Nej, de behøver ikke at ændre server retur kode eller redirecte for at kunne anmode om udelukkelse af en side, sektion eller hele sitet. Det har du misforstået. Siden vil i første omgang blive fjernet også selvom det ikke engang er angivet i robots.txt eller meta-robots. Men denne fjernelse er så midlertidig, så hvis ikke der indenfor en kortere tid bliver indsat blokering via robots.txt eller meta-robots, så er det muligt siden ryger i indekset igen. Du skal vist lige læse teksten på Googles hjælpesider en gang til, for de skriver nemlig: "Du fjerner en side eller et billede ved at foretage en af følgende handlinger, før du går videre:" Og via Webmaster Tools kan du læse dig til - omend det er lidt mere kryptisk der, at du kan få fjernet sider i de første 90 dage før de tjekker med din robots.txt og meta-robots.
|
hvis det er korrekt, forstår jeg ikke selv hvorfor sider ikke er blevet fjernet når jeg har lavet test på kun at blokerer i robots.txt eller meta. hver gang er anmodningerne blevet afvist. men så snart jeg så returnerer en statuskode fx i form af 301, 404 ell 410 så bliver siden fjernet fra deres indeks. og først der.Mikkel deMib Svendsen:Du skal vist lige læse teksten på Googles hjælpesider en gang til, for de skriver nemlig:
"Du fjerner en side eller et billede ved at foretage en af følgende handlinger, før du går videre:"
Og via Webmaster Tools kan du læse dig til - omend det er lidt mere kryptisk der, at du kan få fjernet sider i de første 90 dage før de tjekker med din robots.txt og meta-robots.