Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæsk min brandnye ide!

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

neodias.dk:
Min moral har det fint med at tjene penge på at løse et problem. Hvis det ikke lykkes at finde relevant jobsamtale, går pengene jo også tilbage til vedkommende.

Ydelse og pris skal stå i et rimeligt forhold til hinanden. Her det er tale om en moderne form for røveri.No

Forklar "røveri"

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

Hey

Jeg ved kommunen er presset som enhed og har svært ved at følge med. De sender folk rundt til private firmaer som skal hjælpe borgerne i arbejde ( de tjener kassen). Det er den lette ved pt. Du kan prøve det af.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:34

Hvorvidt beløbet for din ydelse er fair, skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men jeg kan ikke se noget forkert i at kræve penge for at hjælpe folk til et job, de muligvis aldrig selv havde fundet. Rekrutterings- og headhunter firmaer arbejder da selvfølgelig heller ikke gratis - og det er der da heller ikke nogen af os andre, der gør. :-)

Du dækker et behov ligesom alle andre former for services -- og hvis du ikke kan levere varen, så får man pengene igen. Det synes jeg sgu da er meget reelt.

Hvis man derimod ikke havde fået pengene igen, så havde der været tale om bondefangeri, da chancerne for, at du finder dem et job måske nok er rimeligt begrænsede. Folk fyrer trods alt mere, end de ansætter.

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:34

Formålet med jobsamtaler er at få et job

Der er mange ledig stillinger hele tiden med der er altid flere ansøger

Du kan ikke sætte det sådan som du gør

Vis det skal lykkes lav noget ligne dette

Kan du vejlede ?

Du tager startgebyr , et lavt gebyr

Du vejleder hvordan man får et job og udføre en jobsamtale

At skaffe at komme til 100 jobsamtaler er intet problem det er at få jobbet

Prisen 1500 kr for en jobsamtale er en for pris stor det er at udnytte folk

Så jeg tror du skal kigge på hvordan du kan vejlede folk .

Vis du har mange kontakter og let kan skaffe 20-30 jobsamtaler til hver enkelte har du et unikt netværk jeg tvivler bare på det og det ender med du udnytter folk der ligger ned

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

neodias.dk:

okayokay; vi er ikke helt uenige; men jeg vil til enhver tid tid hævde, at det jeg bare gør er at dække et behov

Ja kommunes og A-Kassens behov... Den arbejdsløse får næppe meget ud af det...

neodias.dk:

For at komme videre i job er det godt at kende nogen, der har opbygget et prof. netværk, som mig selv--istedet for bare at sende 50 ansøgninger ud, og være alene om sin j0bsøgning mere eller mindre.

Dem som kun tager en person til samtale i disse tider, han/hun tænker hverken langsigtet eller strategisk... Og tvivler på, at du selv vil lægge navn til en ukendt persons evner, eller sælger du selv dit navn her?
For så er det omtalte netværk da snart fortid...

neodias.dk:

Min moral har det fint med at tjene penge på at løse et problem. Hvis det ikke lykkes at finde relevant jobsamtale, går pengene jo også tilbage til vedkommende.

Du løser ingen problemer med det der... Du tjener blot på mennesker i nød...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:36

neodias.dk:

Hvad synes du om ideen? Bare gå til den, jeg kan godt ta det..

Jeg er heller ikke vild med ideen. Jeg synes man har set mange eksempler på at folk i en økonomisk trængt situation, er villige til at træffe mange uovervejede beslutninger for at komme ovenpå igen.

Nu bevæger jeg mig ud på dybt vand, men hvis de ikke har evnerne til selv at skaffe jobsamtalen, kunne jeg forestille mig at de måske heller ikke har evnerne til at få jobbet. Jeg vil helst ikke sables ned for dette, for det er bare et gæt.

Derfor virker det som penge ud af vinduet. Deruodover tror jeg ikke du får mange kunder der kommer tilbage. Ikke fordi jeg har en forventning til at de ikke længere er jobsøgende, men fordi de måske har brugt en for stor del af budgettet til at købe én jobsamtale.

Det er (forhåbentllig) nok ikke ment sådan, men det virker lidt som dem der laver kassen på at der er mange boligsøgende. Det er vist heller ikke mange der har fået en bolig, ved at tilmelde sig diverse sider. Men til gengæld har de færre penge til at betale et indskud, når de på et tidspunkt finder en bolig.

Så hvis du - som en anden nævner - satte beløbet for samtalen væsentligt ned, og skruede op til 1.500 eller lidt mere hvis de får et job, synes jeg den er mere spiselig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36

Hvorvidt beløbet for din ydelse er fair, skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men jeg kan ikke se noget forkert i at kræve penge for at hjælpe folk til et job, de muligvis aldrig selv havde fundet. Rekrutterings- og headhunter firmaer arbejder da selvfølgelig heller ikke gratis - og det er der da heller ikke nogen af os andre, der gør. :-)

Du dækker et behov ligesom alle andre former for services -- og hvis du ikke kan leverede varen, så får man pengene igen. Det synes jeg sgu da er meget reelt.

Hvis man derimod ikke havde fået pengene igen, så havde der været tale om bondefangeri, da chancerne for, at du finder dem et job måske nok er rimeligt begrænsede. Folk fyrer trods alt mere, end de ansætter.

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Jeg er enig med dig. Men arb.løshed er åbenbart et meget følsomt område lige pt. Alle kender desværre nogen der ligger ned

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 20:39

Helt enig.

Hele ideen er dybt umoralsk!

Pia

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:41

TT Tekstforfatter:

Forskellen er da indlysende! Et Rekrutterings- og headhunter firma får penge for at finde den rette person, eller at skaffe den rette person et job... De får ik penge for, at sende personen til en samtale...

Så hvis trådstarter i stedet tog penge for de personer, som han skaffede et job, så var det pludselig en mere fair ide... Men så dør økonomien i projektet jo bare...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

uppps...nu ka jeg sgu ikk følge med i indlæggene..men det er jo suverænt at få nuanceret debatten..

MEN FØRST OG FREMMEST, for at det skal stå helt klart, jeg hverken udnytter eller tramper på folk der ligger ned, det kunne ikke falde mig ind, folk der kender mig ved hvad jeg taler om. DEt er en forretningside, som skal løse et problem/dække et behov. Og det behov er der jo..Folk har mere end vanskeligt ved at komme tilbage i job. Måske er det rigtigt at det skal skrues sammen sådan, halvdelen betales, dvs 750 dkk for at opnå 1. samtale, og opnås job derved betales fx 750 kr oveni. Det er der rimelighed i.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)