Jeg har for lidt siden fået tilbudt SEO, hvor jeg kun betaler for den plads jeg ligger på første side af Google. Dvs. hver dag bliver der tjekket, hvilken plads jeg ligger på og derfra vurderer firmaet om jeg skal betale noget lignende 10,- for første søgeresultat, 7,- anden søgeresultat, 5,- tredje søgeresultat og 3,- for andre steder på første side (alle priser er pr. dag).
Hvad synes I om dette?
Tak!
Mvh.
Mathias Jensen.
Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!
Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.
Er ret imponeret over, hvis de sidder hver dag og tjekker din plads på forskellige søgeord, og derefter skriver ned, at du nu skylder dem 3 kroner ekstra.
Men okay, hvis du kan komme til tops for en tier om dagen på dine søgeord, så virker det som en okay deal. Du skal bare huske at høre om du så er bundet for livstid, eller hvad du evt. skriver under på.
Men kommer nok meget an på branchen.. Andre steder vil det ikke kunne betale sig.
Jeg synes dete r en fin nok deal, medmindre det kun er på ord som er lette at få dig frem på, da det alligevel ikke vil dig så meget i sidste ende. jeg mener ord som der ikke er så meget konkurrence på, vil du selv sådan uden meget arbejde kunne få til tops.
Hvis de vil lave den deal på f.eks. "computer," "mobiltelefon" eller "søgemaskineoptimering," og du har mulighed for at opsige den dag du ligger nr 1, så må jeg sige det er et fantastisk tilbud, som også ville være for godt til at være sandt.
For at kunne vurdere et tilbud ordentligt er det vigtigt, at du finder ud af hvad det er leverandøren helt nøjagtigt tilbyder at lave - i dit tilfælde, hvordan de har tænkt sig at optimere dit website for at opnå resultaterne.
Du skal også have helt styr på opsigelsesvarsler osv.
Aftaler om afregning pr. rankings har eksisteret - i mange varianter, i mange år. Men den praktisk erfaring med den form for aftaler er, at de alt for ofte ender med uenigheder mellem kunde og leverandør. Og det gavner ingen. Derfor ser du heller ikke mange seriøse SEO firmaer der tilbyder den form for afregning. Der tilbudes nogle steder andre former for performancebaseret afregning - rankings er bare den dårligste form.
Mikkel's svar fik mig til at tænke på om det direkte kan være farligt at tage i mod sådant et tilbud. Desto højere de kan få dig op desto mere tjener de, men hvad nu hvis de bruger nogle lidt tvivlsomme teknikker som på sigt får Google til at blackliste dine sider?
Det er nemlig lige det, jeg også har tænkt på. Det kunne godt virke som om de vil skide min hjemmeside et stykke, bare de kan få mig op på højeste ranking og så lang tid som muligt og på den måde tjene nemme dadler..
P.S. deMib, jeg er en stor fan! :)
Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!
Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.
Tænk engang vis en ven linker til dig og du ligger på første pladsen af den grund de skal ingenting lave for ved lidt tilfældighed ,har en ven linket til dig , med du skal betale for noget din ven gør gratis eller måske du får et godt gratis links af en eller anden , der giver dig første pladsen.
Jeg synes du skal sige nej til tilbudt
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows