Hvad synes du om ideen? Bare gå til den, jeg kan godt ta det..
Jeg er heller ikke vild med ideen. Jeg synes man har set mange eksempler på at folk i en økonomisk trængt situation, er villige til at træffe mange uovervejede beslutninger for at komme ovenpå igen.
Nu bevæger jeg mig ud på dybt vand, men hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet. Jeg vil helst ikke sables ned for dette, for det er bare et gæt.
Derfor virker det som penge ud af vinduet. Deruodover tror jeg ikke du får mange kunder der kommer tilbage. Ikke fordi jeg har en forventning til at de ikke længere er jobsøgende, men fordi de måske har brugt en for stor del af budgettet til at købe én jobsamtale.
Det er (forhåbentllig) nok ikke ment sådan, men det virker lidt som dem der laver kassen på at der er mange boligsøgende. Det er vist heller ikke mange der har fået en bolig, ved at tilmelde sig diverse sider. Men til gengæld har de færre penge til at betale et indskud, når de på et tidspunkt finder en bolig.
Så hvis du - som en anden nævner - satte beløbet for samtalen væsentligt ned, og skruede op til 1.500 eller lidt mere hvis de får et job, synes jeg den er mere spiselig.