Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaringer med at sælge til dagligevarekæderne?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg går og tumler med at hive nogle varer hjem fra Italien som mangler på de danske supermarkedshylder. Er det bare at stemme dørklokker hos de enkelte supermarkeder eller skal man igennem deres centrale indkøbsfunktion?

Jeg tænker især på Coop og Dansk supermarked. Er nogen der vil dele deres erfaringer med at få deres varer på hylderne?

På forhånd tak for jeres kommentarer!

Dbh, Christoffer

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Det har jeg, men er det food eller non food produkter?

Bendtsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten 100% sikker på man skal igennem det centrale system. 

 

Derudover fik jeg i en tidligere tråd afvide at selv hvis man kommer igennem og de vælger at sælge dine varer, så har de 60 dage plus løbende måned før du får betaling. ca. 

Samtidig med at det er utroligt svært at få sine varer ind hos dem, men lykke til ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Intet er umuligt for den der bære viljen i hjertet :)

Så Christoffer bare klø på, men det er korrekt uanset om det er food eller non food, så er det gennem deres centrale indkøbs organisation.

Bendtsen

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Det drejer sig om food produkter.

Dbh Christoffer

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Første og fremmest held og lykke med din ènterprise`.

Anden , jeg ville bare sige at husk nu at de to selskaber har en af de bedste indkøber i branchen.De ville banke dine pris i bunden og plus de 60 dags kredit osv. og ville selv kontakt levendør/producent hvis produkt er så unik .

Jeg ville råde dig første til og skaffe ensret på product/er før du begynder og ligge masser kræfter i projekt.

Jeg selv har prøvet nogen gang men uden stor held.

Hvis du har mode så ville jeg sige - heller kontakt stor købmanden/mini , super markeder selv og levere vare til dem.

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Mange tak for input!

Jeg tror fremgangsmåden bliver at få eneret fra leverandøren og så forsøge at afsætte til selvstændige danske købmænd i første omgang.

Er der nogen der kender til supermarkeds avancer på food produkter?

Dbh, Christoffer

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Jeg sælger desværre kun non-food, men jeg tror forretnings gangen er meget ens.

Jeg ville tage kontakt til deres indkøbs afdeling, og få sat et møde op - som andre beskriver det, kan dette godt være lidt svært, men hvis du har det rigtige produkt, og har talegaverne i orden, så er jeg sikker på du kan få sat et møde op, og det er så her du skal slå til. Man får normalt ikke mange chancer :)

Tilgengæld er jeg ikke enige i de har branchens bedste indkøbere, nogle er dygtige andre er ikke, nogle virker som en mur og snakke til, andre er mere modtagelige - derfor er det vigtigt at du har flere veje og gå, inden du ringer op, dvs. du skal være forberedt på både hvis du møder en imødekommende person, men også en "MUR" som jeg kalder det... Tøver du ved sidst nævnte, så lægger han på.

Mht. eneret, så ja du skal sikrer dig i hoved og R.. - men du skal samtidig tænke på at de to selskaber du nævner har et rigtigt stort netværk - hvis de finder et produkt interessant, kan de sagtens søge gennem grossiter i Tyskland, Polen mv. for at tjekke om de kan få samme produkt billigere, eller på bedre vilkår, som en slags parallel import - så du skal ikke bare sikrer dig salgsretten, men også sikrer dig at alt fra leverandøren der bliver leveret og/eller faktureret til en dansk virksomhed, skal gå gennem dig.

Håber du kan bruge lidt af det, og held og lykke til.

Bendtsen

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på hvad du har,linie af produkt osv. hvad lange tid du holder på lager osv.disse ville koste dig mere ie. stiger din pris.Bedste italianske supermarked ligger ved fisketorvet,københavn.Han har det hele og billige også.

Jeg ville sige ml. 12-20 % avance ved stor sálg.

Husk nu med returret,lager omkostninger,transport udgifter osv. det er ikke nemt ville jeg sige.

Fra Vejle
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

 

En ting er sikkert. Du skal have et klokkeklart oplæg når du går igang med denne type af kunder. De ved hvad de vil, er bevidst om deres egen formåen og deraf hvad tingene skal koste. Der findes en "håndbog" for leverandører til bl.a. COOP af krav som skal opfyldes, hvilket i mange tilfælde gør at man sjældent bare kan "vade" ind fra gaden og få presset ting igennem hos disse mastodonter. Disse krav sikrer jo at de sælger en vare som lever op til de krav vi som forbrugere stiller til tingene. Men samtidig er det jo også en garant for Indkøberen til at de handler med en producerende virksomhed for at undgå fordyrende mellemled, og derved opnår de bedst mulige priser. Samtidig er der i mine øjne også lidt en skjult dagsorden, som jo kræver at man kan efterleve de betalings betingelser, som du selv nævner. Det stiller igen visse krav til at man som virksomhed har likviditet til at kunne håndtere både det produktionsmæssige aspekt i en sådan handel og samtidig at kunne give den fornødne kredit. Og det er der skutte mange der kan, trods alt. MEN - når det så er sagt. Så er dagligvare kæderne også et udtryk for det alle efterspørger idag - nemlig SIKKER betaling. OG med den info kan ordrer af denne type, forudsat de ikke bare køber 1 stk. af noget ( og det gør de jo sjældent ;o) ) - ja så kan man i mange tilfælde sælge sine fakturaer til en bank der kan være behjælpelig. Mulighederne er mange. Uanset hvad så er det bare klø på. Ønsker al held og lykke med projektet.

Mvh

 

Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)