Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super ide! Hvad så?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har fået en kanon ide til en ny shot-flaske, men har ikke kapital til at tage alle de patenter der skal til.

Jeg har kontaktet Diageo, men de producerer ikke shots.

Hvad skal jeg gøre?

Er det muligt at sælge sin ide uden at have patent?

Louise

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 12:34

Der er måske større hjælp at hente her, hvis du fortæller lidt mere om din idé ... 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2191
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:39

Tag fat i ham der sælger shark i danmark han er klar på lidt af hvert og har kontakter til by livet lars faber

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:06

Hmm.. Sys det er lidt svært at fortælle mere uden at afsløre det hele.. Men er slet ikke i tvivl om at det vil blive en kæmpe succes!! Det er en speciel type shot-flaske til en bestemt type spiritus, som vil gøre det, at drikke den, en del nemmere.. Hehe, lidt svært ikke at afsløre for meget..

Tak for rådet, det vil jeg prøve...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Du skal vide at hvis du fortæller om den her kan der ikke tages patent på den.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12962
Skrevet kl. 00:10

Hej

Har du i det hele taget undersøgt m der kan tages patent på din ide?  Måske er noget lignede tidligere opfundet eller måske mangler opfindelse opfinder højde i din ide. 

Du kan ¨få Patent og Varemærkestyrrelsen til at hjælpe dig videre.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

preben mortenwold:

Hej

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde, 

Helt enig. Der vil i dette tilfælde nok kun kunne blive tale om en brugsmodel. Her er desuden ikke de samme strenge krav som der er på patenter, da brugsmodeller ofte er baseret på eksisterende produkter.

Note: kan kun sige til dem der har givet negative stjerner for mit tidligere svar at de bestemt ikke kender reglerne omkring patent.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 08:50

Jeg har også en super ide men nhvad hjælper det hvis den er for dyr?

'

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:19

Kære Louise,

Super ide med shot flasken.

Du kan ikke etablere en virksomhed uden at beskytte din ide. Ellers kan andre 'jo' bare stjæle den - og du kan yderst vanskeligt juridisk stoppe det.

Ja man kan beskytte din teknik: din shot flaske!

Dette kan være i form af et patent, som enten kan angå selve 'shot flasken' eller de hælde-trin selve shot flasken kan udføre. Alternativt kan du søge om en såkaldt brugsmodelbeskyttelse i Danmark. Begge beskyttelseformer kan anvendes til at stoppe et tyveri af din ide !!!

I praksis vil jeg anbefale, at du beskytter både shot flasken og det den kan gøre.

Dine konkurrenter kan sagtens løbe i problemer,selv om de bruger en anden teknik, end
den du vælger at patentbeskytte. Dette kan afgøres ved det vi patentkyndige
kalder en krænkelsesanalyse, hvor 'krænker shotflasken' sammenlignes med dit patent.

Jeg foreslår, at du kontakter mig, så vi kan mødes om shot flasken for at finde en optimal beskyttelse af din forretnings-ide.

Med venlig hilsen
Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

www.ludvigsenpatent.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)