Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skiftet til SEO venlige url'er - hvad med de gamle url'er - giver det mig duplicate content issue?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, de behøver ikke at ændre server retur kode eller redirecte for at kunne anmode om udelukkelse af en side, sektion eller hele sitet. Det har du misforstået.

Siden vil i første omgang blive fjernet også selvom det ikke engang er angivet i robots.txt eller meta-robots. Men denne fjernelse er så midlertidig, så hvis ikke der indenfor en kortere tid bliver indsat blokering via robots.txt eller meta-robots, så er det muligt siden ryger i indekset igen.

Du skal vist lige læse teksten på Googles hjælpesider en gang til, for de skriver nemlig:

"Du fjerner en side eller et billede ved at foretage en af følgende handlinger, før du går videre:"

Og via Webmaster Tools kan du læse dig til - omend det er lidt mere kryptisk der, at du kan få fjernet sider i de første 90 dage før de tjekker med din robots.txt og meta-robots.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:36

Mikkel deMib Svendsen:

Du skal vist lige læse teksten på Googles hjælpesider en gang til, for de skriver nemlig:

"Du fjerner en side eller et billede ved at foretage en af følgende handlinger, før du går videre:"

Og via Webmaster Tools kan du læse dig til - omend det er lidt mere kryptisk der, at du kan få fjernet sider i de første 90 dage før de tjekker med din robots.txt og meta-robots.

hvis det er korrekt, forstår jeg ikke selv hvorfor sider ikke er blevet fjernet når jeg har lavet test på kun at blokerer i robots.txt eller meta. hver gang er anmodningerne blevet afvist. men så snart jeg så returnerer en statuskode fx i form af 301, 404 ell 410 så bliver siden fjernet fra deres indeks. og først der.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:40

Jeg ved naturligvis ikke hvad du kan have gjort galt, eller hvad der er fejlet for dig - jeg kan blot forklare hvordan det faktisk fungerer for alle andre, og hvordan det netop også er beskrevet af Google selv :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:44

:) ja i know, men det virker bare underligt kan man sige. det er jo ikke ligefrem det sværeste at gøre Stick out tongue og jeg har alligevel haft med det at gøre i rigtig mange år :) kan godt se at jeg har læst forkert, men jeg taler ud fra hvad jeg har oplevet virker Big Smile og selvfølgelig ikke virker.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:49

men man kan så egentlig sige, det skader ikke at gøre begge dele, altså både robots.txt og redirect.

og så selvfølgelig webmaster tools.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:18

Det giver ingen mening, at ændre på header retur kode, bruge META-robots eller noarchive eller sætte redirects op - i forhold til søgemaskinerne, når der opsættes robots.txt. For så requester søgemaskinerne jo slet ikke siderne :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:27

Mikkel deMib Svendsen:
Det giver ingen mening, at ændre på header retur kode, bruge META-robots eller noarchive eller sætte redirects op - i forhold til søgemaskinerne, når der opsættes robots.txt. For så requester søgemaskinerne jo slet ikke siderne :)
næ, det er jo egentlig rigtigt :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:54

hvad jeg umiddelbart kan se i webmaster tools - så er det et krav for at requeste removal af sider eller site, at man har foretaget sig én af de tre ting... robots.txt, slettet content eller meta løsningen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:00

jeps det er korrekt.

men det er klart at foretrække at du laver en 301 redirect

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig