Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
hey alle sammen...
 
Jeg har tilmeldt og indsent mine egne tryksager til Papyrus Awards og vil nu gerne bogføre denne udgift som jeg har. Mener I ikke også en sådan udgift kan trækkes fra? og hvilken konto vil i bogføre en sådan ufgift under. 
 
 
Jeg kan se i mit Summa Summarum en konto som jeg umiddelbart ville komme sådan en udgift under:
REKLAME OG RPÆSENTATION
- Repræsentation Diverse
 
Men her får man ikke momsen tilbage...
 
Hvad ville i gøre ved denne post?
 
 
 
håber folk kan give mig et vink i den rigtige retning

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
  Tjaa... Jeg tror SS's kontoplan er med til at forvirre dig lidt .
 
Normalt er det ikke hensigtsmæssigt at lægge disse to områder på samme konti, da de har forskellige fradagsmuligheder.
 
Reklame - såfremt det selvfølgelig er reklame for din virsomhed og derved noget som er nødvendigt for din virksomheds fremtidige indtjening - kan godt trækkes fra. Både moms og skattemæssigt.
Så det er altså dette punkt du skal koncentrere dig om
 
Repræsentation delvist - her er der nogle forskellige regler. Repræsentation kan nemlig deles op på flere forskellige grene. Du har f.eks. ikke momsfradrag på et restaurantbesøg hvor du selv deltager sammen med kunderne. Men hvis du køber en flaske vin og sender den til en kunde som eksempelvis en julegave, så har du fuldt momsfradrag. T&S har faktisk en noget mere uddybende materiale omkring repræsentationskonti på deres hjemmeside.
 
Men din reklame og indstillingen til Papyrus-Awards kan du trække helt fra - både moms og skat.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv lige fået trykt 30000 flyers og de skulle i følge min revisor bogføres på kontien tryksager/kontorhold det er en salgsfremmende omkostning, med moms.
Jeg bruger gennem min revisor et regnskabsprogram der hedder Odin Complet.
 
Med venlig Hilsen
RobinHus Mægleren
Anja Schultz
 
 
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/10/2005 8:12:19 PM Forfatter: Jesper Norbøll
  Tjaa... Jeg tror SS''s kontoplan er med til at forvirre dig lidt .
Normalt er det ikke hensigtsmæssigt at lægge disse to områder på samme konti, da de har forskellige fradagsmuligheder.
Reklame - såfremt det selvfølgelig er reklame for din virsomhed og derved noget som er nødvendigt for din virksomheds fremtidige indtjening - kan godt trækkes fra. Både moms og skattemæssigt.
Så det er altså dette punkt du skal koncentrere dig om
Repræsentation delvist - her er der nogle forskellige regler. Repræsentation kan nemlig deles op på flere forskellige grene. Du har f.eks. ikke momsfradrag på et restaurantbesøg hvor du selv deltager sammen med kunderne. Men hvis du køber en flaske vin og sender den til en kunde som eksempelvis en julegave, så har du fuldt momsfradrag. T&S har faktisk en noget mere uddybende materiale omkring repræsentationskonti på deres hjemmeside.
Men din reklame og indstillingen til Papyrus-Awards kan du trække helt fra - både moms og skat.
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk

 
Jeg er helt enig Jesper og skal måske lige tilføje at der også er forskel skattemæssigt. Repræsentationsudgifter kan kun fratrækkes med 25% . Her er der tale om reklameudgifter og der er fuldt fradrag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)