Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super ide! Hvad så?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

preben mortenwold:

DER ER SÅ MEGET KVINDER IKKE FORSTÅRBig Smile

Imponerende at give en stjerne, fordi man stiller et spørgsmål på et område, hvor man ik lige er stærk...

Endnu mere imponerende er, at den kloge "mand" så ik forklare tingene, men blot skriver et ubrugeligt børne-indlæg...

Første gang jeg får et stjerne for at spørge om noget, men sådan kan man jo os lære andre brugere at kende... I fremtiden ved jeg i hverfald, hvis tråde jeg kraftigt vil overveje at svare i... Og det her er ik noget surt opstød, synes bare det er absurt, at nogle brugere suger viden fra os andre, og så straffer os, når vi stiller et basalt spørgsmål retur, og så følger det op med sådan nogle ubrugeligt kommentarer selv...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

preben mortenwold:

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde

Hvordan kan du give en stjerne til en der spørger (undertegnede) og en der besvare spørgsmålet, og så konmme med så intet sigende en besvarelse?
Den hverken hjælper den ene eller andet, blot bekræfter at nogle ik læser indlæggende før de går i krig med dem... Trist men sandt!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Lundgren:

Fordi sådan er patent reglerne. Du kan ikke tage patent på noget der er blevet beskrevet eller omtalt offentligt. Dette gælder både aviser, radio, internet og lign.

Når der søges om patent bruges en stor del af tiden og pengene på at søge samtlige verdensmedier igennem for at se hvorvidt det du søger har været beskrevet eller omtalt noget sted.

Tak for svaret, så lærte jeg noget nyt idag ;D

Du får 5 stjerner herfra, så snart stjerne-pistolen er opladet igen ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

preben mortenwold:

Hej

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde, 

Helt enig. Der vil i dette tilfælde nok kun kunne blive tale om en brugsmodel. Her er desuden ikke de samme strenge krav som der er på patenter, da brugsmodeller ofte er baseret på eksisterende produkter.

Note: kan kun sige til dem der har givet negative stjerner for mit tidligere svar at de bestemt ikke kender reglerne omkring patent.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 08:50

Jeg har også en super ide men nhvad hjælper det hvis den er for dyr?

'

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

preben mortenwold:

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde, 

Hvordan kan du give en stjerne til en der spørger (undertegnede) og en der besvare spørgsmålet, og så konmme med så intet sigende en besvarelse?
Den hverken hjælper den ene eller andet, blot bekræfter at nogle ik læser indlæggende før de går i krig med dem... Trist men sandt!

Der er så meget kviner iikke forstårWink

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som oftest patenterer man kun dele ef en opfindelse, sjældent man patenterer et helt produkt, det er langt bedre at patentere bredt omkring den komponent eller software som gor det svært for konkurenter, at lave den  funktion som gør ens opfindelse på højde med opfinderniveau.

Packshot-creatoren er patanteret med 21 patenter, Amerikansk omhu, men aligevel kan man relativt nemt komme uden om patenterne hvis man er lidt kreativ.

preben

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:58

okay, jeg er ikke totalt åndsvag., selvom jeg er en kvinde. Jeg er klar over at en shot-flaske er opfundet... Men jeg har opfundet en bestemt type shotflaske som vil blive et kæmpe hit...

Jeg har haft kontakt med patent og varemærkestyrelsen og har selvfølgelig undersøgt om produktet er opfundet...

Hvis jeg skulle tage patent, skulle det ikke  kun være i danmark, da det er noget der ville være populært i hele verden..

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 05:39

louiseb04:

okay, jeg er ikke totalt åndsvag., selvom jeg er en kvinde. Jeg er klar over at en shot-flaske er opfundet... Men jeg har opfundet en bestemt type shotflaske som vil blive et kæmpe hit...

Jeg har haft kontakt med patent og varemærkestyrelsen og har selvfølgelig undersøgt om produktet er opfundet...

Hvis jeg skulle tage patent, skulle det ikke  kun være i danmark, da det er noget der ville være populært i hele verden..

Jeg er ikke helt med, skal du have en designbeskyttelse eller patent?

At få patent på noget er sgu en svær sag.

Du skal være 100% sikker på at der ikke findes den samme opfindelse i hele verden. Din opfindelse skal altså adskille sig væsentligt fra allerede eksisterende informationer/opfindelser i verden. 

Det tager lang tid at lave sådan et research, en blanding af to slags spiritus holder altså ikke :-)

Næste skridt er ansøgningen som ikke bare er noget du selv kan lave.

Det koster kr. 30.000,-  ex. moms at få udarbejdet en ansøgning, hertil skal der betales et gebyr til Patent- og Varemærkestyrelsen på 3000,-

Finder de så den samme opfindelse, ja så er pengene tabt.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 10:29

Jeg skriver bare reglerne om patenteringSmile Jeg har ikke sagt kvinder er dumme, tag nu en spøg  ik?

preben

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)