Det beviser blot for vanvittigt et samfund vi lever i og hvordan ungdommen tænker... Jeg kender historien yderst godt, da jeg kender nogle i omgangskredsen fra en af parterne. Det er vanvittigt at 3 drenge, kan tro at købe sex med en 15 årig pige for kr. 12,-, dyrke sex på et offentligt handicap toilet, mens man tager billeder med sin mobil telefon er ok og at man derfor efter smider hendes undertøj ud i forgangshallen på fredericia banegård. Hun har helt sikkert følt sig ydmyget og fortvivlet under og efter.... (ikke at dette derfor er acceptabelt og anklage dem for voldtægt på falsk grundlag) At en ung pige på den anden side, vil sælge sin krop for en busbillet (kr.12,-) og derefter fortryder, hvor hun pludseligt er blevet voldtaget og melder dem til politiet. Jeg er egentlig rystet over hele den måde som tingene foregår på i dag. Folk er generalt egoister og ligeglade, og det overfører vi på vores unge mennesker, som bliver endnu værre.... Der findes selvfølgelig masser af fornuftige unge mennesker, som kan opfører sig ordentligt. Men jeg frygter for vores samfund og hvad det udvikler sig til... |
Fashion-Seller:Men er der en konserkvens ved at lyve, så bliver falske voldtægts anmeldelser knap så attraktive, som opmærksomhedsvåben for teenager piger...
Det har kun effekt, hvis du tror at pigerne overhovedet laver en cost-benifit analyse inden de laver en falsk anmeldelse. Ligesom med de fleste andre forbrydelser, så tror jeg ikke det er tilfældet. De lyver i affekt fordi de på en eller anden måde føler sig presset til det. Og det er da tragisk for dem også - men trods alt endnu værre for dem de kan gå ud over, som nu de her tre drenge.
De kriminologiske undersøgelser jeg gennem tid har set omtalt har stort set altid vist, at højere straffe ikke giver færre forbrydelser. I hvert fald ikke den type, som foregår spontant og i affekt.