her, og jeg er enig med jer allesammen.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:32

Boysen:

Fashion-Seller:
Det kan simpelthen ik passe, at en pige nærmest ustraffet kan anklage andre mennesker (mænd generelt), for så grove handlinger, og så slippe afsted med en løftet pegefinger!

Sådan tror jeg skam heller ikke det bliver. Hun bliver jo trods alt retsforfulgt, og en passende straf kunne være 14 måneder ubetinget. 

Godt indlæg Mikkel

Falske voldtægtsanmeldelser straffes mildt

Ifølge en undersøgelse fra Det Kriminalpræventive Råd er det kun i to ud af 100 voldtægtssager, at kvinden ender bag tremmer, fordi hun har indgivet falsk anmeldelse. I de undersøgte sager lød den højeste straf til kvinderne på 30 dages ubetinget fængsel.

- Det er ofte nogle triste skæbner med alvorlige psykiske problemer, siger jurist Maj-Britt Elise Martinussen, der har været med til at lave undersøgelsen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:41

Michael dit link og citat ændrer ikke på min udtalelse. Med den medieovervågning der er på sagen, er jeg ret overbevist om at der i denne sag vil blive statueret et eksempel...... der samtidig vil ligge til grund for fremtidige domme. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:51

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Ifølge en undersøgelse fra Det Kriminalpræventive Råd er det kun i to ud af 100 voldtægtssager, at kvinden ender bag tremmer, fordi hun har indgivet falsk anmeldelse. I de undersøgte sager lød den højeste straf til kvinderne på 30 dages ubetinget fængsel.

Jeg mener den undersøgelse jeg så fra 2004 eller 2005 sagde 5%, men har ik lige kunne finde den...

Men her siger de 2% ender i fængsel Indifferent Det kunne være spændende at se tallet for hvor mange %, der rejses tiltale imod...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 23:06

Fashion-Seller:

Jeg mener den undersøgelse jeg så fra 2004 eller 2005 sagde 5%, men har ik lige kunne finde den...Men her siger de 2% ender i fængsel Indifferent Det kunne være spændende at se tallet for hvor mange %, der rejses tiltale imod...

Sjovt du efterspørger den for jeg havde lige fundet den da jeg gerne lige ville læse lidt om den, især omkring de psykiske problemer pigerne lider af. Denne undersøgelse er fra April 2009.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 23:08

undersøgelse er fra April 2009.

En lille kodefejl.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)