Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad kunderne betale gebyr på internationale kort?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en række webshops hvor vi overvejer at indføre gebyr på betalinger med internationale kreditkort

Pga. de større gebyrer og den længere periode pengene står hos PBS, når de gælder internationale kort, vil vi selvfølgelig gerne have så mange som muligt til at bruge dankort/visa dankort.

På vores shops er det ca. 85% af betalingerne der bliver foretaget med Dankort/Visa Dankort, men vi vil gerne rykke nogle af de sidste procent.

I dag betaler vi alle gebyrer, men nu overvejer vi at indføre gebyrer på de internationale kort, dvs. på Mastercard og Visa electron primært, vi vil stadig holde det gratis for kunderne at bruge Dankort eller Visa Dankort.

Er der nogen der har erfarringer med at have gebyr på bestemte korttyper eller meninger herom?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart - lad kunderne betale for hvad de får.

Lige nu lader du jo dine Dankort kunder betale for kreditkort kunderne.

Der har også været flere tråde herinde tidligere, som siger at du vil kunne rykke nogle over.

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Qvistgaard:

Vi har en række webshops hvor vi overvejer at indføre gebyr på betalinger med internationale kreditkort. 

Pga. de større gebyrer og den længere periode pengene står hos PBS, når de gælder internationale kort, vil vi selvfølgelig gerne have så mange som muligt til at bruge dankort/visa dankort.

Du modsiger dig selv... Et international udstedt kort, er et kreditkort tilhørende en person udenfor DK... Ergo er Dankort jo ik en mulighed...
Og alle danske Visa/Dankort fungere som Dankort, når der betales med disse i DK, og som Visakort udenfor.

Så der er jo egentlig ik så meget at flytte...

Morten Qvistgaard:

I dag betaler vi alle gebyrer, men nu overvejer vi at indføre gebyrer på de internationale kort, dvs. på Mastercard og Visa electron primært, vi vil stadig holde det gratis for kunderne at bruge Dankort eller Visa Dankort.

Hvorfor skal Visa være gratis, når Mastercard koster penge? Det er samme satser osv... Det vil en kunde never ever forstå, og det gør jeg heller ik...

Morten Qvistgaard:

Er der nogen der har erfarringer med at have gebyr på bestemte korttyper eller meninger herom?

 

Du kan Google lidt eller spørge folk, og så vil du finde ud af, at mange private finder det irriterende osv, at de kan se gebyrene. De har det meget bedre med, at betale de % mere for produktet, og så leve i opfattelsen, at kortbetalingen var gratis ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gætter på Morten mente dansk udstedte kreditkort - det var ihvertfald sådan jeg opfattede det , og også svarede på. Smile

Jeg tror fortsat du kan rykke betalinger fra dansk udstedte kreditkort til dankort ved at lade kunden betale og se forskellen.

Men det er da også klart at mange desværre ikke er klogere end at de tror at de ikke betaler noget - blot fordi gebyret er lagt ind i prisen - hvor de ikke umiddelbart kan se det Smile .

Mvh

Jesper

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Jeg gætter på Morten mente dansk udstedte kreditkort - det var ihvertfald sådan jeg opfattede det , og også svarede på. Smile

Jeg tror fortsat du kan rykke betalinger fra dansk udstedte kreditkort til dankort ved at lade kunden betale og se forskellen.

Ja okay på den front er vi enige... Jeg læste det anderledes, men det kan vi vel få en forklaring på af trådstarter ;D

Men så skal han også opkræve noget ved Visa, ellers ser det wierd ud, og der er ingen rød tråd!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - enten gebyr på begge eller ingen af typerne.

mvh

Jesper

 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager forvirringen, men ja jeg snakker kun om dansk udstedte kort. De udenlandske kort udgør så lille en andel, at vi ikke bekymrer os om dem.

Altså, det vi har overvejet er at ikke opkræve noget gebyr ved dankort og visa/dankort hvor PBS tager 0,10% i gebyr.

Til gengæld vil vi lade kunderne betale de 1,25% i gebyr på kreditkortene, og de udenlandske udstedte kort tager vi med i denne gruppe og lader dem slippe med 1,25%, selvom PBS tager 3,75% for dem.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville som sagt nok vælge at lade kunderne betale for begge dele, for at der er "rød tråd" som Fashion nævner.

Men det er klart at du kan nøjes med betaling på Kreditkortet hvis du foretrækker det.

Jeg kan ikke se noget galt i at folk betaler for hvad de får - frem for at udgifterne lægges ind i priserne.

Jeg gør nøjagtig det samme vedr. fragt , og alle de kunder jeg har talt med omkring dette, foretrækker klart lavere priser på varerne, og så at skulle betale den faktiske omkostning til fragt.

Hvis man tror man får fragten eller andre omkostninger "gratis" nogen steder tager man fejl. - det ligger blot inde i salgsprisen.

mvh

Jesper

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tager samme gebyr på alle betalings- og kreditkort som PBS gør. Der er aldrig een eneste kunde som har nævnt eller brokket sig over det. Og det er faktisk en hel del penge på årsbasis - og mange bække små.... Jeg ville også tage på alle.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt at gøre det gratis at betale med Dankort og bonne gebyrer for betalinger via kreditkort for at skubbe lidt til dem der både har Dankort og kreditkort i retning mod dankortet. Naturligvis fordi jeg hellere vil modtage betalingen i morgen fremfor om 30+ dage.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)