Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæsk min brandnye ide!

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

PepsiMax:

Jeg håber ikke der er nogen der falder i den fælde du har sat op.

For som jeg ser det så kan du sende 20 personer til den samme jobsamtale og få 20 gange 1500 kr (30,000 kr) selvom du inderst inde ved at 25 af kandidaterne ikke er 100% egnet til jobbet. Men for dig vil det blive kasse tænkning.

Jeg bryder mig ikke om ideen uanset om det er 200 kr eller 1500 kr pr samtale.

Der er jo allerede nu folk der er til 50 samtaler inden de får et job. 50 gange 1500....puha den slags kunder skal du ikke have mange af for at have en kanon forretning.

Men "heldigvis" er der ikke mange arbejdsløse som har råd til at spille med så længe

hovhov, du! Du tillægger mig motiver der er langt ude..Det må være din egen "beskidte" tankegang der løber af med dig..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23

tak til alle der gad komme med input på min ide her.

Det var rigtig godt at få både mod-og medspil på ideen, det har udviklet projektet.

mvh Flemming

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:31

Hej

Jeg har med interesse læst argumenterne, og ikke mindst bemærket mig at der en vis modstand der virker meget ægte på mig. Det forbavser mig lidt.

Det forholder sig nemlig således at der i en årrække  har været private aktører der gør netop det samme som Flemming nu vil, og de har endda fået kunderne "foræret" gennem henvisning fra det offentlige. En tilbud som den arbejdsledige ikke kan afslå, - der kan blot vælges mellem forskellige aktører. Tilbuddet er dog gratis for den ledige.

Disse aktører har så i deres virksomhed yderligere tilbud om evt. at opkvalificere den arbejdsledige, og Flemmings model er blot uden disse tilbud, - men det er ikke nødvendigvis sådan at en arbejdsledig der er henvist til en privat aktør mangler kvalifikationer. Kriteret har alene været, at den arbejdsledige ikke selv i de forudgående tre måneder har kunnet skaffe sig et job. Det kunne der være mange andre årsager til, end kvalifikationerne.

Forretningsgrundlaget for Flemmings idé kender jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvilke tilbud arbejdsledige får gratis idag nu kommunerne har overtaget jobcenterne, - men det grundlæggende må være om Flemming i kraft af at han er Flemming, kan skaffe omsætning til sit firma. Der er jo andre serviceydelser man kan få gratis gennem det offentlige, men som nogen alligevel vælger at betale for, - som vi har set det med privathospitalerne der jo har eksisteret som koncept fra før de fik kunder på det offentliges regning, med hjælp fra behandlingsgarantien.

Michael

Fra Liseleje
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Som udgangspunkt en glimrende idé, men jobsamtaler er jo ikke en garanti for efterfølgende ansættelse, og hvordan kan jeg være sikker på du ikke blot tjener penge på at arrangere "falske" jobsamtaler med kontakter i dit netværk.

Hvis du virkelig mener dit netværk er tilpas bredt og velfunderet, så fokusér på præcis de brancher og/stillingsområder, hvor du mener sandsynligheden for ansættelse er størst. Det ville også betyde, at du kunne indføje tilbuddet om "fuld ansættelse eller pengene tilbage" istedet for blot at garantere jobsamtaler.

Et andet forslag kunne være at tilbyde en bred vifte af tilbud til arbejdsløse - dette kunne være hjælp til udarbejdelse af CV eller udforming af ansøgninger, ledighedsmøder med idéudveksling m.v. Ud af denne masse kunne du udvælge nogle arbejdsløse til en personlig samtale med dig, og efterfølgende tilbyde de bedst egnede en jobgaranti-aftale.

Ellers en glimrende idé i disse krisetider, hvor opslåede stillinger ansøges i tusindvis - ak ak.

Held og lykke med projektet.

Mvh

Michel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

@michel

Du har en god pointe, i at lave garanti for ansættelse.

Næ, der er sgu ingen bagtanker med i ideen.

Meningen var at skaffe jobsamtaler til stillinger, der ikke r slået op endnu. Men det er et minefelt, jeg har bevæget mig ind i- arbejdsløshedsproblemet. Så jeg havde forventet at det vil blive en følsom debat.  

Fra Liseleje
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:56

ja, det er vel lidt af et minefelt, men synes din idé er glimrende fordi mange jobansøgere ikke har det fornødne netværk til at komme i betragtning til uopslåede stillinger. Samtidig er det velkendt, at de fleste jobs besættes via netværk fordi det både er hurtigere og mere trygt fordi jobansøgeren er tagget med en reference.

Jeg antydede skam ikke, at du ønsker at lukrere på at arrangere "falske" jobsamtaler -  det er blot en hentydning til de forretningsrisici du skal adressere - enten via jobgaranti eller på anden måde. Selv gode hensigter kan forsvinde i upræcis kommunikation - husk det!

På jobmarkedet gælder det om at skabe tryghed og i dit tilfælde, give kunderne smæk for skillingen uden indviklede betingelser. Desuden oparbejder du jo en masse goodwill hver gang du får en tilfreds kunde - goodwill som hurtigt kan veksles til nye kunder. Man glemmer jo aldrig hvem der skaffede en et job.

Fortsat god søndag.

Mvh

Michel

Tilmeldt 17. Nov 08
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:09

Ideen er generelt fantastisk, men ud far min begrænsede erfaring med job søgning og tilhørende amtaler så vurdere jeg at du vil komme til at arbejde hårdt for at kunne skabe en virksomhed der kan give dig en fuldtids løn.

Men idden er god, var det ikke noget med at du udbød dine tjenester på abonnement i stedet, på den måde vil du kunne opnå en gentagende indkomst.

Hvis du interessere dig for personale / jobsøgning skulle du måske også tænke i retning af "Ree Placement" da der altid er 10% i en virksomhed der er fejlplaceret.

Jeg tror at der ligge en meget større industri og gemmer sig der.

Held & Lykke

Flemming Hebsgaard

One2move - Biludlejning

www.one2move.com

www.kør-gratis.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59

@michel @flemming

Det er godt at I kan se noget positivt i ideen. Jeg er igang med at udvikle på den, så vil jo ikke lancere den for alvor, før der er nok kød på benet. Om du kan garantere en ansættelse, er der jo en masse usikre parametre i, fordi jobsøgeren kan trække sig efter samtale, arb.giver det samme, så den side af det skal jeg overveje nøje. Det vil nu heller ikke blive en fuldtidsindkomst--så skal jeg dælme ha travlt, men hvis det slår igennem, kommer det måske til at se fornuftigt ud..

mvh flemming

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)